Χωρίς υπουργείο η εμπορική ναυτιλία μετά τον ανασχηματισμό


Σε μια ακόμη ένδειξη της σύγχυσης που υπάρχει στην κυβέρνηση και στους συμβούλους του πρωθυπουργού για την σημασία της εμπορικής ναυτιλίας στην εθνική οικονόμε ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου προχώρησε στην κατάργηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και υπήγαγε τις αρμοδιότητες του ως υφυπουργείο Ναυτιλίας στο "Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας" υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.

Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει επανειλημμένα ξεκαθαρίσει ότι χρειάζεται ένα δικό της υπουργείο όπως επί δεκαετίες είχε ώστε να μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα. Υπενθυμίζεται πως με την σημερινή εξέλιξη επανέρχεται το ζήτημα στο σημείο το οποίο βρισκόταν πριν το πρώτο ανασχηματισμό οπότε και είχε δημιουργηθεί το θαλλασίων υποθέσεων.
“Ο πρωθυπουργός δείχνει να μην μπορεί να αντιληφθεί τη σημασία της εμπορικής ναυτιλίας για την οικονομία. Λυπάμαι που το λέων αλλά σημειολογικά είναι σαν να αποτρέπει αντί να προσελκύει την είσοδο κεφαλαίων στη χώρα από τον κλάδο αυτό» .
Αυτό σχολιάζει μιλώντας μας ο επικεφαλής μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής με γραφεία την Κηφισιά ενώ διευθυντικά στελέχη ναυλομεσιτικού οίκου καυτηριάζουν τη κατάργηση ακόμα και του «κουτσού» υπουργείου Θαλασσίων υποθέσεων (δεν περιελάμβανε, όπως πάντοτε παλαιότερα, το Λιμενικό) λέγοντας πως είναι "σαν να σνομπάρεις το χέρι που σε θρέφει".
Και αν ακούγεται υπερβολικό αξίζει να αναφερθεί πως Το 2010 τα έσοδα σε ξένο συνάλλαγμα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών επανήλθαν στην ανοδική τους πορεία σε αντιδιαστολή με το 2009 και ανήλθαν σε 15,418 δισ. ευρώ. Οι θεαματικές αυτές εισροές οφείλονται σε 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Η ελληνική οικονομία όμως χάνει δισεκατομμύρια ευρώ από την αδυναμία του κράτους να κάνει τη χώρα παγκόσμια μητρόπολη του εφοπλισμού. «Σήμερα κάναμε ένα βήμα πίσω επισημαίνει» άλλο στέλεχος ναυτιλιακής.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδος Γιώργος Γράτσος, πρόσφατα τόνισε πως η ελληνική ναυτιλία δεν είναι «θαλάσσιες υποθέσεις».
Η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου το γνωστό Committee έχει διατρανώσει την αντίθεση του στην απομάκρυνση του Λιμενικού Σώματος από τον κεντρικό θεσμικό φορέα της κυβέρνησης. Ο πρόεδρός του, Χαρις Φαφαλιός μιλά για παράλυση της διοικητική αρχή του ελληνικού νηολογίου,
O Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη υπογράμμισε πως «η ναυτιλία τι είναι για την Ελλάδα εθνικό και στρατηγικό μας πλεονέκτημα. Τους τελευταίους είκοσι μήνες έχουμε δει απίστευτους πειραματισμούς, απίστευτους παραλογισμούς για έναν κλάδο της οικονομίας μας, ο οποίος την τελευταία μόνο δεκαετία έχει συνεισφέρει πάνω από 140 δισεκατομμύρια ευρώ -προσέξτε το νούμερο, είναι κάτι λιγότερο από το μισό του δημοσίου χρέους μας.
Και, όμως, καταργείτε αναίτια το ημιτελές -θα έλεγα εγώ- Υπουργείο, αφού ο διοικητικός του φορέας, το Λιμενικό Σώμα, είχε αποσχιστεί και τώρα ανήκει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Θα αρχίσουν πάλι τα γνωστά παρατράγουδα, ενώ εξασθενεί σε διεθνές επίπεδο η ελληνική παρουσία και συμμετοχή, την ίδια ώρα που συζητούνται σημαντικά θέματα, όπως είναι το ζήτημα της πειρατείας, της εκπομπής ρύπων ή η ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Μιλώντας στην Βουλή διερωτήθηκε «ποια είναι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ για το χώρο των λιμανιών. Πρώτα απ’ όλα τι κληρονομήσατε. Κληρονομήσατε χρηματοδοτικό πρωτόκολλο 3 δισεκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με προνομιακούς όρους.
Κληρονομήσατε ένα επιτυχημένο μοντέλο σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ με την COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Επίσης, κληρονομήσατε εν εξελίξει αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, τα οποία στη συνέχεια, βέβαια, τα ακυρώσατε. Τώρα με το μεσοπρόθεσμο τι προσπαθείτε να κάνετε; Καταρχήν, έχει προγραμματιστεί η πώληση μεριδίων τόσο του ΟΛΘ, όσο και του ΟΛΠ, το τρίτο και τέταρτο τετράμηνο του 2011, απλά και μόνο για εισπρακτικούς λόγους.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δια του προέδρου του Θόδωρου Βενιάμη στην έκθεσης της ΕΕΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν τον ανασχηματισμό κάνει λόγο για «άνευ λόγου διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και μετακίνηση του Λιμενικού Σώματος σε άλλες αρμοδιότητες που δυσχεραίνουν την καθημερινή λειτουργία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και, συγχρόνως, εξασθενίζουν την ελληνική παρουσία στους διεθνείς οργανισμούς» μια «ιδιαίτερα σοβαρή εκκρεμότητα που δεν μπόρεσε να βρει την ενδεδειγμένη λύση της».

Ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises σε πρόσφατη επισήμανση του τόνισε πως «αγωνιστήκαμε τα προηγούμενα χρόνια για να επανέλθει το ΥΕΝ στην παλιά του μορφή και το μόνο που καταφέραμε ήταν η επανασύσταση ενός νέου Υπουργείου στον προηγούμενο ανασχηματισμό με παρόμοιες αρμοδιότητες με αυτές του ΥΕΝ αλλά με την οριστική απομάκρυνση του Λιμενικού Σώματος. Δεν φτάνει όμως ότι δεν διατηρήθηκε στην θέση του ο κ. Διαμαντίδης αλλά ξαναγίναμε μάρτυρες του ίδιου έργου, δηλαδή της ξαφνικής κατάργησης του ΥΘΥΝΑΛ χωρίς καμία απολύτως συνεννόηση με τον εφοπλισμό και τους άλλους φορείς και την επαναφορά της δοκιμασμένης και αποτυχημένης συνταγής της πρώτης Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.».

Το νέο υπουργικό σχήμα της κυβέρνησης με αρμοδιότητες για την ποντοπόρο είναι το εξής:

Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Αναπληρωτής Υπουργός: Χάρης Παμπούκης
Αναπληρωτής υπουργός: Σωκράτης Ξυνίδης
Υφυπουργός: Θάνος Μωραΐτης
Υπουργός Προστασίας του Πολίτη: Χρήστος Παπουτσής
Υφυπουργός: Μιχάλης Όθωνας

Του Γιώργου Γ. Λιάρου









ΑΠΟ-newscode.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.