Ημερίδα για τη Ζώνη καταγράφει εκ νέου προβλήματα


Για άλλη μια φορά, τα πειραϊκά επιμελητήρια απ' τη δικιά τους οπτική γωνία επιχειρούν να δώσουν λύσεις με στόχο τη τόνωση του κύκλου εργασιών της Επισκευαστικής Ζώης.

Οι ημερίδες που έχουν συμβεί στη τελευταία 15ετία και πλέον αλλά και άλλες διοργανώσεις όπως και μελέτες, κατέτειναν στα γνωστά συμπεράσματα τα οποία και οι παραγωγικές τάξεις αλλά και κύκλοι της εφοπλιστικής κοινότητας έχουν χαρακτηρίσει ως το βασικό αντικείμενο για την έλευση πλοίων προς επισκευή.

Πρόσφατα το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, διοργάνωσαν Ημερίδα με θέμα “Εναλλακτικές προτάσεις αντιμετώπισης της ανεργίας στη ναυπηγοεπισκευή με αξιοποίηση σε πράσινους τομείς, και καινοτόμες κατασκευές. Τρόπος επανεκκίνησης Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (πολεμικού & εμπορικού τμήματος-αναστολή 15ετούς ποινής) & λύσεις ουσιαστικής λειτουργίας Ναυπηγείων Ελευσίνας & Σύρου. Ανάπτυξη / εκσυγχρονισμός ΝΕΖ”.

Στην παρέμβαση του, ο Υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη Νέα Δημοκρατία Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε τα ακόλουθα:

“Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι ένα διεθνές λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, χρειάζεται μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επισκευαστική βάση, ρόλο στον οποίο καλείται –και μπορεί- να ανταποκριθεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος. Ωστόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη Ζώνη είναι αρκετά και σοβαρά.

Παρόλο που έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα, εφόσον η ποιότητα των εργασιών είναι υψηλή και οι χρόνοι παράδοσης ικανοποιητικοί, σε σχέση με τα αντίστοιχα βορειοευρωπαϊκά και λοιπά γειτονικά ανταγωνιστικά ναυπηγεία (Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία), η ΝΕΖ δεν είναι ανταγωνιστική εξαιτίας αρκετών, αλλά σημαντικών παραγόντων.

Μερικοί από αυτούς, σημαντικοί, όμως, παράγοντες, είναι το ιδιαίτερα αυξημένο εργατοτεχνικό κόστος, η μη ύπαρξη management, η έλλειψη οιουδήποτε marketing, οι συχνές απεργίες, η έλλειψη μέτρων ασφαλείας, η μη πιστοποίηση των υπαρχόντων εταιρειών, η ύπαρξη ισχυρού -από τις γείτονες χώρες και κυρίως από Τουρκία- ανταγωνισμού και η αντιμετώπιση σοβαρότατων χρηματοοικονομικών προβλημάτων.

Για την αντιμετώπιση, λοιπόν, των παραπάνω προβλημάτων, δεδομένου του ότι η χρονική συγκυρία είναι η κατάλληλη, καθώς ο τομέας της ζήτησης των ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου παρουσιάζει ευνοϊκές προοπτικές, χρειάζεται θέληση, γνώση και σχεδιασμός.

Για αυτό το λόγο μέσα από συνεργασία των Υπουργείων Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, καθώς και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μελετήθηκε επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας διεξοδικά και διαμορφώθηκε σχέδιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της ΝΕΖ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής με την δημιουργία μιας νέας εταιρείας.

Με τη συμμετοχή του ΟΛΠ, με την επιστροφή όλων των φόρων στη νέα εταιρεία (προς εξασφάλιση εσόδων από τον ΟΛΠ), με τη διάθεση -gratis- όλων των υπαρχόντων μηχανημάτων και δεξαμενών του ΟΛΠ στη νέα εταιρεία, με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων παραγόντων της περιοχής, καθώς και με την ανάληψη management από την αγορά.

Μελέτη που κατέδειξε την αναγκαιότητα της άμεσης λήψης πρόνοιας για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, ιδιαίτερα στις μέρες μας, όπου δεν πρέπει να χάνεται ούτε μία αναπτυξιακή ευκαιρία, καθώς και τις προοπτικές της. Μελέτη που δυστυχώς ουδέποτε αξιοποιήθηκε, τη στιγμή που η βιωσιμότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων παραμένει αμφισβητήσιμη και τα χρονικά περιθώρια είναι ιδιαίτερα περιορισμένα.

Συνοπτικά, η υλοποιούμενη πολιτική μέσω δημιουργίας θυγατρικής του ΟΛΠ με αντικείμενο την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας είναι σε λάθος κατεύθυνση και δεν προβλέπεται ότι θα προσφέρει ουσιαστικά στην αναγέννηση της ΝΕΖ.

Η πολιτική μας, λοιπόν, θα βασισθεί:
- στη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας με συμμετοχή του ΟΛΠ (σε μειοψηφία), των ιδιωτικών επιχειρήσεων του χώρου, των εργαζομένων και των ΟΤΑ της περιοχής Περάματος - Σαλαμίνος,

- με κεφάλαιο που είτε θα διατεθεί από τους μετόχους είτε θα χορηγηθεί από αυτούς εις είδος,

- με υπογραφή Σύμβασης παραχώρησης απευθείας με το Ελληνικό Δημόσιο για εκμετάλλευση όλης της περιοχής και

- με υπαγωγή της εταιρείας στις Κοινοτικές επιδοτήσεις για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων υποδομών.

Διότι η ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ) απαιτεί όχι θεωρητικούς και γενικόλογους στόχους, αλλά άμεσες, στοχευμένες και συντονισμένες ενέργειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της και την πάταξη της ανεργίας η οποία γιγαντώνεται μέρα με την μέρα.

Μπορεί τα πράγματα να είναι δύσκολα, αλλά το παιχνίδι δε χάθηκε. Αυτή την κρίσιμη συγκυρία οφείλουμε να δώσουμε κάθε δυνατή έμφαση στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και φυσικά στη ναυτιλία.

Ωστόσο δε μπορούμε να μιλάμε για ισχυρή εμπορική ναυτιλία και ναυτιλιακό κέντρο, δίχως ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Και αυτό είναι ένα ακόμη μεγάλο στοίχημα το οποίο πρέπει να κερδίσουμε”.




ΠΗΓΗ:theseanation.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.