Η επιχειρηματική κόντρα στην Κρήτη μεταξύ Minoan Lines και της ΑΝΕΚ με αφορμή το αίτημα του Ομίλου Γκριμάλντι να δρομολογήσει δύο πλοία στα Χανιά έχει και οικονομικές προεκτάσεις. Οικονομικοί αναλυτές με εξειδίκευση στην Ναυτιλία επεσήμαναν στο Marinews.gr μεταξύ άλλων:
«1. Ίσως αυξηθεί μεν ο τζίρος αν παραμείνουν οι δυο εταιρείες στα Χανιά από 30 εκ ευρώ στα 35 εκ. ευρώ όμως μόνο για τα καύσιμά τους για τη συγκεκριμένη γραμμή για καθημερινό δρομολόγιο θα είναι τουλάχιστο 40-45 εκ. ευρώ τον χρόνο.
2. Μπορούν να μας πουν οι εταιρείες πόσο θα αυξηθούν τα εισιτήρια επιβατών, ιχ και φορτηγών για να εξυπηρετήσουν το αυξημένο κόστος λειτουργίας και των τεσσάρων πλοίων;
3. Εάν πάρουμε το σενάριο ότι θα μείνει μία εταιρεία, εκείνη που έκανε τη νέα αίτηση, το ημερήσιο κόστος για κάθε πλοίο της, λαμβάνοντας υπόψη τις αποσβέσεις και το χρηματοοικονομικό κόστος θα πρέπει να είναι από 65 χιλ. ευρώ έως 85 χιλ. την ημέρα ανά πλοίο. Δηλαδή το κόστος για μία εταιρεία θα είναι και για τα δύο πλοία της στη γραμμή αυτή περίπου 45- 60 εκ. ευρώ τον χρόνο.
Εάν η νέα εταιρεία μείνει μόνη της θα πρέπει να κάνει αύξηση 50% στην τιμή των εισιτηρίων ίσως και παραπάνω για να είναι κερδοφόρος.
ΠΗΓΗ-marinews.gr