Στην εικόνα και στα προβλήματα των επιμέρους κλάδων της ναυτιλίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Γιώργος Γράτσος σημειώνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:
* Κρουαζιέρα: Προς τιμήν τη η σημερινή κυβέρνηση έκανε την απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση (σ.σ. άρση του cabotage). Θα πρέπει όμως ο τύπος της νομοθετημένης σύμβασης, όπως και η παρεχόμενη ασφάλεια στα λιμάνια να είναι κατάλληλα για να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για homeporting από τις μεγάλες εταιρείες. Τα πολλά έσοδα για την Ελλάδα θα είναι από το homeporting όχι από τις προσεγγίσεις. Η Ελλάδα είναι επιθυμητός προορισμός, οι διαδικασίες είναι το πρόβλημα τόνισε ο κ. Γράτσος.
* Επαγγελματικά σκάφη αναψυχής: Αν δεν γίνουν ανταγωνιστικά τα ελληνικά σκάφη αναψυχής θα χάνει η Ελλάδα σημαντικά παράπλευρα έσοδα.
* Ακτοπλοΐα: Η πρόσφατη ανακοίνωση για μερική κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Πρέπει ακόμη να εναρμονισθεί η ακτοπλοΐα μας με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
* Μικρά φορτηγά πλοία: Ο στόλος γηράσκει επικίνδυνα και βαίνει προς απαξίωση. Δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί τα νησιά μας.
* Σκάφη αναψυχής: Αν είχαμε σωστή πολιτική θα είχαμε χιλιάδες περισσότερα σκάφη ελληνικά και ξένα ελλιμενισμένα σε πολλές ελληνικές μαρίνες.
* Λιμάνια: Αν είχαμε αναπτύξει τα λιμάνια μας με σιδηροδρομικές και οδικές προσβάσεις η Ελλάδα θα ήταν ήδη το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου.
* Ναυπηγοεπισκευή: Δεν είναι λογικό να παράγει η ναυπηγοεπισκευή στην Ευρώπη και να έχει ουσιαστικά χρεοκοπήσει στην πατρίδα του εφοπλισμού.
* Ναυτική εκπαίδευση: Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
ΑΠΟ-marinews.gr
* Κρουαζιέρα: Προς τιμήν τη η σημερινή κυβέρνηση έκανε την απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση (σ.σ. άρση του cabotage). Θα πρέπει όμως ο τύπος της νομοθετημένης σύμβασης, όπως και η παρεχόμενη ασφάλεια στα λιμάνια να είναι κατάλληλα για να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για homeporting από τις μεγάλες εταιρείες. Τα πολλά έσοδα για την Ελλάδα θα είναι από το homeporting όχι από τις προσεγγίσεις. Η Ελλάδα είναι επιθυμητός προορισμός, οι διαδικασίες είναι το πρόβλημα τόνισε ο κ. Γράτσος.
* Επαγγελματικά σκάφη αναψυχής: Αν δεν γίνουν ανταγωνιστικά τα ελληνικά σκάφη αναψυχής θα χάνει η Ελλάδα σημαντικά παράπλευρα έσοδα.
* Ακτοπλοΐα: Η πρόσφατη ανακοίνωση για μερική κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Πρέπει ακόμη να εναρμονισθεί η ακτοπλοΐα μας με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
* Μικρά φορτηγά πλοία: Ο στόλος γηράσκει επικίνδυνα και βαίνει προς απαξίωση. Δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί τα νησιά μας.
* Σκάφη αναψυχής: Αν είχαμε σωστή πολιτική θα είχαμε χιλιάδες περισσότερα σκάφη ελληνικά και ξένα ελλιμενισμένα σε πολλές ελληνικές μαρίνες.
* Λιμάνια: Αν είχαμε αναπτύξει τα λιμάνια μας με σιδηροδρομικές και οδικές προσβάσεις η Ελλάδα θα ήταν ήδη το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου.
* Ναυπηγοεπισκευή: Δεν είναι λογικό να παράγει η ναυπηγοεπισκευή στην Ευρώπη και να έχει ουσιαστικά χρεοκοπήσει στην πατρίδα του εφοπλισμού.
* Ναυτική εκπαίδευση: Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
ΑΠΟ-marinews.gr