Τo φράγμα των 600 εκατ. τόνων έσπασε η χωρητικότητα του στόλου ξηρού φορτίου που δραστηριοποιείται αυτή τη στιγμή στη αγορά σύμφωνα με την εβδομαδιαία ανάλυση της Allied Shipbroking.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η χωρητικότητα σχεδόν διπλασιάστηκε από το 2006 που είχε υπολογιστεί στα 365 εκατ. τόνους.
Οπως επισημαίνεται από τους brokers της Allied, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μία σχετική ενίσχυση από την πλευρά της ζήτησης πλοίων, ωστόσο φαίνεται ότι πλέον η ναυτιλία βρίσκεται πρόσωπο με πρόσωπο με την υπερπροσφορά τονάζ. Αναμένεται να διαπιστωθεί στα επόμενα χρόνια με ποιο τρόπο θα αντιδράσει η αγορά των διαλύσεων πλοίων, ωστόσο αυτό που παρατηρείται αυτή τη στιγμή είναι σημαντική μείωση των προσφερόμενων τιμών από τα διαλυτήρια.
Να σημειωθεί ότι η υπερπροσφορά πλοίων και η παράλληλη μείωση των τιμών στα διαλυτήρια είναι ένα από τα χειρότερα σενάρια που μπορεί να αντιμετωπίσει η διεθνής ναυτιλία.
Οσον αφορά τις αγοραπωλησίες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied, μέχρι σήμερα από την αρχή του χρόνου έχουν επενδυθεί κεφάλαια ύψους 15,8 δισ. δολαρίων σε αγοραπωλησίες πλοίων, όταν το 2010 έως το τέλος της χρονιάς είχαν επενδυθεί περί τα 23,2 δισ. δολάρια.
Πρώτοι οι Ελληνες
Στο σύνολο των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εθνών οι Ελληνες παραμένουν στην κορυφή και τίποτα δεν φαίνεται ότι θα ανατρέψει αυτό το δεδομένο έως το τέλος το 2011. Σε σύνολο 909 πλοίων οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν απορροφήσει στους στόλους τους τα 164 από αυτά έχοντας επενδύσει ποσό της τάξης των 4 δισ. δολαρίων.
Περί τα 1,5 δισ. δολάρια έχουν επενδύσει για την αγορά 72 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, περί τα 1,4 δισ. δολάρια για την αγορά 47 τάνκερ και για την αγορά 39 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ περί τα 1,2 δισ. δολάρια.
ΑΠΟ-dealnews.gr