Πέτρος Λιβανός: Ο Έλληνας που ανοίγει τις πόρτες της Wall st.

Την πόρτα της Wall Street ετοιμάζεται να χτυπήσει ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Γ. Λιβανός, σε μια περίοδο που οι αμερικανικές κεφαλαιαγορές παραμένουν πρακτικά κλειστές για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, καθώς η ναυλαγορά των φορτηγών πλοίων φλερτάρει με χαμηλά τριών ετών και σε ορισμένους τύπους ποντοπόρων, όπως τα δεξαμενόπλοια Suezmax, αναμένεται να «δει» χαμηλά 15ετίας.

Όπλο του Λιβανού, όμως, για την εκπόρθηση της Wall Street είναι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (γνωστό ως LNG), ένας από τους ελάχιστους τομείς όπου τα έσοδα ακολουθούν εντυπωσιακά ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα 150.000 ευρώ την ημέρα για κάθε τέτοιο πλοίο. Ο Πέτρος Λιβανός, γιος του εφοπλιστή θρύλου Γιώργου Π. Λιβανού και εγγονός από τη μητέρα του, Φωτεινή, του εκ των «χρυσών Ελλήνων» Γιάννη Μ. Καρρά, δύο από τις μεγαλύτερες δηλαδή εφοπλιστικές δυναστείες, επιχειρεί να εισαγάγει την GasLog, την εταιρεία η οποία διαχειρίζεται αυτόν τον στόλο, στη Wall, με στόχο την άντληση έως και 350 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό προκύπτει από την αίτηση και το ενημερωτικό δελτίο που υπέβαλε προς έγκριση στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς, όπου και αποκαλύπτονται οι δύο μέτοχοι μειοψηφίας του: το Ίδρυμα Ωνάση, μέσω της Olympic LNG Investments Ltd, και η οικογένεια Radziwill, μέσω της Blenheim Holdings. Και οι δύο αυτοί μέτοχοι έχουν δεσμευτεί, όπως και ο Λιβανός, να ενισχύσουν κεφαλαιακά τη ναυτιλιακή και να καλύψουν το επενδυτικό της πρόγραμμα είτε καλυφθεί είτε όχι η δημόσια εγγραφή.

Την πλειοψηφία, όμως, στην προς εισαγωγή GasLog έχει ο ναυτιλιακός όμιλος συμφερόντων Λιβανού Ceres Shipping Ltd. Ο Πέτρος Λιβανός, μάλιστα, προκειμένου να εκμεταλλευτεί το μεγάλο εκτόπισμα που έχει στην παγκόσμια ναυτιλία -τόσο σε επίπεδο πραγματικού τονάζ όσο και σε επίπεδο επιρροής-, όπως και την υψηλή αναγνωρισιμότητά του μεταξύ μεγάλων εν δυνάμει επενδυτών, αντικατέστησε στο πηδάλιο της εταιρείας τον μέχρι τώρα πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, αναλαμβάνοντας ο ίδιος.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ενημερωτικό φυλλάδιο για την εγγραφή που υπέβαλε (της οποίας η ημερομηνία ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί), ο εφοπλιστής δεσμεύεται να μην «προάγει άμεσα ή έμμεσα σε βάρος της εταιρείας τα συμφέροντα ανταγωνιστικών επιχειρήσεων που ελέγχει».

Ποντάρει στα LNG

Το επενδυτικό story για την εισαγωγή της GasLog στο New York Stock Exchange είναι ξεκάθαρο. Με στόλο δέκα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, οκτώ πλοίων που τελούν υπό ναυπήγηση στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά τα επόμενα τρία χρόνια, και option (που λήγει το 2012) για την κατασκευή δύο ακόμα, εξελίσσεται σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στη μεταφορά αερίου. Διαχειρίζεται, δε, και άλλα δεκαπέντε, συμφερόντων της British Gas. Τα ιδιόκτητα πλοία της έχουν ήδη εξασφαλίσει μακροχρόνιες ναυλομισθώσεις, κυρίως με την British Gas, γεγονός που μεταφράζεται σε συγκεκριμένες μελλοντικές χρηματοροές.

