Costamare: Μία πλωτή...αυτοκρατορία

Φωτό:Ο πρόεδρος
 και διευθύνων σύμβουλος
 της Costamare
 Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος.
Υπάρχει ένα ρητό για τις επιχειρηματικές αυτοκρατορίες σύμφωνα με το οποίο «η πρώτη γενιά δημιουργεί, η δεύτερη διατηρεί και η τρίτη καταστρέφει». Στον κανόνα αυτόν, εάν τον θεωρήσουμε κανόνα, υπάρχουν τρανταχτές εξαιρέσεις. Μία από αυτές έχει ελληνικό χρώμα και αγέρα ναυτιλίας. Πρόκειται για την Costamare, την εισηγμένη στο χρηματιστήριο του NYSE ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.

Την ίδρυσε, την ανέπτυξε και την εδραίωσε στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, που «έφυγε» στις 25 Ιανουαρίου 2011, για να πάρει τη σκυτάλη και να τη γιγαντώσει ο πρωτότοκος γιός του, ο 42χρονος Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος την εισήγαγε στην αμερικανική χρηματαγορά.
Η εταιρεία από την ημέρα της εισαγωγής της τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε επενδύσεις για αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που φθάνουν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης , η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου βρίσκει την ευκαιρία να επενδύσει, εντοπίζοντας τις ευκαιρίες και γνωρίζοντας ότι μόνο μέσω των σωστών επενδύσεων έρχεται το κέρδος και η ανάπτυξη.
Άλλωστε ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μετά την κρίση άρχισε να βαδίζει σε πιο ήρεμες θάλασσες. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλα ονόματα της Ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν στραφεί προς τα containetrships-πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τριμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος είχε σκιαγραφήσει με δηλώσεις του την αναπτυξιακή πολιτική της εταιρείας: «Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για επέκταση και ανάπτυξη. Είμαστε σε συζητήσεις για την υλοποίηση σημαντικών και ελκυστικών επενδυτικών σχεδίων. Αυτός είναι και ο λόγος που επιδιώξαμε τώρα την εισαγωγή της εταιρείας μας στο χρηματιστήριο αποδεχόμενοι μία σημαντική έκπτωση στην καθαρή της αξία».

Η Costamare έχει ρευστότητα που ανέρχεται στα 208 εκ. δολάρια, πιστωτική γραμμή ύψους 194 εκατ. δολ. και 19 πλοία ελεύθερα δανείων.
«Από τον προηγούμενο Νοέμβριο που η Costamare εισήγαγε τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έχει επενδύσει πάνω από 1 δισ. δολ. για την κατασκευή 10 νεότευκτων πλοίων και την αγορά άλλων δέκα από δεύτερο χέρι. δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος και προσέθεσε:
« Η Costamare έχει πολύ δυνατή θέση στην αγορά, έχει τα απαραίτητα κεφάλαια και τις κατάλληλες σχέσεις με τις μεγάλες εταιρείες liners όπως και την εμπειρία προκειμένου να πάρει πλεονέκτημα από τον ανταγωνισμό στις ευκαιρίες που θα παρουσιάσει η αγορά».



Νέες επενδύσεις
Πριν από λίγες ημέρες η Costamare υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 8.800 TEU το καθένα. Θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering της Κορέας μεταξύ του πρώτου και τρίτου τριμήνου του 2013. Και τα πέντε πλοία έχουν ήδη χρονοναυλωθεί από την Evergreen Group.
Το συνολικό κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης υπολογίζεται στα 480 εκ. δολ.
Μόλις τον περασμένο Ιανουάριο η εταιρεία είχε παραγγείλει τη ναυπήγηση τριών ακόμη containerships στα κινεζικά ναυπηγεία China Shipbuilding Trading και Shanghai Jiangnan Changxing Heavy Industry. Το κόστος ναυπήγησης του κάθε πλοίου είναι 95 εκατ. δολ. και η ναύλωσή τους έγινε στην Mediterranean Shipping Company για δέκα χρόνια με ημερήσιο ναύλο 43.000 δολ. Η Costamare εκτός από την Cosco συνεργάζεται, με την ZIM και την Maersk.



Για το 2010 η εταιρεία ανακοίνωσε μειωμένα έσοδα και κέρδη σε σύγκριση με το 2009.
Ειδικότερα, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν το 2010 στα 353,1 εκατ. δολ. έναντι 399,9 το 2009 και τα κέρδη στα 73,7 εκατ. δολ. έναντι 81,1 εκατ. δολ. στο τέλος του 2009.
Το EBITDA έφθασε τα 231,07 εκατ. δολ. το 2010 έναντι 280,2 εκατ. δολ. το 2009.
Η Costamare, ελέγχει στόλο από 58 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 320.000 TEU, συμπεριλαμβανομένων και των 10 υπό ναυπήγηση συνολικής μεταφορικής ικανότητας 90.000 ΤΕU.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,25 δολ. ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2011. Το πρώτο μέρισμα η Costamare το κατέβαλε για το τέταρτο τρίμηνο του 2010 και ανερχόταν στα 0,25 δολ ανά μετοχή.

Η ίδρυση


Η Costamare ιδρύθηκε το 1974 από τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη. Τότε, σε ηλικία 39 ετών του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να αγοράσει το πλοίο στο οποίο εργαζόταν.

Εδωσε ως προκαταβολή 25.000 δολάρια και αγόρασε το υπόλοιπο με δάνειο. Το ένα έφερε το άλλο κι έτσι δημιούργησε την Costamare Shipping Company S.A., τη μεγαλύτερη σήμερα ανεξάρτητη εταιρεία containerships στον κόσμο.

Στη ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982-1984, ο καπετάν Βασίλης αγόρασε 8 πλοία. Η συνολική τους αξία δεν υπερέβαινε την αξία που θα τα αγόραζαν σε διαλυτήριο πλοίων εκεί που τα πουλάνε για παλιοσίδερα-scrap.

Το 2006 παρέδωσε το τιμόνι των επιχειρήσεων του τα παρέδωσε στους τρεις γιούς του ενώ με τη ναυτιλία ασχολείται κυρίως ο πρωτότοκος, ο Κωνσταντίνος από το 1996. Ο ίδιος δήλωνε ότι «η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια αφού η νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη».

Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ήταν ο επιχειρηματίας που έφερε τους Κινέζους της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. «Oι δύο λαοί έχουν αρχαίους πολιτισμούς και κάποτε ήταν μαζί. Κάποια στιγμή οι δρόμοι τους χάθηκαν και τώρα ξανασυναντιόνται» είχε πει τότε.
















ΑΠΟ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.