Την τροπολογία για τη διάρκεια δρομολόγησης πλοίων κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής.
Παράθυρο για κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων της ακτοπλοΐας ανοίγει τροπολογία που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» που κατέθεσε στη Βουλή ο Υπουργός προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής.Την τροπολογία για τη διάρκεια δρομολόγησης πλοίων κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής.
Ειδικότερα με το άρθρο 20 του σχεδίου νόμου τροποποιείται το καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων που δηλώνουν εκπρόθεσμα τα δρομολόγια τους για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο. Οι ισχύουσες διατάξεις (παράγραφος 5, του άρθρου τέταρτου του ν.2932/2001, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 18 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ Α´273)) προβλέπουν ότι σε αυτή την περίπτωση προκειμένου να εγκριθεί η εκπρόθεσμη δρομολόγηση το πλοίο θα κάνει το δρομολόγιο για ένα τουλάχιστον έτος.
Με την τροποποίηση καταργείται η συγκεκριμένη υποχρέωση του πλοίου. Συνεπώς μπορεί ένα πλοίο να καταθέσει εκπρόθεσμα αίτησης για να δρομολογηθεί, π.χ. να κάνει αίτησης τον Μάιο του 2011 για την δρομολογιακή περίοδο Νοέμβριο 2010-Οκτώβριος 2011 (ενώ η εμπρόθεσμη αίτηση θα έπρεπε να είχε γίνει τον Ιανουάριο του 2010, δηλαδή ένα χρόνο πριν) για κάποιο δρομολόγιο χωρίς να αναφέρει διάρκεια δρομολόγησης.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι το άρθρο 3 του νόμου 2932 εξακολουθεί να ισχύει. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει στην παράγραφο 1 ότι "η δρομολόγηση επιβατηγού και οχηματαγωγού, επιβατηγού ή φορτηγού, πλοίου γίνεται για περίοδο ενός έτους, που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου (τακτική δρομολόγηση)". Συνεπώς παραμένει ένα ερωτηματικό εάν η φράση "περίοδος ενός έτους" αφορά σε ολόκληρο το έτος από την έναρξη της έκτακτης δρομολόγησης ή το "έτος" της τακτικής δρομολόγησης (Νοέμβριος-Οκτώβριος)
Το άρθρο 20
Το άρθρο 20 του σχεδίου νόμου που κατέθεσε ο κ. Παπουτσής αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:
«1. Η παράγραφος 3 του άρθρου τέταρτου του ν. 2932/2001 (ΦΕΚ Α´145), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 3153/03 (ΦΕΚ Α´153) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
3. Η δήλωση δρομολόγησης υποβάλλεται μέχρι την 31η Ιανουαρίου. Η αρμόδια Υπηρεσία μέχρι την 10η Φεβρουαρίου εκδίδει δελτίο τύπου, το οποίο καταχωρίζεται σε δύο τουλάχιστον ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας για τις δηλώσεις που έχουν υποβληθεί και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί μέχρι την 20η Φεβρουαρίου να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη δήλωσή του. Η αρμόδια Υπηρεσία ανακοινώνει με την προαναφερόμενη διαδικασία τις τροποποιήσεις αυτές μέχρι την 28η Φεβρουαρίου.
Μετά την 31η Μαρτίου ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, εκτός αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της επόμενης παραγράφου. Η ανακοίνωση αυτή κοινοποιείται και στον ενδιαφερόμενο πλοιοκτήτη.»
2. Η παράγραφος 5 του άρθρου τέταρτου του ν.2932/2001, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 18 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ Α´273) αντικαθίσταται ως εξής: "5. Ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου επιβατηγού, επιβατηγού - οχηματαγωγού ή φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου που υποβάλλεται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, αν ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κριθεί ότι: α) πληρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρο τρίτο και β) ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις που συνάπτονται σύμφωνα με το άρθρο όγδοο.»
3. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου δεύτερου του ν.2932/2001 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Όσοι από το προσωπικό δεν είναι Έλληνες και τα καθήκοντα τους σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις».
Η ισχύουσα διάταξη
Η ισχύουσα διάταξη του νόμου 2932 (παράγραφος 5) σε ότι αφορά την έκτακτη δρομολόγηση αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Υποβολή δήλωσης δρομολόγησης επιβατηγού, επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου ή φορτηγού-οχηματαγωγού πλοίου μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους γίνεται αποδεκτή με απόφαση του Υπουργού, αν ύστερα από γνώμη...
