Επίκαιρη Ερώτηση προς Υπουργούς Οικονομικών κ. Ευάγγελο Βενιζέλο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη κατέθεσε ο βουλευτής της ΝΔ, Γιάννης Πλακιωτάκης με θέμα: Άγνωστη παραμένει η διαδικασία “αξιοποίησης” των Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ.
Αναλυτικά:
«κ. Υπουργοί,
Η Κυβέρνηση στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων που προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προτίθεται εντός του τελευταίου τριμήνου του τρέχοντος έτους να διαθέσει στην αγορά ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ μέσω του ταμείου αποκρατικοποιήσεων. Ωστόσο, πολλές είναι οι πτυχές της όλης διαδικασίας, οι οποίες παραμένουν σκιώδεις, τόσο για το λιμάνι του Πειραιά, όσο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για το ποσοστό που τελικά θα ιδιωτικοποιηθεί και για το εάν διατηρηθεί η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου από το Δημόσιο, όπως και η βάση της τιμής διαπραγμάτευσης, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό αν αναλογιστούμε τη συνεχιζόμενη πτώση του ελληνικού χρηματιστηρίου.
Παράλληλα, εάν πράγματι προχωρήσει η Κυβέρνηση στη διάθεση μέσω της αγοράς πλειοψηφικού πακέτου, άγνωστο παραμένει το πως θα εξασφαλισθούν οι μη ανταποδοτικές επενδύσεις, όπως στην ακτοπλοία, η ασφάλεια των λιμένων, η τιμολογιακή πολιτική στην ακτοπλοΐα, η μη κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του επενδυτή, αλλά και ο μη εγκλωβισμός στο μονοπώλιο μιας εταιρείας ή η αποφυγή «ανάληψης» του λιμένος Θεσσαλονίκης από εταιρεία γείτονος χώρας με βλέψεις εξόδου στο Αιγαίο. Αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι με αναγγελθέντα, ζωτικής σημασίας, έργα, όπως το Αττικό Λιμενικό Σύστημα.
Από την άλλη πλευρά, ακόμη και αν η Κυβέρνηση δε διαθέσει την πλειοψηφία, δεν έχει διευκρινιστεί τι πρόκειται να προσφέρει για να κάνει ελκυστικό το διαγωνισμό, προκειμένου να έχει ένα ικανοποιητικό τίμημα, αλλά και γιατί δεν προτιμάται το πετυχημένο μοντέλο παραχώρησης Ο.Λ.Π- Cosco και σε άλλες δραστηριότητες.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
- Πότε ακριβώς, με ποια διαδικασία, με ποιους όρους και σε ποιο ποσοστό θα αξιοποιηθεί ο Ο.Λ.Π και ο Ο.Λ.Θ;
Ο ερωτών βουλευτής,
Γιάννης Πλακιωτάκης»
ΑΠΟ-marinews.gr
Αναλυτικά:
«κ. Υπουργοί,
Η Κυβέρνηση στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων που προβλέπει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προτίθεται εντός του τελευταίου τριμήνου του τρέχοντος έτους να διαθέσει στην αγορά ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ μέσω του ταμείου αποκρατικοποιήσεων. Ωστόσο, πολλές είναι οι πτυχές της όλης διαδικασίας, οι οποίες παραμένουν σκιώδεις, τόσο για το λιμάνι του Πειραιά, όσο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για το ποσοστό που τελικά θα ιδιωτικοποιηθεί και για το εάν διατηρηθεί η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου από το Δημόσιο, όπως και η βάση της τιμής διαπραγμάτευσης, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό αν αναλογιστούμε τη συνεχιζόμενη πτώση του ελληνικού χρηματιστηρίου.
Παράλληλα, εάν πράγματι προχωρήσει η Κυβέρνηση στη διάθεση μέσω της αγοράς πλειοψηφικού πακέτου, άγνωστο παραμένει το πως θα εξασφαλισθούν οι μη ανταποδοτικές επενδύσεις, όπως στην ακτοπλοία, η ασφάλεια των λιμένων, η τιμολογιακή πολιτική στην ακτοπλοΐα, η μη κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του επενδυτή, αλλά και ο μη εγκλωβισμός στο μονοπώλιο μιας εταιρείας ή η αποφυγή «ανάληψης» του λιμένος Θεσσαλονίκης από εταιρεία γείτονος χώρας με βλέψεις εξόδου στο Αιγαίο. Αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι με αναγγελθέντα, ζωτικής σημασίας, έργα, όπως το Αττικό Λιμενικό Σύστημα.
Από την άλλη πλευρά, ακόμη και αν η Κυβέρνηση δε διαθέσει την πλειοψηφία, δεν έχει διευκρινιστεί τι πρόκειται να προσφέρει για να κάνει ελκυστικό το διαγωνισμό, προκειμένου να έχει ένα ικανοποιητικό τίμημα, αλλά και γιατί δεν προτιμάται το πετυχημένο μοντέλο παραχώρησης Ο.Λ.Π- Cosco και σε άλλες δραστηριότητες.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
- Πότε ακριβώς, με ποια διαδικασία, με ποιους όρους και σε ποιο ποσοστό θα αξιοποιηθεί ο Ο.Λ.Π και ο Ο.Λ.Θ;
Ο ερωτών βουλευτής,
Γιάννης Πλακιωτάκης»
ΑΠΟ-marinews.gr