Το αργότερο μέχρι το 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επανεξετάσει τη νομοθεσία για την ποιότητα του αέρα και τη θεματική στρατηγική στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Εκεί εντάσσεται και το καυτό για τη ναυτιλία θέμα των εκπομπών από τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα.
Μ. Τρεμόπουλος
Αυτό έγινε γνωστό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με απάντησή της σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μ. Τρεμόπουλου, ο οποίος αναφέρθηκε στην πλεύση με χαμηλή ταχύτητα των πλοίων ως παράγοντα μείωσης της ρύπανσης. Ο ίδιος παρέθεσε στοιχεία μελέτης, που εκπονήθηκε για λογαριασμό της εταιρείας Maersk και κατέδειξε ότι τα πλοία της δεν έχουν υποστεί βλάβη στον κινητήρα από την εφαρμογή της μείωσης της ταχύτητας, προκειμένου να εξοικονομηθεί κόστος στα καύσιμα.
Ο Ελληνας ευρωβουλευτής αναφέρει ότι «τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk ταξιδεύουν στο 10% της μέγιστης ισχύος τους από τον Ιανουάριο του 2009, πλέοντας με 10-15 κόμβους αντί των συνηθισμένων 25 κόμβων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμων της τάξης περίπου του 7% κατά μέσον όρο».
Η εταιρεία ανέφερε μάλιστα ότι οι αρχικές ανησυχίες σχετικά με τη συσσώρευση αιθάλης, την απώλεια της λίπανσης και την κατάσταση της προπέλας δεν επιβεβαιώθηκαν.
Ευελιξια
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απάντησή της τάσσεται υπέρ της ευελιξίας στην εφαρμογή μέτρων σε σχέση με την ταχύτητα των πλοίων.
Η πλεύση με χαμηλή ταχύτητα, αναφέρει, εφαρμόσθηκε σε μεγάλο βαθμό στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, κυρίως στα τέλη του 2008 και το 2009, στο αποκορύφωμα της οικονομικής κρίσης, ως μέτρο αντιμετώπισης του προβλήματος των περιορισμένων συναλλαγών και του πλεονάζοντος δυναμικού των στόλων.
Η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2 μέσω της αργής πλεύσης έχει συζητηθεί πολλές φορές, και τα ευρήματα από τη Maersk όσον αφορά τις εκπομπές αποτελεί ευπρόσδεκτη συμβολή στην καλύτερη κατανόηση των επιπτώσεων - περιβαλλοντικών, τεχνικών και οικονομικών αναλόγων πρωτοβουλιών.
Φαίνεται να προκύπτει ότι η αργή πλεύση μπορεί να είναι αποτελεσματικό εργαλείο στη διάθεση των εφοπλιστών και των επιχειρηματιών για τη μείωση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, ιδίως την κατανάλωση καυσίμων και τις συνδυασμένες εκπομπές CO2 και αιθάλης.
ΠΗΓΗ: Ημερησίαa
ΑΠΟ-marinews.gr