Η εκτέλεση των δρομολογίων είναι υποχρεωτική για ένα έτος από τη δρομολόγηση στη συγκεκριμένη γραμμή ή γραμμές.
Μετά το πέρας του χρόνου αυτού το πλοίο συνεχίζει τα δρομολόγιά του σε γραμμή ή γραμμές για τις οποίες η αρμόδια Υπηρεσία έχει ανακοινώσει στον πλοιοκτήτη εγγράφως την αποδοχή εμπρόθεσμης δήλωσής του...»
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Αποσπάσεις προσωπικού Λιμενικού Σώματος
Πρόβλεψη για τη δυνατότητα απόσπασης προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν υπαχθεί στο ΥΘΥΝΑΛ, προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος.
Το προσωπικό του Λ.Σ. που υπάγεται πλέον στο ΥπΤΠ, και μετονομάζεται σε Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφύλακη θα αποσπάται στις υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Οι αποσπάσεις δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν τη διετία.
Το προσωπικό που αποσπάται επανέρχεται σταδιακά στην οργανική του θέση μέσα σε δύο έτη από της έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Το προσωπικό που αποσπάται στις Υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ, σε έκτακτες περιπτώσεις υπάγεται επιχειρησιακά στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Στο άρθρο 2 του σχεδίου νόμου προβλέπεται ότι στην αποστολή του Λιμενικού Σώματος περιλαμβάνονται:
*Η εξασφάλιση της δημόσιας τάξης.
*Η πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος
*Η οργάνωση όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
*Η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα.
*Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
*Η λήψη μέτρων για τον έλεγχο των θαλάσσιων συνόρων.
*Η διασφάλιση της τήρησης και ο έλεγχος εφαρμογής των κανόνων ναυτικής ασφάλειας στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις, καθώς και των όρων ασφαλούς διαχείρισης των πλοίων, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει κάθε φορά.
*Ο έλεγχος εφαρμογής απαιτήσεων περί προσωπικού πλοίων.
Απο - http://bz9.com/Naftemporiki.gr
Παράθυρο για κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων της ακτοπλοΐας ανοίγει τροπολογία που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» που κατέθεσε στη Βουλή ο Υπουργός προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής.Την τροπολογία για τη διάρκεια δρομολόγησης πλοίων κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χρήστος Παπουτσής.
Ειδικότερα με το άρθρο 20 του σχεδίου νόμου τροποποιείται το καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων που δηλώνουν εκπρόθεσμα τα δρομολόγια τους για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο. Οι ισχύουσες διατάξεις (παράγραφος 5, του άρθρου τέταρτου του ν.2932/2001, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 18 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ Α´273)) προβλέπουν ότι σε αυτή την περίπτωση προκειμένου να εγκριθεί η εκπρόθεσμη δρομολόγηση το πλοίο θα κάνει το δρομολόγιο για ένα τουλάχιστον έτος.
Με την τροποποίηση καταργείται η συγκεκριμένη υποχρέωση του πλοίου. Συνεπώς μπορεί ένα πλοίο να καταθέσει εκπρόθεσμα αίτησης για να δρομολογηθεί, π.χ. να κάνει αίτησης τον Μάιο του 2011 για την δρομολογιακή περίοδο Νοέμβριο 2010-Οκτώβριος 2011 (ενώ η εμπρόθεσμη αίτηση θα έπρεπε να είχε γίνει τον Ιανουάριο του 2010, δηλαδή ένα χρόνο πριν) για κάποιο δρομολόγιο χωρίς να αναφέρει διάρκεια δρομολόγησης.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι το άρθρο 3 του νόμου 2932 εξακολουθεί να ισχύει. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει στην παράγραφο 1 ότι "η δρομολόγηση επιβατηγού και οχηματαγωγού, επιβατηγού ή φορτηγού, πλοίου γίνεται για περίοδο ενός έτους, που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου (τακτική δρομολόγηση)". Συνεπώς παραμένει ένα ερωτηματικό εάν η φράση "περίοδος ενός έτους" αφορά σε ολόκληρο το έτος από την έναρξη της έκτακτης δρομολόγησης ή το "έτος" της τακτικής δρομολόγησης (Νοέμβριος-Οκτώβριος)
Το άρθρο 20
Το άρθρο 20 του σχεδίου νόμου που κατέθεσε ο κ. Παπουτσής αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:
«1. Η παράγραφος 3 του άρθρου τέταρτου του ν. 2932/2001 (ΦΕΚ Α´145), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 3153/03 (ΦΕΚ Α´153) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
3. Η δήλωση δρομολόγησης υποβάλλεται μέχρι την 31η Ιανουαρίου. Η αρμόδια Υπηρεσία μέχρι την 10η Φεβρουαρίου εκδίδει δελτίο τύπου, το οποίο καταχωρίζεται σε δύο τουλάχιστον ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας για τις δηλώσεις που έχουν υποβληθεί και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί μέχρι την 20η Φεβρουαρίου να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη δήλωσή του. Η αρμόδια Υπηρεσία ανακοινώνει με την προαναφερόμενη διαδικασία τις τροποποιήσεις αυτές μέχρι την 28η Φεβρουαρίου.
