Ανεξαρτήτως της χώρας που δραστηριοποιείται
στις διαλύσεις, όλες οι τιμές έχουν πέσει κάτω από τα $ 400 τον τόνο για τα πλοία ξηρού φορτίου
ενώ για τα δεξαμενόπλοια μετά βίας πλησιάζουν τα $ 400 τον τόνο.
Αποτελεί γεγονός ότι οι τιμές που προσφέρει
η Ινδία, είναι ακριβώς ίδιες με αυτές της Κίνας προβληματίζοντας ιδιαίτερα την ευρύτερη
αγορά.
Η μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου σε όλες τις αγορές αλλά και τα νομισματικά προβλήματα
της Ινδίας με την ρουπία να χάνει συνέχεια έδαφος αποτελούν τα μεγαλύτερα εμπόδια για τις διαλύσεις
τους τελευταίους περίπου 2 μήνες.
Σαν αποτέλεσμα το ρίσκο που αντιμετωπίζουν οι
Cash Buyers είναι αρκετά μεγάλο με αποτέλεσμα να μην δραστηριοποιούνται σχεδόν καθόλου ενώ οι πλοιοκτήτες,
δεδομένου και των χαμηλών ναύλων, αρχίζουν και εκλογικεύονται αποδεχόμενοι τα
νέα χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Στην Ινδία, η τεράστια αβεβαιότητα που επικρατεί
αλλά και οι ζημιές που αποκόμισαν αρκετοί Cash Buyers από προηγούμενες πράξεις που βασιζόντουσαν
σε καθαρή σπέκουλα έχει εξαλείψει οποιοδήποτε ενδιαφέρον για νέα κλεισίματα
υπό τον φόβο ότι και οι End Buyers δεν πρόκειται αντίστοιχα να δείξουν κανένα ενδιαφέρον ενώ
υπάρχει το ενδεχόμενο περεταίρω πτώσης των τιμών από την ημερομηνία αγοράς μέχρι την ημερομηνία
παράδοσης.
Το Πακιστάν, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα
προσπάθησε να δραστηριοποιηθεί στην αγορά, με τα τεκταινόμενα σε όλες τις γειτονικές αγορές
άρχισε και αυτό να αποτραβιέται από την αγορά προσπαθώντας να εντοπίσει και να διεκδικήσει
μόνο ότι παρουσιαζότανε σαν ευκαιρία.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από την έκτακτη συνάντηση
του Οργανισμού _ιαλύσεων της χώρας με θέμα την απότομη πτώση των τιμών, μερικοί
τολμηροί αγοραστές άρχισαν πάλι να προσφέρουν σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό όμως δεν αναιρεί
το γεγονός ότι αρκετά πλοία είναι αγκυροβολημένα τα οποία οι Cash Buyers είχαν αγοράσει σε υψηλές
τιμές και οι End Buyers προφασίζονται οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να ρίξουν τις τιμές.
Στην Κίνα, η ολοκλήρωση μερικών κλεισιμάτων
δημιούργησε κάποια σταθερότητα στις τιμές. Η Κίνα ανέκαθεν αντιμετώπιζε πρόβλημα χωρητικότητας
στον τομέα των διαλύσεων αλλά από τις αρχές του χρόνου κατάφερε να κλείσει αρκετά σημαντικό
αριθμό πλοίων και μάλιστα τα διαλυτήρια που βρίσκονται στον Νότο έχουν κλείσει πλοία και
για μελλοντικές παραδόσεις.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία
εβδομάδα ήτανε 1,183,465 DWT εκ των οποίων περίπου το 77% (908,452 DWT) ήτανε
πλοία ξηρού φορτίου, το 14,5% (172,870 DWT) Tankers, και το 8.5% (102,143 DWT)
Containers.
Προς αποφυγή παρεξήγησης το ανωτέρω συνολικό νούμερο αντικατοπτρίζει πλοία που
διαλύθηκαν και όχι πλοία που κλειστήκανε για διάλυση.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 - $
385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 370 -
$ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $
380 - $ 400
για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $
370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ:
G.Moundreas SA
marinews.gr