Οι πωλήσεις πλοίων, ως μέτρο άμεσης αντιμετώπισης των προβλημάτων ρευστότητας, είναι μεταξύ των σεναρίων που εξετάζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Παρά το γεγονός ότι, στις παρούσες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, μία πώληση πλοίου μπορεί να σημαίνει εγγραφή λογιστικών ζημιών ωστόσο το πρωτεύον ζήτημα για τον κλάδο είναι η απόκτηση ρευστότητας, καθώς με δυσκολία πληρώνονται πλέον μισθοί των εργαζομένων στις εταιρείες και των ναυτικών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία εξετάζει πολύ συγκεκριμένα το σενάριο της πώλησης μίας ή δύο μονάδων του στόλου της και δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να υπάρξουν συγκεκριμένες εξελίξεις.
Ο ακτοπλοϊκός κλάδος ασφυκτιά ανάμεσα στη μειωμένη ζήτηση, στη σημαντική αύξηση του κόστους πετρελαίου και στο κλείσιμο της χρηματοδοτικής στρόφιγγας από πλευράς των τραπεζών.
Ετσι πέραν της πώλησης πλοίων από το νέο έτος αναμένονται περαιτέρω περικοπές δρομολογίων ακόμη και σε μεγάλες εμπορικές γραμμές, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το κόστος λειτουργίας των εταιρειών. Το επόμενο διάστημα αναμένεται σημαντική πτώση του επιπέδου εξυπηρέτησης των νησιωτικών περιοχών, εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Τη σκληρή αυτή πραγματικότητα αναγνωρίζει και η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ωστόσο όπως προκύπτει από τοποθετήσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη, δεν είναι διατεθειμένη να προχωρήσει στη λήψη ριζικών μέτρων αντιμετώπισης της όλης κατάστασης.
Στην προκειμένη περίπτωση ο κ. Γεωργιάδης εκτιμά ότι μία πολιτική πλήρους απελευθέρωσης του κλάδου θα προσέκρουε πάνω στο λεγόμενο «πολιτικό κόστος», όταν μάλιστα η προοπτική των εκλογών δεν είναι πολύ μακριά.
Πάντως πρόσφατα ο ίδιος με δηλώσεις του δεσμεύτηκε ότι στις αρχές Ιανουαρίου θα παρουσιάσει ένα σχέδιο ρυθμίσεων για την ακτοπλοΐα στη βάση του πορίσματος που κατέθεσε η επιτροπή που είχε συσταθεί από τον υφυπουργό, Αδωνι Γεωργιάδη.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
ΑΠΟ-marinews.gr