Σε νέα εποχή εισέρχεται η ελληνική ακτοπλοία κάτω από το βάρος της οικονομικής κρίσης που έχει γονατίσει την Ελλάδα και έχει εξαπλωθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η έλλειψη ρευστότητας σε έναν κλάδο που έχει ζημιές πάνω από 300 εκ. ευρώ οδηγεί τα οικονομικά επιτελεία των εταιρειών να προχωρήσουν σε δραστικές λύσεις.
Ήδη έχουν γίνει απολύσεις κυρίως από τα γραφεία, μειώνονται δρομολόγια πλοίων, αποδρομολογούνται πλοία από γραμμές όπου υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητα, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα επικεντρωθούν σε 2-3 βασικές γραμμές ενώ θα γίνει οικονομία κλίμακος ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος διαχείρισης των πλοίων.
Και στο βάθος κάποιοι αναλυτές βλέπουν νέο κύμα συγχωνεύσεων-συνεργασιών. Οι ισχυρές συνθήκες ανταγωνισμού σε γραμμές –φιλέτα όπου λόγω της ύπαρξης δύο και πλέον εταιρειών σε αυτές, δημιουργούν την αναγκαιότητα συρρίκνωσης του αριθμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Επίσης, η ωρίμανση της ευρωπαϊκής αγοράς θα οδηγήσει στο άμεσο μέλλον στη δημιουργία περαιτέρω συγχωνεύσεων και συνεργασιών μεταξύ εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις αγορές αυτές.
ΑΠΟ-marinews.gr