Παρασκευή, 6 Απριλίου 2012

Τα αιτήματα των Ναυτεργατών και η απαντήσεις της κυβέρνησης


1.Η ΠΝΟ ζήτησε να αποσυρθεί η διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών.


• Απ: Η απελευθέρωση του καμποτάζ αφορά στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον τόπο μας. Με την προσέλκυση πλοίων και την προοπτική χρησιμοποίησης των ελληνικών λιμένων ως αφετηριακών (homeporting), θα έχουμε θετικές οικονομικές επιπτώσεις στια νησιά αλλά και στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας της χώρας. Θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και θα αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα της χώρας.
• Τα εργασιακά των ναυτεργατών ΔΕΝ μεταβάλλονται με τον νόμο που ψηφίσθηκε σήμερα
• Επεκτείνεται η εφαρμογή των υπαρχόντων κινήτρων (επίδομα εισφορών ΝΑΤ) για την απασχόληση Ελλήνων με ασφάλιση στο ΝΑΤ –και στα πλοία με Κοινοτική σημαία και στα πλοία με τρίτη σημαία (προνόμια που απορρέουν από τη ρύθμιση του α. 24 του Ν3409/2005)
• • Σήμερα ΔΕΝ υπάρχει κρουαζιερόπλοιο με Ελληνική σημαία
• • Σκοπεύουμε να προωθήσουμε ρύθμιση που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις να υπάρξει και πάλι κρουαζιέρα με Ελληνική σημαία.
• • Η ρύθμιση αφορά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
• • Σε ότι αφορά τα εκατοντάδες ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έως 49 επιβάτες, ΔΕΝ μεταβάλλεται το καθεστώς
• Σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα ΔΕΝ μεταβάλλεται το καθεστώς

2. Οίκος Ναύτου παύει υφιστάμενος, με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοιδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την κατάταλαιπώρησή τους. Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου.

• ΑΠ: Σταδιακή μετάβαση εντός μεταβατικού διαστήματος τριμήνου μέσα από προτάσεις ειδικής ομάδας εργασίας.
• Υπαγωγή του Οίκου Ναύτου μόνο για την υγειονομική περίθαλψη σε είδος (γιατροί, φάρμακα, εξετάσεις, νοσηλεία) στον ΕΟΠΥΥ προκειμένου να υπάρξει περιστολή της δαπάνης, αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση των εργαζομένων και συνταξιούχων ναυτικών και των οικογενειών τους.
• Διατήρηση του Οίκου Ναύτου για όλες τις άλλες παροχές σε χρήμα (ασφάλισης υγείας, επιδόματα) και των περιουσιακών του στοιχείων προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοποί του.
• • Διατήρηση της αυτοτέλειας των ταμείων και κλάδων που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από εισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών (οικογενειακά επιδόματα-ΕΛΟΕΝ κτλ)
Διατηρούνται για την εξυπηρέτηση των ναυτικών οι 3,500 γιατροί του ΝΑΤ και προστίθενται επιπλέον και 5,000 γιατροί του ΕΟΠΥ.

3. Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους.

• ΑΠ: Οι συλλογικές συμβάσεις δεν έχουν καταργηθεί
• Οι συλλογικές συμβάσεις επικυρώνονται από τον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΑΑΝ) εφ' όσον προκύψει συμφωνία μεταξύ του φορέα των πλοιοκτητών και της ΠΝΟ ή αποφασίζονται από τον ΥΠΑΑΝ εφόσον κάτι τέτοιο δεν προκύψει.
• Είναι λογικό να δοθεί το απαραίτητο χρονικό περιθώριο προκειμένου να επιτευχθεί η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών.
Για παράδειγμα βρίσκεται σε διαδικασία επικύρωσης ήδη η σύμβαση πληρωμάτων ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών με την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών.

4. Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ.

• ΑΠ: Αυτοτελής λειτουργία του ΓΕΝΕ εποπτευόμενου από τον ΟΑΕΔ .
• Διατήρηση προσωπικού (κεντρικά και σε περιφερειακά)
Διατήρηση της σύνδεσης με τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές.

5. Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.

• ΑΠ: H Oμάδα Εργασίας έχει καταλήξει σε Πόρισμα του οποίο θα υποβληθεί άμεσα στους Υπουργούς Ανάπτυξης και Παιδείας.
• Οι προτάσεις του Πορίσματος θα αρχίσουν να υλοποιούνται άμεσα. Ο στόχος είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, η βελτίωση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας. Βασικές προϋποθέσεις είναι α) η μετατροπή των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ σε ΝΠΔΔ, ώστε να έχουν την απαραίτητη ευελιξία και αυτοτέλεια, β) η συγχώνευση των ΑΕΝ και η ριζική βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού, γ) ο εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών, η ενσωμάτωση των προδιαγραφών της νέας διεθνούς σύμβασης και των παρατηρήσεων της EMSA, δ) η προσέλκυση, τόσο στις ΑΕΝ, όσο και στα ΚΕΣΕΝ, του κατάλληλου εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδίως ναυτοδασκάλων.
• Σε ότι αφορά το προσωπικό ΙΔΑΧ κα ΙΔΟΧ του ΚΕΣΕΝ, υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση του ΥΠΑΑΝ με την οποία έχει επί της ουσίας συμφωνήσει και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Θα αναληφθούν άμεσα οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε το ζήτημα των αμοιβών να αντιμετωπισθεί με συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις και κοινές υπουργικές αποφάσεις.
• Η ένταξη των καθηγητών ΚΕΣΕΝ στο ενιαίο μι8σθολόγιο θα γίνει με βάση τις ιδιαιτερότητες της ναυτικής εκπαίδευσης.
• Στη Βουλή είναι προς επικύρωση σύμβαση για κτηριακή αναβάθμιση (επισκευή) του κτηρίου του ΚΕΣΕΝ
- Αμειβόμενο πρόγραμμα κατάρτισης με προϋπολογισμό 10,5 εκατ. τόσο για ανέργους ναυτικούς, όσο και για συνέχιση εργασίας. Οι ειδικότητες θα διαμορφωθούν κατόπιν συνεννόησης με τη ΠΝΟ.
• Επιβεβαίωση πινάκων «εφάπαξ» με σχετική τροπολογία




ΠΗΓΗ:marinews.gr

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση
ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ - ΑΜΕΣΗ & ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΣΚΙΑΘΟΥ 60 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ.: 210 2114229 - ΤΗΛ.: 215 5405367 - ΚΙΝ.:697 7209637