Φορτηγά τέρατα θέλουν να ναυπηγήσουν οι Κινέζοι καθώς επιδιώκουν την επίτευξη οικονομιών κλίμακας για τις εισαγωγές πρώτων υλών όπως σιδηρομεταλεύματα από μακρινές εξαγωγικές οικονομίες όπως η Βραζιλία.
Τα 600.000 τόνων ποντοπόρα πλοία εφόσον τελικά ναυπηγηθούν θα μπορούν να ελλιμενιστούν μόνο σε μερικά λιμάνια ενώ η προώθηση τους και η δυνατότητά τους να στρίβουν θα χρειαστούν καινοτόμες λύσεις.
Εφόσον τελικά πέσουν στο νερό θα μεταβάλλουν όμως την ισορροπία της αγοράς αλλά το στοίχημα κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι.
Οι ειδικοί επισημαίνουν πως ήδη το 10% των παραγγελιών για φορτηγά πλοία αφορά πολύ μεγάλα φορτηγά άνω των 230.000 τόνων τη στιγμή που οι ναύλοι για τα πιο μεγάλα εν υπηρεσία τα capesize βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά και οι άξιες των πλοίων έχουν καταρρεύσει.
Περισσότερο από όλα πάντως οι ειδικοί επισημαίνουν την διάθεση των Κινέζων να δημιουργούν επικών διαστάσεων κατασκευές. Η όλη συζήτηση όμως κρίνεται το λιγότερο άκαιρη. Όμως το Πεκίνο είναι πιθανό να στηρίξει την επιλογή της Sinopacific που είναι η ναυτιλιακή που προωθεί τα σχετικά σχέδια.
Γ. Γ. Λ.
ΑΠΟ-newscode.gr