Σε διαδικασία διαβούλευσης με σκοπό την προσέλκυση ιδιωτικών πόρων για την ανάπτυξη δύο νέων δραστηριοτήτων εισέρχεται επίσημα η ΟΛΘ Α.Ε., σε μία προσπάθεια να διευρύνει το portfolio υπηρεσιών που παρέχει και να ενισχύσει τα έσοδα του λιμένα Θεσσαλονίκης. Το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή υλοποιείται με το σχεδιασμό για τη δημιουργία νέου σιλό δημητριακών και ακολουθεί το project για το «στήσιμο» ενός car terminal εντός της ζώνης του λιμανιού.
Για αμφότερα -όπως, ήδη, έχει επισημάνει η «Η»- έχουν προηγηθεί διερευνητικές επαφές των αρμόδιων υπηρεσιών της εισηγμένης, από τις οποίες διαγνώστηκε ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για αξιοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων.Δημητριακά
Σε ό,τι αφορά στο σχέδιο για την αξιοποίηση της υπάρχουσας υποδομής δημητριακών του λιμένα, η διοίκηση της ΟΛΘ A.E. έπειτα από πολύμηνη ανταλλαγή επαφών με τουλάχιστον δύο ενδιαφερόμενους, τις εταιρείες «Δημητριακή Α.Ε.» και «Αφοί Κανάκα ΕΠΕ», θέτει άμεσα τη διαδικασία σε πιο επίσημη βάση. Με κείμενο που δημοσιεύει προς δημόσια διαβούλευση, προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να προχωρήσει, έως 25 Νοεμβρίου, σε παρατηρήσεις επί του προσχεδίου διακήρυξης για την παραχώρηση του σιλό δημητριακών σε ιδιώτη.
Πρόθεση της ΟΛΘ Α.Ε., όπως διαφαίνεται σε αυτό το αρχικό στάδιο, είναι να υλοποιηθεί από τον επενδυτή επένδυση της τάξης των 3-5 εκατ. ευρώ, για εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας υποδομής σιλό (στον 4ο προβλήτα, χωρητικότητας 20.000 τόνων) και για την κατασκευή νέας μεταλλικής κατασκευής σιλό, ώστε το λιμάνι να καταστεί εκ νέου κέντρο διακίνησης δημητριακών σε Βόρεια Ελλάδα και Θεσσαλία. Ως αντάλλαγμα, θα του παραχωρηθεί για 25 έτη η εκμετάλλευση της συγκεκριμένης υποδομής, όπως, επίσης, πρόσθετος υπαίθριος χώρος 2.090 τ.μ., καθώς και μέρος του δικαιώματος φορτοεκφόρτωσης πλοίων με μέσα του παραχωρησιούχου.
Car terminal
Ενα βήμα πιο πίσω, σε σχέση με το επίσημο διαδικαστικό, βρίσκεται, εν τω μεταξύ, το πλάνο της ΟΛΘ Α.Ε. για τη δημιουργία ενός σύγχρονου car terminal εντός του λιμανιού. Αν και υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις με μία ρουμανική εταιρεία που ενδιαφέρεται να υλοποιήσει την επένδυση η διοίκηση της εισηγμένης δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της σε ό,τι αφορά στην προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού. Μόνη πληροφορία που έχει γνωστοποιηθεί είναι ότι για τη χωροθέτησή του θα αξιοποιηθούν περίπου 20-30 στρέμματα σε χώρο κοντά στον 5ο προβλήτα.
Διάκριση
Εκτός από τα ιδιωτικά κεφάλαια, όμως, η ΟΛΘ Α.Ε. «ανοίγεται» και προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία έλαβε μια σημαντική διάκριση, κατακτώντας τη δεύτερη θέση (πίσω από το λιμάνι της Στοκχόλμης) σε διαγωνισμό που οργάνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων. Πιο συγκεκριμένα, στο διάστημα Αύγουστος 2010 - Ιούλιος 2011 υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Γνωρίζοντας το μυστικό λιμάνι» που περιελάμβανε 19 δράσεις, στις οποίες, σύμφωνα με υπολογισμούς, μετείχαν πάνω από 30.000 άνθρωποι που επισκέφθηκαν το λιμάνι.
Η ΟΛΘ προσκαλεί κάθε ενδιαφερό- μενο να προχωρήσει, έως τις 25 Νοεμβρίου, σε παρατηρήσεις επί του προσχεδίου διακήρυξης για την παραχώρηση του σιλό δημητριακών σε ιδιώτη.
ΠΗΓΗ:
Ημερησία
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΛΙΑΜΗΣ
ΑΠΟ-marinews.gr