Στροφή στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) κάνουν σε διεθνές επίπεδο οι εφοπλιστές, μεταξύ αυτών και πολλοί Eλληνες που συγκαταλέγονται στην ομάδα των ισχυρών πλοιοκτητών, διακρίνοντας σε αυτά θαυμάσια αναπτυξιακή ευκαιρία, καθώς η ζήτηση για LNG ενισχύεται, την ώρα που ο υπάρχων στόλος δεν επαρκεί να καλύψει τη ζήτηση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι παραγγελίες για πλοία LNG έφθασαν τις 48, όταν το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010 οι παραγγελίες ήταν 23 πλοία.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους Clarkson, οι Eλληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να έχουν επενδύσεις κατά το πρώτο επτάμηνο του 2011 περί τα 12 δισ. δολάρια για νέες ναυπηγήσεις και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι Eλληνες επένδυσαν 9,4 δισ. δολάρια για ναυπηγήσεις 91 νέων πλοίων και περίπου 3 δισ. δολάρια για την αγορά 98 μεταχειρισμένων πλοίων όλων των τύπων. Ναυλομεσιτικοί κύκλοι σημείωσαν ότι το υψηλό ποσόν που έχει επενδυθεί στις ναυπηγήσεις οφείλεται στο γεγονός ότι παραγγέλθηκαν εξειδικευμένα σκάφη, υψηλού κόστους, όπως πλοία LNG αλλά και drill ships, ειδικά σκάφη για την εξόρυξη πετρελαίου από μεγάλα θαλάσσια βάθη.
Στα LNG καταγράφουν παρουσία, με παραγγελίες πλοίων, o όμιλος Αγγελικούση, ο όμιλος Προκοπίου, αλλά και η εταιρεία Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου.
Ο όμιλος Αγγελικούση ήταν από τους πρώτους που μπήκε στην αγορά LNG. Η πρόσφατη συμφωνία του με τα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo για την κατασκευή ακόμη δύο πλοίων LNG αξίας 400 εκατ. δολαρίων και η option για την κατασκευή άλλων δύο πλοίων εντάσσεται στο πλαίσιο της δυναμικής επέκτασης του ομίλου στον τομέα των LNG, ενώ το συνολικό ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 11 νέων LNG ανέρχεται σε ποσό άνω των 2 δισ. δολαρίων.
Η εταιρεία Dynagas, πλοιοκτησίας Προκοπίου, διαχειρίζεται ήδη τέσσερα LNG και έχει προχωρήσει σε παραγγελία και άλλων τεσσάρων στα ναυπηγεία της Hyundai.
Σε παραγγελία δύο LNG προχώρησε και η εταιρεία Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου, στα ναυπηγεία της Samsung. Τα πλοία αυτά θα έχουν χωρητικότητα 160.000 κ. μ. και θα παραδοθούν το 2014. Η επένδυση εκτιμάται ότι κινείται στην περιοχή των 400 εκατ. δολαρίων και αποτελεί το ντεμπούτο του εφοπλιστή σ’ αυτόν τον χώρο.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ:Καθημερινή
Του Νίκου Μπαρδούνια
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους Clarkson, οι Eλληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να έχουν επενδύσεις κατά το πρώτο επτάμηνο του 2011 περί τα 12 δισ. δολάρια για νέες ναυπηγήσεις και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι Eλληνες επένδυσαν 9,4 δισ. δολάρια για ναυπηγήσεις 91 νέων πλοίων και περίπου 3 δισ. δολάρια για την αγορά 98 μεταχειρισμένων πλοίων όλων των τύπων. Ναυλομεσιτικοί κύκλοι σημείωσαν ότι το υψηλό ποσόν που έχει επενδυθεί στις ναυπηγήσεις οφείλεται στο γεγονός ότι παραγγέλθηκαν εξειδικευμένα σκάφη, υψηλού κόστους, όπως πλοία LNG αλλά και drill ships, ειδικά σκάφη για την εξόρυξη πετρελαίου από μεγάλα θαλάσσια βάθη.
Στα LNG καταγράφουν παρουσία, με παραγγελίες πλοίων, o όμιλος Αγγελικούση, ο όμιλος Προκοπίου, αλλά και η εταιρεία Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου.
Ο όμιλος Αγγελικούση ήταν από τους πρώτους που μπήκε στην αγορά LNG. Η πρόσφατη συμφωνία του με τα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo για την κατασκευή ακόμη δύο πλοίων LNG αξίας 400 εκατ. δολαρίων και η option για την κατασκευή άλλων δύο πλοίων εντάσσεται στο πλαίσιο της δυναμικής επέκτασης του ομίλου στον τομέα των LNG, ενώ το συνολικό ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 11 νέων LNG ανέρχεται σε ποσό άνω των 2 δισ. δολαρίων.
Η εταιρεία Dynagas, πλοιοκτησίας Προκοπίου, διαχειρίζεται ήδη τέσσερα LNG και έχει προχωρήσει σε παραγγελία και άλλων τεσσάρων στα ναυπηγεία της Hyundai.
Σε παραγγελία δύο LNG προχώρησε και η εταιρεία Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου, στα ναυπηγεία της Samsung. Τα πλοία αυτά θα έχουν χωρητικότητα 160.000 κ. μ. και θα παραδοθούν το 2014. Η επένδυση εκτιμάται ότι κινείται στην περιοχή των 400 εκατ. δολαρίων και αποτελεί το ντεμπούτο του εφοπλιστή σ’ αυτόν τον χώρο.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ:Καθημερινή
Του Νίκου Μπαρδούνια