Τα έσοδα από τη δημόσια εγγραφή η GasLog θα τα χρησιμοποιήσει μαζί με δανεισμό ύψους 1,13 δισ. δολ. για να χρηματοδοτήσει την αποπληρωμή των υπό παραγγελία πλοίων. Κεφάλαια ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά έχουν ήδη καταβληθεί στη Samsung. Ανάδοχοι στη δημόσια εγγραφή είναι οι Goldman Sachs, Citigroup, J.P. Morgan και UBS. Ο Λιβανός, εφόσον το εγχείρημα ευοδωθεί, θα μειώσει σημαντικά το κόστος χρηματοδότησης του στόλου του, τη στιγμή που άλλες ναυτιλιακές δεν μπορούν να εξασφαλίσουν χορηγήσεις ούτε με υψηλά επιτόκια.

Άνθηση
Η αγορά των LNG γνωρίζει μεγάλη άνθηση, τόσο λόγω του μικρού αριθμού τέτοιων πλοίων όσο και εξαιτίας της αυξημένης -μετά και το ατύχημα της Φουκουσίμα- ζήτησης για φυσικό αέριο. «Για εκείνους τους ναυλωτές που χρειάζονται οπωσδήποτε το πλοίο, τα 200.000 δολάρια είναι προ των πυλών», δήλωσε η νορβηγική εισηγμένη στο NASDAQ Golar LNG, του John Fredriksen, της οποίας η τιμή της μετοχής τριπλασιάστηκε το τελευταίο 12μηνο. Και αυτό, διότι δεν υπάρχουν αρκετά πλοία για να καλύψουν ούτε καν μεγάλο μέρος της ζήτησης, ενώ δεν υπάρχουν ούτε αρκετές θέσεις σε ναυπηγεία που μπορούν να χτίσουν τέτοια πλοία, καθώς όλα τα slots είναι ήδη πιασμένα, τα περισσότερα από Έλληνες εφοπλιστές. Πενήντα ένα τέτοια πλοία, που έχουν συνήθως μεταφορική δυναμικότητα 160.000 κυβικών μέτρων και τιμολογούνται στα 202 εκατ. δολάρια έκαστο, παραγγέλθηκαν το τελευταίο 12μηνο. Οι παραγγελίες αυτές αντιστοιχούν σε αύξηση 805% από το 2010.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο εφοπλιστής, μέσω της Ceres Shipping, ελέγχει συμφέροντα τόσο σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά όσο και σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η GasLog έχει ιδρυθεί το 2001 και για το 12μηνο που έληξε τον Ιούνιο του 2011 πραγματοποίησε πωλήσεις 65 εκατ. δολαρίων.

ID: Αντιπρόεδρος της Aston Martin, μέγας συλλέκτης αυτοκινήτων Bentley

O Πέτρος Λιβανός είναι ένας από τους πλέον ακριβοθώρητους Έλληνες επιχειρηματίες, με τεράστια οικογενειακή παράδοση, μεγάλες επιχειρηματικές συμμετοχές και πολύπλευρη οικονομική δραστηριότητα.

Ζει στη Γενεύη και θεωρείται από τους πλουσιότερους ανθρώπους διεθνώς. Συλλέκτης παλιών αυτοκινήτων πολυτέλειας, ένας από τους μεγαλύτερους στον πλανήτη, είναι πιθανότερο να τον συναντήσει κανείς σε εκθέσεις τέτοιων οχημάτων παρά άλλου. Έχει διατελέσει, άλλωστε, και αντιπρόεδρος της Aston Martin Lagonda Ltd, ενώ στην κατοχή του βρίσκονται κλασικά αυτοκίνητα, όπως μια Aston Healey 3000 του 1959.

Με περισσότερα από 200χρόνια παρουσίας στη ναυτιλία, ο όμιλος Λιβανού σήμερα ελέγχει μαζί με τη μεγαλύτερη γαλλική εφοπλιστική οικογένεια, τον όμιλο Saverys, την εισηγμένη στο Euronext Euronav, έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στα δεξαμενόπλοια παγκοσμίως. Μεταξύ των πλοίων της Euronav συγκαταλέγονται ειδικά πλοία - πλωτά εργοστάσια που μπορούν να υγροποιήσουν απευθείας στο σημείο παράγωγης φυσικό αέριο και ανάστροφα και να αντικαταστήσουν τις επενδύσεις που χρειάζεται η εκμετάλλευση υπεράκτιων κοιτασμάτων, όπως αυτά στο Οικόπεδο 12 της κυπριακής ΑΟΖ και ενδεχομένως αυτά που θα μπουν στην παραγωγή από τη Νότια Κρήτη και το Ιόνιο.


Από τον Ηλία Μπέλλο



ΠΗΓΗ-http://capital.gr.msn.com/Article.aspx?id=1393101  -  marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.