Κεφάλαια ύψους 3,827 δισ. δολαρίων έχουν τοποθετήσει από την αρχή του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές για την αγορά πλοίων, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Allied Shipbroking. Στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου ο ελληνικός εφοπλισμός έχει ενισχύσει τη θέση του στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά με 156 επιπλέον πλοία από τις κυριότερες κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται κατέχοντας το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Με βάση την ανάλυση της Allied Shpibroking, μέχρι τώρα έχουν επενδυθεί 1,453 δισ. για την αγορά 68 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 1,310 δισ. για την απόκτηση 45 τάνκερ και 1,063 δισ. προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω ο ρόλος των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ με την απόκτηση 37 νέων μονάδων.
Με αυτά τα δεδομένα, από τις πράξεις αγοραπωλησιών που έχουν πραγματοποιήσει τα δέκα σημαντικότερα ναυτιλιακά έθνη, οι Ελληνες έχουν απορροφήσει, το 15% των πλοίων ξηρού φορτίου έναντι 20% των Κινέζων, το 14% των τάνκερ με επόμενο μεγαλύτερο αγοραστή τους Νορβηγούς εφοπλιστές και το 43% των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ με επόμενο σημαντικότερο αγοραστή τους Ινδονήσιους.
Συνολικά τα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη έχουν επενδύσει φέτος 14,806 δισ. δολάρια προκειμένου να ενισχύσουν τους στόλους τους με 873 πλοία. Διεθνώς τα περισσότερα κεφάλαια έχουν τοποθετηθεί στα τάνκερ (6,865 δισ. δολάρια) των οποίων η ναυλαγορά βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να πιέζονται σημαντικά και οι αξίες των πλοίων.
Οι αναλυτές της αγοράς αναμένουν περαιτέρω πτώση των αξιών σε όλους τους τύπους των πλοίων γεγονός που θα δημιουργήσει, όπως εκτιμούν, μεγαλύτερες ευκαιρίες για τους υποψήφιους αγοραστές. Μέχρι τώρα πάντως οι πολύ άσχημες συνθήκες στην αγορά σε συνδυασμό με την έλλειψη διαθέσιμου χρήματος από τις τράπεζες έχουν μειώσει κατά 40% περίπου τις επενδύσεις των εφοπλιστών στη second hand αγορά.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
ΑΠΟ-marinews.gr