Προβλήματα στην εφαρμογή της οδηγίας που προβλέπει τη χρήση ναυτιλιακών καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο αναγνωρίζει η προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και συστήνει την περαιτέρω μελέτη της σε τεχνικό επίπεδο και το επόμενο εξάμηνο.
Σε σχετικό σημείωμά της, η προεδρία του Συμβουλίου σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι η Ομάδα «Περιβάλλον» του Συμβουλίου εξέτασε την πρόταση κατά τη διάρκεια τεσσάρων συνεδριάσεων, με σκοπό τη λεπτομερή τεχνική ανάλυση του εγγράφου, δηλαδή της πρότασης οδηγίας με τίτλο «Πρόταση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την τροποποίηση της οδηγίας 1999/32/EΚ, όσον αφορά στην περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο».
Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι τώρα, εντοπίστηκαν, όπως σημειώνει, πιθανά προβλήματα που προκύπτουν από ενδεχόμενη μη διαθεσιμότητα καυσίμου, όπως επίσης και θέματα που σχετίζονται με διατάξεις της οδηγίας που υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του παραρτήματος VI της Marpol (Διεθνής Σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού - ΙΜΟ), ιδίως σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των προτύπων του ΙΜΟ για τα καύσιμα εκτός των οριζόμενων Περιοχών Ελέγχου των Εκπομπών Θείου (ΠΕΕΘ), αλλά και για τα επιβατηγά πλοία.
Παρά τις επιστάμενες συζητήσεις για την πρόταση, η εξέταση του κειμένου πρέπει να συνεχιστεί, καθώς είναι σαφές ότι χρειάζονται περαιτέρω εργασίες σε τεχνικό επίπεδο από τα προπαρασκευαστικά όργανα του Συμβουλίου, υπό την επερχόμενη προεδρία του Συμβουλίου, προστίθεται στο σχετικό έγγραφο.
Η Προεδρία, καταλήγει το έγγραφο, επιθυμεί, συνεπώς, να υποβάλει στο Συμβούλιο Περιβάλλοντος την παρούσα πρόοδο των εργασιών για τη πρόταση, εν όψει της επίτευξης περαιτέρω προόδου για τον παρόντα φάκελο το επόμενο εξάμηνο, με σκοπό μία ενδεχόμενη συμφωνία σε πρώτη ανάγνωση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΠΟ-marinews.gr