Τα νέα σχέδια της διοίκησης του ΟΛΘ να προχωρήσει σε επενδύσεις, με διαγωνισμούς για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, την επέκταση και εμβάθυνση και του συμβατικού λιμανιού, την δημιουργία και λειτουργία logistic center, αναμένεται να οδηγήσουν σε «ναυμαχία» δύο ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους, την Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα και την Μοχλός του Κων/νου Στέγγου.
Στην διεκδίκηση των νέων επενδύσεων του ΟΛΘ δεν θα είναι βέβαια μόνο οι Μοχλός και Ελλάκτωρ αλλά και άλλοι όμιλοι των κατασκευών, όμως η μεγάλη κόντρα, όπως εκτιμάται, αναμένεται να προκύψει ανάμεσα στους Μπόμπολα και Στέγγο ως συνέχεια της μάχης που έδωσαν για την ανάληψη του έργου της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που ήταν και το «φιλέτο» των 151 εκατ. ευρώ.
Στην τελική φάση του έργου αυτού, επικράτησε η Μοχλός του Κων/νου Στέγγου, προσφέροντας έκπτωση 50,97%, ενώ η Άκτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα δεν υπερέβη το 40% και ήρθε δεύτερη. Πληροφορίες μάλιστα έφεραν στελέχη των δύο ομίλων να συζήτησαν το ενδεχόμενο συνεργασίας για την κατασκευή του έργου, η οποία όμως συζήτηση κατέληξε σε ναυάγιο, λόγω της διαφωνίας από πλευράς Στέγγου.
Ποιος ο λόγος της άρνησης; Καταρχήν δεν χρειαζόταν τραπεζική χρηματοδότηση, την οποία εγγυάτο η πλευρά Μπόμπολα, σε αντάλλαγμα για τη συνεργασία, αφού η επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης γίνεται με αυτοχρηματοδότηση από τον ΟΛΘ.
Ο δεύτερος λόγος, όπως λένε οι πληροφορίες, η πλευρά Μπόμπολα, δεν δείχνει ιδιαίτερη... προτίμηση για την Μοχλός ή την Τεχνική Ολυμπιακή, τις δύο εταιρίες του Κων/νου Στέγγου, ούτε όσον αφορά σε κοινοπραξίες, ούτε σε υπεργολαβίες. Ενδιαφέρον για τους νέους διαγωνισμούς πάντως, δείχνουν και άλλες κατασκευαστικές εταιρίες, οι οποίες συμμετείχαν και στον διαγωνισμό για την 6η προβλήτα, αλλά έχασαν λόγω των πολύ μικρών εκπτώσεων που έδωσαν.
Σ' αυτές συμπεριλαμβάνονται η ΓΕΚ Τέρνα του Γιώργου Περιστέρη, η J&P Άβαξ του Δάκη Ιωάννου, η ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη, η Intrakat του Σωκράτη Κόκκαλη και η Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει γνωστό το ενδιαφέρον των άλλων ομίλων (Μοχλός και Άκτωρ έχουν ήδη βολιδοσκοπήσει τις προθέσεις της διοίκησης του ΟΛΘ), θεωρείται σίγουρο ότι θα συμμετάσχουν και θα κάνουν πιο ενδιαφέρουσα τη μάχη.
Τα νέα έργα και οι πιέσεις
Το έργο στο οποίο αναμένεται να δοθεί η μεγάλη μάχη, είναι η επέκταση και εκβάθυνση και του συμβατικού λιμανιού και συγκεκριμένα του κρηπιδώματος 24 στα 14 μέτρα από 11,5 μέτρα που είναι σήμερα, ώστε να προσελκύσει πλοία μεταφοράς συμβατικού φορτίου δυναμικότητας άνω των 50.000 τόνων.
Η επένδυση είναι προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ και θα συνδυαστεί με την δημιουργία και λειτουργία logistic center προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ, η δε δημοπράτηση προβλέπεται να γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Το κόστος των δύο έργων δεν ευνοεί τις μεγάλες εκπτώσεις (όπως στην περίπτωση της 6ης προβλήτας που είναι έργο 151 εκατ. ευρώ) και αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους κατασκευαστές, σε μια περίοδο που η δραστηριότητα του κλάδου είναι σχεδόν μηδενική.
Τα δύο έργα προωθούνται με ταχύ ρυθμό και με... ενθουσιασμό από τον πρόεδρο του ΟΛΘ Στέλιο Αγγελούδη, ο οποίος, μετά την οριστική απόφαση για την διατήρηση του 51% των μετοχών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από το δημόσιο, ενημέρωσε την κυβέρνηση για τους στόχους του να διατηρήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης την ηγετική του θέση στην περιοχή.
Σύμφωνα με τις προθέσεις του κ. Αγγελούδη, η επέκταση του συμβατικού λιμανιού, δεν θα γίνει με παραχώρηση, γιατί «αποτελεί εργαλείο άσκησης πολιτικής απέναντι στους γείτονές μας και όχι μόνο στο οικονομικό πεδίο». Από την πλευρά όμως των κατασκευαστών, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, και ιδιαίτερα των Κων/νου Στέγγου και Γιώργου Μπόμπολα ασκήθηκαν πιέσεις για να υπάρξει σύμβαση παραχώρησης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα εμποδιστούν τα σχέδια του ΟΛΘ για άσκηση πολιτικής. Τα δύο έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του έτους και μέχρι τότε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ενδέχεται οι αντιστάσεις του κ. Αγγελούδη να καμφθούν.
Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης του ΟΛΘ είναι και η παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, για τον οποίο η μάχη παίρνει... πολυεθνικές διαστάσεις. Ήδη έχουν γίνει κρούσεις στη διοίκηση του ΟΛΘ από την Cosco, αλλά και από το Ντουμπάι, την Ινδονησία και την Hutchison, η οποία όμως σέρνει... βεβαρημένο παρελθόν. Η κινεζική εταιρία είχε κερδίσει τον πρώτο διαγωνισμό το 2009 για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, αλλά εντελώς αιφνιδιαστικά αποφάσισε να αποχωρήσει, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί ο διαγωνισμός.
ΑΠΟ-dealnews.gr