Δραματικές διαστάσεις προσλαμβάνει η πτώση των τιμών των μεγάλων φορτηγών πλοίων εάν την εξετάσει κανείς σε βάθος χρόνου καθώς όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία του Baltic Sale & Purchase Assessment οι αξίες των ηλικίας 5 ετών capesize έχουν υποχωρήσει κατά 27% στο 12μηνο στα 44,6 εκατ. δολ. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η πτώση των ναύλων οι οποίοι στο ίδιο διάστημα έχουν υποχωρήσει από τα 48.000 δολάρια την ημέρα στα 5.800 για τα Capesize.
Στο περιβάλλον αυτό ολοένα και περισσότερα Capesize παίρνουν την ρότα για τα διαλυτήρια όπου πωλούνται μετρητοίς για παλιοσίδερα.Μέχρι στιγμής το 2011 31 μεγάλα ποντοπόρα φορτηγά πουλήθηκαν για παλιοσίδερα. Τα πέντε την τελευταία εβδομάδα. Στην παρούσα φάση πιάνουν περί τα 500 δολάρια ο τόνος. Την ίδια ώρα τα μικρότερα panamax έχουν επίσης χάσει ο 19% της αξίας τους πλησιάζοντας τα 31,7 εκατ. ενώ τα επίσης 5 ετών supramaxes εμφανίζονται να έχουν χάσει το 10% .
Στα δεξαμενόπλοια τα πολύ μεγάλα VLCC έχουν υποχωρήσει κατά 5,8% στα 82,2 εκατ. ενώ τα ιδίας πάντοτε ηλικίας aframax πωλούνται έναντι 39,3 εκατ. από 42,7 εκατ πέρυσι. (-8%). Εξαίρεση στην πτώση η άνοδος των τιμών των μεσαίου βεληνεκούς τανκερ μεταφοράς πετρελαιοειδών (MR product tanker) των οποίων η αξία έχει ενισχυθεί κατά 7% στα 28,6 εκατ. δολ .
Του Γιώργου Γ. Λιάρου
ΑΠΟ-newscode.gr