Μετά την 31η Μαρτίου ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, εκτός αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της επόμενης παραγράφου. Η ανακοίνωση αυτή κοινοποιείται και στον ενδιαφερόμενο πλοιοκτήτη.»
2. Η παράγραφος 5 του άρθρου τέταρτου του ν.2932/2001, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 18 του ν. 3409/2005 (ΦΕΚ Α´273) αντικαθίσταται ως εξής: "5. Ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου επιβατηγού, επιβατηγού - οχηματαγωγού ή φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου που υποβάλλεται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, αν ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κριθεί ότι: α) πληρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρο τρίτο και β) ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις που συνάπτονται σύμφωνα με το άρθρο όγδοο.»
3. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου δεύτερου του ν.2932/2001 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Όσοι από το προσωπικό δεν είναι Έλληνες και τα καθήκοντα τους σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις».
Η ισχύουσα διάταξη
Η ισχύουσα διάταξη του νόμου 2932 (παράγραφος 5) σε ότι αφορά την έκτακτη δρομολόγηση αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Υποβολή δήλωσης δρομολόγησης επιβατηγού, επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου ή φορτηγού-οχηματαγωγού πλοίου μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους γίνεται αποδεκτή με απόφαση του Υπουργού, αν ύστερα από γνώμη...
Η εκτέλεση των δρομολογίων είναι υποχρεωτική για ένα έτος από τη δρομολόγηση στη συγκεκριμένη γραμμή ή γραμμές.
Μετά το πέρας του χρόνου αυτού το πλοίο συνεχίζει τα δρομολόγιά του σε γραμμή ή γραμμές για τις οποίες η αρμόδια Υπηρεσία έχει ανακοινώσει στον πλοιοκτήτη εγγράφως την αποδοχή εμπρόθεσμης δήλωσής του...»
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Αποσπάσεις προσωπικού Λιμενικού Σώματος
Πρόβλεψη για τη δυνατότητα απόσπασης προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν υπαχθεί στο ΥΘΥΝΑΛ, προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος.
Το προσωπικό του Λ.Σ. που υπάγεται πλέον στο ΥπΤΠ, και μετονομάζεται σε Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφύλακη θα αποσπάται στις υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Οι αποσπάσεις δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν τη διετία.
Το προσωπικό που αποσπάται επανέρχεται σταδιακά στην οργανική του θέση μέσα σε δύο έτη από της έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Το προσωπικό που αποσπάται στις Υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ, σε έκτακτες περιπτώσεις υπάγεται επιχειρησιακά στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Στο άρθρο 2 του σχεδίου νόμου προβλέπεται ότι στην αποστολή του Λιμενικού Σώματος περιλαμβάνονται:
*Η εξασφάλιση της δημόσιας τάξης.
*Η πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος
*Η οργάνωση όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
*Η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα.
*Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
*Η λήψη μέτρων για τον έλεγχο των θαλάσσιων συνόρων.
*Η διασφάλιση της τήρησης και ο έλεγχος εφαρμογής των κανόνων ναυτικής ασφάλειας στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις, καθώς και των όρων ασφαλούς διαχείρισης των πλοίων, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει κάθε φορά.
*Ο έλεγχος εφαρμογής απαιτήσεων περί προσωπικού πλοίων.
Απο - http://bz9.com/Naftemporiki.gr