Πολλοί είναι οι Ελληνες εφοπλιστές που εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, στις οποίες ανήκει σχεδόν και το σύνολο της ελληνόκτητης ναυτιλίας, θα πιεσθούν από μεγαλύτερες δυνάμεις.
Οι μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση, δήλωσε πρόσφατα ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, ενώ ο κ. Λύρας αναγνωρίζοντας τις νέες τάσεις προειδοποίησε ότι είναι προς το συμφέρον των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να εξασφαλίσουν ότι οι μικροί πλοιοκτήτες θα παραμείνουν σε ικανούς αριθμούς.
Μέχρι στιγμής το ελληνικό επιχειρηματικό μοντέλο έχει αντεπεξέλθει με επιτυχία σε αυτές τις προκλήσεις, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ , Θεόδωρος Βενιάμης. Διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στα δεξαμενόπλοια, όπως και στα πλοία ξηρού φορτίου, ενώ τα δυο τελευταία χρόνια εισέρχεται δυναμικά στα containerships.
Ταυτόχρονα ορισμένοι μεγάλοι Ελληνες εφοπλιστές επενδύουν και στα πλοία μεταφοράς LNG (Αγγελικούσης, Προκοπίου, Μαρτίνος, Τσάκος κ.λπ.) αλλά και στα drillships, έναν πολύ εξειδικευμένο κλάδο που απαιτεί τεράστια κεφάλαια (Γιώργος Οικονόμου, Θεόδωρος Αγγελόπουλος).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τις τελευταίες ημέρες, που στην Ακτή Βασιλειάδη ορισμένοι θεωρούσαν ότι πρώτη προτεραιότητα ήταν να κατέβει η «ταμπέλα» του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, μόνο ο όμιλος Αγγελικούση επένδυσε 2 δισ. δολ. για την ναυπήγηση οκτώ πλοίων μεταφοράς υγραερίου.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική