Οκτώ μέτρα για την Ανάπτυξη της Ν/Ζώνης


- Ο Γιάννης Πλακιωτάκης αναλύει στην «Α» το θέμα της Ναυπηγοεπισκευής.

Παρά το γεγονός ότι ο κλάδος της Ναυπηγοεπισκευής παρουσιάζει κατακόρυφη αύξηση, ανθεί σε όλες τις χώρες της Μεσογείου εκτός από την…Ελλάδα που είναι παγκόσμια δύναμη της ναυτιλίας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε χώρες όπως η Τουρκία, η Ιταλία, η Μασσαλία η Βουλγαρία, η Αλβανία, αλλά και στη μακρινή Κίνα.

Το αποτέλεσμα είναι ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα να μαραζώνει αν και η επισκευή ενός και μόνου πλοίου μπορεί σε διάστημα ενός μηνός μπορεί να φέρει εισόδημα έως και ένα εκατομμύριο ευρώ σε σχεδόν 100 παραναυτιλιακά επαγγέλματα που σχετίζονται με την επισκευή.
Περισσότερες από 10.000 οικογένειες Ελλήνων εργαζομένων κι εργοδοτών, ζουν στον αστερισμό της ανεργίας.
Σε όλη τη Μεσόγειο επενδύουν στη ναυπηγοεπισκευή, όπως η Τουρκία, η οποία στα παράλιά της έχει κατασκευάσει περισσότερα από 100 ναυπηγεία τα οποία ειδικεύονται σχεδόν αποκλειστικά στις επισκευές. Ορισμένα από αυτά ανήκουν στον κρατικό φορέα.

«Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι ένα διεθνές λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, χρειάζεται μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επισκευαστική βάση, ρόλο στον οποίο καλείται –και μπορεί- να ανταποκριθεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος. Ωστόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη Ζώνη είναι αρκετά και σοβαρά» επισημαίνει στην «Α» ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης:

«Παρόλο που έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα, εφόσον η ποιότητα των εργασιών είναι υψηλή και οι χρόνοι παράδοσης ικανοποιητικοί, σε σχέση με τα αντίστοιχα βορειοευρωπαϊκά και λοιπά γειτονικά ανταγωνιστικά ναυπηγεία, Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία, η ΝΕΖ δεν είναι ανταγωνιστική εξαιτίας αρκετών αλλά σημαντικών παραγόντων».
 Ειδιότερα σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΔ οι παράγοντες αυτοί είναι:
το ιδιαίτερα αυξημένο εργατοτεχνικό κόστος,
η μη ύπαρξη management,
η έλλειψη οποιουδήποτε  marketing,
οι συχνές απεργίες,
η έλλειψη μέτρων ασφαλείας,
η μη πιστοποίηση των υπαρχόντων εταιρειών,
η ύπαρξη  ισχυρού -από τις γείτονες χώρες και κυρίως από Τουρκία- ανταγωνισμού και
η αντιμετώπιση σοβαρότατων χρηματοοικονομικών προβλημάτων.

«Για την αντιμετώπιση, λοιπόν, των παραπάνω προβλημάτων, δεδομένου του ότι η χρονική συγκυρία είναι η κατάλληλη, καθώς ο τομέας της ζήτησης των ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου παρουσιάζει ευνοϊκές προοπτικές, χρειάζεται θέληση, γνώση και σχεδιασμός.

Για αυτό το λόγο μέσα από συνεργασία των Υπουργείων Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, καθώς και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μελετήθηκε επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας διεξοδικά και διαμορφώθηκε σχέδιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της ΝΕΖ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής με τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας».
Σύμφωνα με το σχέδιο στη νέα εταιρεία θα συμμετέχει ο ΟΛΠ, θα επιστραφούν όλοι φόροι, προς εξασφάλιση εσόδων από τον Οργανισμού, θα διατεθούν -gratis- όλα τα υπάρχοντα μηχανήματα και δεξαμενές του ΟΛΠ, ενώ θα συμμετέχουν η τοπική αυτοδιοίκηση και άλλοι παράγόντες της περιοχής. Η ανάληψη του management θα γίνει από την αγορά.

« Η Μελέτη κατέδειξε την αναγκαιότητα της άμεσης λήψης πρόνοιας για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, ιδιαίτερα στις μέρες μας όπου δεν πρέπει να χάνεται ούτε μία αναπτυξιακή ευκαιρία, καθώς και τις προοπτικές της. Η μελέτη δυστυχώς ουδέποτε αξιοποιήθηκε, τη στιγμή που η βιωσιμότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων παραμένει αμφισβητήσιμη και τα χρονικά περιθώρια είναι ιδιαίτερα περιορισμένα» τόνισε ο Γιάννης Πλακιωτάκης και προσέθεσε:

«Συνοπτικά, η υλοποιούμενη πολιτική μέσω δημιουργίας θυγατρικής του ΟΛΠ με αντικείμενο την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας είναι δυστυχώς σε λάθος κατεύθυνση και δεν προβλέπεται ότι θα προσφέρει ουσιαστικά στην αναγέννηση της ΝΕΖ.       

Από την πλευρά του το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, παρόλο που έχει δεσμευθεί εδώ και καιρό, ως πρώτο βήμα, να ενισχύσει επιχειρήσεις της ΝΕΖ μέσα από προγράμματα του ΕΣΠΑ με ποσό ύψους 100 εκατ. Ευρώ, ώστε να εκσυχρονιστούν και να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, δεν έχει παρουσιάσει σχετικές προτάσεις, ενώ δεν απάντησε και σε σχετική ερώτησή μου στη Βουλή.»

Στη συνέχεια τόνισε τη σημασία της χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ:
«Ωστόσο είναι αναμφισβήτητο ότι η ενίσχυση μέσω ΕΣΠΑ επιχειρήσεων της ΝΕΖ οι οποίες εξετάζουν τη στροφή σε νέες δράσεις, όπως έγινε στην περιοχή των Μικρών Κυκλάδων με την κατασκευή πλωτών ανεμογεννητριών ή κατασκευή πλοίων διαχείρισης απορριμμάτων, θα τους έδινε συγκριτικό πλεονέκτημα, χωρίς μάλιστα να δημιουργείται πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού».    

Η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη της ΝΕΖ θα βασισθεί στους εξής άξονες:

-   στη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας με συμμετοχή του ΟΛΠ σε μειοψηφία, των ιδιωτικών επιχειρήσεων του χώρου, των εργαζομένων και των ΟΤΑ της περιοχής Περάματος  - Σαλαμίνος,
-   με κεφάλαιο που είτε θα διατεθεί από τους μετόχους είτε θα χορηγηθεί από αυτούς εις είδος,
-   με υπογραφή Σύμβασης παραχώρησης απευθείας με το Ελληνικό Δημόσιο για εκμετάλλευση όλης της περιοχής και
-   με υπαγωγή της εταιρείας στις Κοινοτικές επιδοτήσεις για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων υποδομών.

«Η ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ) απαιτεί όχι θεωρητικούς και γενικόλογους στόχους, αλλά άμεσες, στοχευμένες και συντονισμένες ενέργειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της και την πάταξη της ανεργίας, η οποία γιγαντώνεται μέρα με την μέρα» υπογράμμισε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.



Αναδημοσίευση από
την εφημερίδα ΑΞΙΑ



ΑΠΟ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.