Παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους 2 μήνες
οι τιμές έχουν μειωθεί περίπου κατά $ 100 τον τόνο, κλεισίματα συνέχισαν να γίνονται, αφού οι
πλοιοκτήτες δεδομένου και της χαμηλής ναυλαγοράς ήταν και είναι διατεθειμένοι να δεχτούν τις μειωμένες
τιμές.
Αρκετά κλεισίματα έλαβαν χώρα στα $ 350 με
$ 360 τον τόνο, γεγονός που ενδεχομένως να σηματοδοτεί ότι αυτές οι τιμές θα παραμείνουν
για κάποιο διάστημα καθώς η προσφορά τονάζ συνεχίζει να είναι μεγάλη ενώ οι τιμές του
σιδήρου συνεχίζουν να παραμένουν χαμηλές, οι νομισματικές ισοτιμίες διαταραγμένες και η
διάθεση των Cash Buyers περιορισμένη καθώς η σπέκουλα των προηγούμενων εβδομάδων τους οδήγησε
στο να χάσουν χρήματα αφού οι τιμές συνέχισαν την καθοδική τους πορεία.
Στην Ινδία, με την ρουπία να συνεχίζει να
ταλανίζεται συγκριτικά με το δολάριο, και τις τιμές του σιδήρου χαμηλά, αρκετοί τελικοί αγοραστές
(End Buyers) είτε απέσυραν η μείωσαν τις προσφορές τους. Σαν αποτέλεσμα, η δραστηριότητα δεν
ήταν ιδιαίτερα μεγάλη και όσα κλεισίματα έγιναν, ίσως να εγκυμονούν κινδύνους μέχρι τελικά να ολοκληρωθούν.
Το Πακιστάν, με μία πληθώρα πλοίων να επιλέξει
δραστηριοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, όπου έχει και το πλεονέκτημα συγκριτικά με τον
ανταγωνισμό, Gas Free for Man Entry, σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές για τους πλοιοκτήτες.
Στο Μπαγκλαντές, ο μεγάλος αριθμός των πλοίων
στα αγκυροβόλια και με άλλα να καταφθάνουν έχει βάλει τους τελικούς αγοραστές σε στάση
αναμονής με αποτέλεσμα την πτώση των τιμών. Από την άλλη όμως, υπάρχουν κάποιοι Cash
Buyers που αγοράζουν σε αυτές τις χαμηλές τιμές έτσι ώστε να κάνουν «μουαγιέν» με προηγούμενες ακριβές
αγορές. Με τον φόρο εισαγωγής χαμηλότερο για τα πλοία που θα παραδοθούν τον Ιούλιο, ενδεχομένως
να δούμε μία αύξηση της δραστηριότητας το επόμενο διάστημα.
Στην Κίνα, όπως και την προηγούμενη εβδομάδα
επικρατεί μία σταθερότητα, με τις τιμές να βρίσκονται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την
Ινδία και αρκετοί πλοιοκτήτες δεν έχουν ιδιαίτερο κίνητρο για να πάνε Ινδία. Ενώ το τελευταίο διάστημα
η Κίνα δραστηριοποιήθηκε αρκετά, υπάρχει ενδιαφέρον από διαλυτήρια στον Βορά και στον Νότο για
πρόσθετες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία
εβδομάδα ήτανε 1,179,178 DWT εκ των οποίων περίπου το 54% (636,428 DWT) ήτανε
πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (436,082 DWT) Tankers, και το 9% (106,668 DWT) MPP’s και
Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 - $
390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 370 -
$ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $
380 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $
370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ:
G.Moundreas SA - marinews.gr