Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης, προέβη σήμερα στην ακόλουθη δήλωση αναφορικά με τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης, με την οποία ζητούσε να πληροφορηθεί τη διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα αναφορικά με την αξιοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ:
«Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί ότι η ισχυρή Εμπορική Ναυτιλία προϋποθέτει ορθή λιμενική πολιτική και ότι οι δημόσιες υποδομές πρέπει να αξιοποιηθούν, αλλά όχι να ξεπουληθούν, όσο- όσο. Προς αυτή την κατεύθυνση κληροδοτήθηκε Χρηματοδοτικό Πρωτό-κολλο ύψους 3 δισ. Ευρώ, το οποίο δυστυχώς ελάχιστα αξιοποιήθηκε.
Παράλληλα, παραδόθηκε το ιδιαίτερα πετυχημένο, στρατηγικά και οικονομικά, πρότυπο της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ-Cosco, το οποίο, επίσης, δεν έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης, παρά το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, γεγονός που καταδεικνύει παντελή έλλειψη σχεδιασμού.
Όσο για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, προβλέπει καταρχήν αποκρατικοποίηση περίπου του 23% των ΟΛΠ και ΟΛΘ, καθώς και περαιτέρω πώληση του μετοχικού κεφαλαίου ή παραχώρηση “δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε θυγατρικές το 1ο τρίμηνο του 2012 με την είσοδο στρατηγικών επενδυτών”.
Ωστόσο, δεν πήραμε καμιά απάντηση τόσο για τη διαδικασία, όσο και το χρονοδιάγραμμα. Δεν διασαφηνίστηκε καν αν υπάρχει ή όχι, η πρόθεση να κρατηθεί η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των δύο Οργανισμών.
Γνώμονάς μας είναι η άμεση αξιοποίηση των υποδομών μας, όχι όμως η εκποίησή τους “αντί πινακίου φακής”».
- Παρέμβαση Γ. Πλακιωτάκη στην Επίκαιρη Ερώτηση
"Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να τονίσω ότι η εμπορική μας ναυτιλία σίγουρα αποτελεί ένα από τα δύο σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, παρόλο που τα τελευταία δύο χρόνια έχει υποστεί ένα σωρό πειραματισμούς τους οποίους βεβαίως δεν μπορώ να αναπτύξω σε μία επίκαιρη ερώτηση.
Βεβαίως σημαντικό ρόλο στον τομέα της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας παίζουν οι λιμενικές μας υποδομές και ειδικότερα η ανάπτυξη τόσο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, όσο και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης που είναι και οι μοναδικές εισηγμένες εταιρείες στο Ελληνικό Χρηματιστήριο.
Κύριε Υπουργέ, αυτό που θέλω να καταθέσω σήμερα με την επίκαιρη ερώτησή μου είναι το εξής:
Υπάρχει ένας έντονος προβληματισμός για το πώς θα μπορέσουν να αναπτυχθούν αυτοί οι δύο οργανισμοί και συγκεκριμένα με ποιον τρόπο θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των δύο συγκεκριμένων οργανισμών, αφού για παράδειγμα όταν η Νέα Δημοκρατία προχώρησε στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ με την COSCO, το εγγυημένο εισόδημα ήταν 665 εκατομμύρια ευρώ το οποίο σε τρέχουσες τιμές αντιστοιχεί σε 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ όταν η σημερινή αξία του 75% του ΟΛΠ ανέρχεται σε 250 εκατομμύρια ευρώ. Κινδυνεύουμε, λοιπόν, εάν προχωρήσουμε σε απλή μετοχοποίηση του συγκεκριμένου οργανισμού, να αποκτήσει κάποιος το 23% με τιμές υποπολλαπλάσιες απ’ ότι έγινε στο παρελθόν με την αντίστοιχη σύμβαση παραχώρησης.
Επίσης, όπως αναφέρεται στη σελίδα 60 της αιτιολογικής έκθεσης του Μεσοπροθέσμου Προγράμματος, σχετικά με τον ΟΛΠ σχεδιάζεται η πώληση ποσοστού 23,1% των μετοχών της εταιρείας το τέταρτο τρίμηνο του 2011 ενώ για τον ΟΛΘ σχεδιάζεται η πώληση ποσοστού 23% των μετοχών του το τρίτο τρίμηνο του 2011. Στη συνέχεια, προγραμματίζεται περαιτέρω πώληση μετοχών των λιμανιών ή δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε θυγατρικές το πρώτο τρίμηνο του 2012 με την είσοδο στρατηγικών επενδυτών. Αυτό, κύριε Υπουργέ, πρακτικά σημαίνει ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά ακόμη και η απώλεια του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ και του ΟΛΘ ενώ δεν μας έχει διασαφηνισθεί το έτερο ενδεχόμενο, της παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε θυγατρικές με την είσοδο στρατηγικών επενδυτών.
Γι’ αυτό κύριε Υπουργέ, είμαστε σήμερα εδώ για να μας απαντήσετε πώς θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των συγκεκριμένων οργανισμών, πώς θα διασφαλισθούν τα συμφέροντα του δημοσίου και τι προγραμματίζεται για το μέλλον των δύο οργανισμών. Σκοπεύετε να αξιοποιήσετε το επιτυχημένο μοντέλο παραχώρησης σύμβασης ΟΛΠ με την COSCO;
Ευχαριστώ πολύ".
ΑΠΟ-marinews.gr