Από το 2003 μέχρι και σήμερα το θέμα των υποσκαφών στα λιμάνια της χώρας εξακολουθεί να απασχολεί τις εκάστοτε διοικήσεις, αλλά και σε κεντρικό επίπεδο τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Το 2004, η τότε κυβέρνηση μετά τις εκλογές είχε καταγράψει λεπτομερώς στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια αλλά και σε εκείνα που υποδέχονται μεγάλο όγκο τουριστών, τις ζημιές που είχαν υποστεί οι προβλήτες , είτε από τα θαλάσσια ρεύματα είτε από την αποσάθρωση των τσιμεντοκονιαμάτων λόγω της φθοράς του χρόνου είτε της απογύμνωσης του οπλισμού των σκυροδεμάτων εξαιτίας των ισχυρών πιέσεων που ασκούν τα συστήματα πρόωσης των πλοίων που κατά συνήθη τρόπο πρυμνοδετούν για να απο-επιβιβάσουν οχήματα και επιβάτες.
Τεχνικά το πρόβλημα είναι περίπλοκο. Η δε λύση του κοστοβόρα, καθώς οι όποιες βελτιώσεις πέρας του ότι απαιτούν σχεδιασμούς και υψηλά κονδύλια έχουν και ως συνέπεια τον αποκλεισμό από την ενεργό δράση των υπό επισκευή νημάτων.
Πρόσφατα οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ υπενθύμισαν στις διοικήσεις, εν αρχή και της θερινής περιόδου, το όλο θέμα με στόχο την αποφυγή απρόοπτων όπως εκείνου που είχε συμβεί το 2003 στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες βλάβες έχουν αποδοθεί στις ισχυρές πιέσεις των προωστικών συστημάτων των πλοίων καθώς από 10ετίας και πλέον όπου το πρόβλημα έκανε την εμφάνιση του έχει τονιστεί ότι ο κακός σχεδιασμός ορισμένων λιμανιών και η έκθεση στις καιρικές συνθήκες (ισχυροί άνεμοι θαλάσσια ρεύματα υψηλός κυματισμός) απαιτούν πρυμνοδετήσεις ενίοτε με μηχανές σε πλήρη ισχύ.
Το ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι αν οι αρμόδιες λιμενικές αρχές αφού επανακαταγράψουν στην αρμοδιότητα τους τις τοπικές βλάβες αν θα προχωρήσουν στην επούλωση των αδυναμιών αυτών ή θα αφήσουν το πρόβλημα για μετά το καλοκαίρι καθώς ως είναι γνωστό, ακόμα και τώρα εάν επιληφθούν του ζητήματος απαιτείται σημαντικός χρόνος μόνο για την υπογραφή της έγκρισης των όποιων έργων και πέραν του χρόνου που απαιτούν οι σχεδιασμοί καθώς ως γνωστόν εμπλέκονται πέραν του ΥΘΥΝΑΛ, τα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης, οι περιφερειακές και άλλες διοικήσεις αλλά και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας καθώς όλες οι λιμενικές εγκαταστάσεις εν δυνάμει μπορούν να “φιλοξενήσουν” και σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Το 2004, η τότε κυβέρνηση μετά τις εκλογές είχε καταγράψει λεπτομερώς στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια αλλά και σε εκείνα που υποδέχονται μεγάλο όγκο τουριστών, τις ζημιές που είχαν υποστεί οι προβλήτες , είτε από τα θαλάσσια ρεύματα είτε από την αποσάθρωση των τσιμεντοκονιαμάτων λόγω της φθοράς του χρόνου είτε της απογύμνωσης του οπλισμού των σκυροδεμάτων εξαιτίας των ισχυρών πιέσεων που ασκούν τα συστήματα πρόωσης των πλοίων που κατά συνήθη τρόπο πρυμνοδετούν για να απο-επιβιβάσουν οχήματα και επιβάτες.
Τεχνικά το πρόβλημα είναι περίπλοκο. Η δε λύση του κοστοβόρα, καθώς οι όποιες βελτιώσεις πέρας του ότι απαιτούν σχεδιασμούς και υψηλά κονδύλια έχουν και ως συνέπεια τον αποκλεισμό από την ενεργό δράση των υπό επισκευή νημάτων.
Πρόσφατα οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ υπενθύμισαν στις διοικήσεις, εν αρχή και της θερινής περιόδου, το όλο θέμα με στόχο την αποφυγή απρόοπτων όπως εκείνου που είχε συμβεί το 2003 στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες βλάβες έχουν αποδοθεί στις ισχυρές πιέσεις των προωστικών συστημάτων των πλοίων καθώς από 10ετίας και πλέον όπου το πρόβλημα έκανε την εμφάνιση του έχει τονιστεί ότι ο κακός σχεδιασμός ορισμένων λιμανιών και η έκθεση στις καιρικές συνθήκες (ισχυροί άνεμοι θαλάσσια ρεύματα υψηλός κυματισμός) απαιτούν πρυμνοδετήσεις ενίοτε με μηχανές σε πλήρη ισχύ.
Το ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι αν οι αρμόδιες λιμενικές αρχές αφού επανακαταγράψουν στην αρμοδιότητα τους τις τοπικές βλάβες αν θα προχωρήσουν στην επούλωση των αδυναμιών αυτών ή θα αφήσουν το πρόβλημα για μετά το καλοκαίρι καθώς ως είναι γνωστό, ακόμα και τώρα εάν επιληφθούν του ζητήματος απαιτείται σημαντικός χρόνος μόνο για την υπογραφή της έγκρισης των όποιων έργων και πέραν του χρόνου που απαιτούν οι σχεδιασμοί καθώς ως γνωστόν εμπλέκονται πέραν του ΥΘΥΝΑΛ, τα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης, οι περιφερειακές και άλλες διοικήσεις αλλά και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας καθώς όλες οι λιμενικές εγκαταστάσεις εν δυνάμει μπορούν να “φιλοξενήσουν” και σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού.
ΑΠΟ-theseanation.gr