Με κεφάλαια άνω των 57 δισ. δολαρίων έχουν χρηματοδοτήσει, ελληνικές και ξένες τράπεζες την ελληνική ναυτιλία τα τελευταία έτη προκειμένου να προχωρήσει στην ανανέωση και επέκταση του στόλου της και να διατηρηθεί στην κορυφή της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με στοιχεία που περιέχονται σε έρευνα της εταιρείας Petrofin S.A. και δημοσίευσε σήμερα η Καθημερινή, από τα 57 δισ. δολάρια, τα 15,8 δισ. δολάρια έχουν δοθεί από 12 ελληνικές τράπεζες.
Επίσης, βάσει στοιχείων του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, από το συνολικό ποσό που έχουν χρηματοδοτήσει οι τράπεζες την ελληνική ναυτιλία, τα 41,8 δισ. δολάρια έχουν δοθεί από δέκα τράπεζες, μεταξύ των οποίων και τέσσερις ελληνικές.
Ωστόσο η αδυναμία των ευρωπαϊκών τραπεζών να συνεχίσουν να στηρίζουν τη ναυτιλία «άνοιξε τον δρόμο» στις κινεζικές για να εισέλθουν στη συγκεκριμένη αγορά και να διεκδικήσουν δικό τους μερίδιο.
Κατά τον Γιώργο Ξηραδάκη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ΧRTC, οι κινεζικές τράπεζες έχουν κι έναν επιπλέον λόγο για να επεκταθούν στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση: Η Κίνα αποτελεί την πρώτη χώρα στις ναυπηγήσεις πλοίων σε ολόκληρο τον κόσμο με παραγγελίες που ανέρχονται σε 2.876 πλοία (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2011) ήτοι το 44% των πλοίων που χτίζονται παγκοσμίως.
Ιδιαίτερα για τους Ελληνες εφοπλιστές, προσφάτως η κινεζική πλευρά δημιούργησε ένα Ταμείο, ύψους 8-10 δισ. δολαρίων, για τη χρηματοδότηση ναυπήγησης ελληνόκτητων πλοίων, που θεωρείται μια πολύ σημαντική εξέλιξη η οποία διευκολύνει τις κινήσεις των Ελλήνων.
Ήδη στον χώρο της ναυτιλίας έχουν μπει δυναμικά οι κινεζικές τράπεζες: China Development Bank (CDB), Export Import Bank of China (EXIM), Bank of China (BoC), Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), Communication Bank of China (CCB), Agricultural Bank of China (ABC) και Construction Bank of China (CBC).
ΑΠΟ-newscode.gr