Δύο μέρες εργασίας και μείωση μισθού 60% προτείνει η διοίκηση της ΝΕL LINES στους εργαζόμενους, λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων και της σημαντικής και ανησυχητικής μείωσης της ρευστότητας
της επιχείρησης. Όπως δηλώνει o Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Αβραντίνης "το κράτος μας χρωστά περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ απο τα δρομολόγια που πραγματοποιούμε στις άγονες γραμμές.Από το να προβούμε σε απολύσεις προτείναμε αυτή τη λύση στους εργαζόμενους. Η πρόταση αφορά τους 64 εργαζόμενους της εταιρείας που απασχολούνται στη στεριά". Η διοίκηση της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα ενημέρωσε το προσωπικό και κάλεσε τους εργαζόμενους σε διαβούλευση. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στους εργαζόμενους η εταιρεία προτίθεται να εφαρμόσει σύμφωνα με τον νόμο (άρθρο 38 παρ.3 του Ν.1892/90 όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν.3846/10, ισχύει από 11/5/10), σύστημα εκ περιτροπής απασχόλησης 2 ημέρες την εβδομάδα αντί απολύσεων με διάρκεια έως 3 μήνες και μείωση μισθού 60%.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν γιατί η εταιρεία προσφέρει αυξημένες προμήθειες στο δίκτυο πωλήσεων της (πρακτορεία) σε σχέση με τον ανταγωνισμό (15% αντί 8% που προσφέρει ο ανταγωνισμός στη γραμμή Χίο – Μυτιλήνη έως 31/10/2011). Επιπλέον σημειώνουν πως ο τζίρος της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 73% σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία του εξαμήνου από το προηγούμενο έτος και πως έχει ναυλώσει 12 επιπλέον πλοία σύμφωνα με τα αποτελέσματα του τελευταίου εξαμήνου.
Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου εργαζομέων στη Ναυτιλία και στον Τουρισμό, Θάνος Βασιλόπουλος δηλώνει: "θεωρώ ότι είναι μια θρασύτατη ενέργεια από μεριά της εταιρείας. Η ίδια η εταιρεία και ο συγκέκριμενος ιδιοκτήτης προχωρα σε αυτή την ενέργεια εκμεταλλευόμενος αυτή τη στιγμή το νομικό καθεστώς που υπάρχει. Δηλαδή προτείνει εκ περιτροπής εργασία, μείωση 60% των μισθών των εργαζομένων, εκβιάζοντας τους εργαζόμενους. Τους λένε ή το αποδεχεστε ή απολύεστε. Οι συγκεκριμένοι εργοδότες είναι οι πιο κρατικοδίαιτοι .Ξεκοκκαλίζουν επί χρόνια παχυλές επιδοτήσεις με τις άγονες γραμμές. Αυξάνουν τα εισιτήρια των δρομολογίων εκβιάζοντας με τον αποκλεισμό των κατοίκων των νησιών. Οι κερδοφοριες της εταιρείας τα τελευταία χρόνια ήταν σε απίστευτα ύψη. Εμείς σαν Σύνδεσμος δε θα επιτρέψουμε να συμβεία αυτο το πράγμα και θα αγωνιστούμε για να εξαφανιστούν όλοι αυτοί οι κύριοι που λυμαίνονται την ελληνική ναυτιλία. Δυστυχώς ζούμε στην εποχή του μνημονίου. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια κυβέρνηση που έχει συμμαχήσει με όλα αυτά τα περιθωριακά στοιχεία της επιχειρηματικότητας και μιλάμε ότι ισχύει πράγματι αυτός ο νόμος τον οποίο θέλει να εφαρμόσει η εταιρεία εκβιάζοντας. Νομικά ισχύει αλλά αυτο δεν σημαίνει τίποτα. Θα αγωνιστούμε για να μην επιτρέψουμε να γίνει αυτό το πράγμα".
ΑΠΟ-portnet.gr