Κάθε πλοίο άνω των 25 ετών να μπορεί να οδηγηθεί στις παραλίες των διαλύσεων…!

- ΥΠΕΡΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΛΟΙΩΝ 2011
Μόλις ετοιμάσαμε την ετήσια έκθεσή μας για την πλεονάζουσα προσφορά πλοίων που συγκρίνει την εικόνα του Ιανουαρίου 2010 με αυτή του Δεκεμβρίου του 2010. Πρόκειται για μια ετήσια ανάλυση προόδου που δείχνει πώς έχει αναπτυχθεί ο παγκόσμιος ενεργός στόλος, πόσα νέα πλοία έχουν προστεθεί ή διαγραφεί από τo σύνολο συγκρίνοντας δύο
στιγμιότυπα ένα τον Ιανουάριο του 2010 και άλλο ένα στις 31 Δεκεμβρίου 2010.
Στο διάστημα των δύο ημερομηνιών οι διαφορές μας δείχνουν σαφώς στους τομείς μεταφοράς των χύδην ξηρών φορτίων πόσα Νεότευκτα πλοία προσχώρησαν στον ενεργό στόλο, πόσες παραγγελίες βρίσκονται σε εκκρεμότητα, πόσες νέες παραγγελίες
τοποθετήθηκαν μέσα στο 2010, τον ορίζοντα χρόνου του βιβλίου παραγγελιών και πώς αυτές οι παραγγελίες διαιρούνται σε κάθε
κατηγορία μέγεθος πλοίου, καθώς επίσης και τις όσες μας έχουν γίνει γνωστές, ακυρώσεις παραγγελιών.

Προσπαθήσαμε επίσης να δώσουμε μια ιδέα σχετικά με πόσα πλοία έχουν απομακρυνθεί από την ενεργό στόλου κυρίως με την μέθοδο της διάλυσης,
αλλά επίσης και πόσα πλοία δεν ήταν τυχερά και υπέστησαν κάποιο ατύχημα ή/και ολική απώλεια. Εμείς επίσης κάναμε μία εκτίμηση για το πόσο ακόμα ενδέχεται να μπορέσει να βοηθήσει η αγορά διάλυσης την υπερπροσφορά, ακτινογραφώντας το
προφίλ και την ηλικία του παγκόσμιου στόλου και το ποσοστό που έχει σε πλοία άνω των 30 ετών, ήτοι που να έχουν ναυπηγηθεί
πριν από το 1980.

Τα πλοία αυτά είναι τύπου, Bulk Carriers, General Cargo, SD, MPP, Containers, Δεξαμενόπλοια, Πλοία
μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG/LPG), Reefers, Roro, Pax, Cruise, Πλοία Μεταφοράς αυτοκίνητων, και απαρτίζουν ένα σύνολο περίπου 9.000 μονάδων που δεν υπερβαίνει σε χωρητικότητα τους 65mil τόνους dwt. Τα πλοία αυτά θα είναι τα πιθανότερα να
πάνε για διάλυση, αλλά δυστυχώς αντιπροσωπεύουν μόνο το 4,6% της παγκόσμιας ενεργού στόλου σε σύνολο της μεταφορικής τους ικανότητας. Ωστόσο εάν εντάξουμε σε αυτή την κατηγορία και τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1985 (δηλαδή
είναι ηλικίας άνω των 25 ετών) εδώ έχουμε περισσότερα από 14.000 μονάδες/πλοία συνόλου 153mil τόνοι dwt.

Έτσι προκειμένου να ελαφρύνουν την αγορά από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και προκειμένου να κάνουν χώρο για τα newbuilding πλοία η βιομηχανία θα πρέπει να μειώσει αισθητά τη μέση ηλικία της διάλυσης σκαφών, έτσι ώστε κάθε πλοίο άνω
των 25 ετών να μπορεί να οδηγηθεί στις παραλίες των διαλύσεων…!
Μέχρι στιγμής ο μέσος όρος ηλικίας διάλυσης για τα Bulkers είναι τα 32,5 έτη, για τα Containers τα 29.3 έτη, τα δεξαμενόπλοια μόνο πρόσφατα μειώθηκαν σε μέση ηλικία των 26.89 ετών.

Το πρόβλημα της πλεονάζουσας υπερπροσφοράς είναι μεγαλύτερο και προφανέστερο στους τομείς των χύδην ξηρού φορτίου καθώς αναμένουμε ότι ο στόλος αυτών σε ότι αφορά την μεταφορική ικανότητα τους ενδέχεται να αναπτυχθεί έως και 41% κατά τα επόμενα χρόνια 4, και η επέκταση ετησίως έχει ως εξής: 20% για το 2011, 2012 για το 14% και 4% για το 2013 και 3% για το
2014.

Στα δεξαμενόπλοια η χωρητικότητα ενδέχεται να επεκταθεί κατά ένα λογικό 21% εντός της περιόδου των επόμενων 4 ετών που έχουμε τις παραγγελίες σε εκκρεμότητα, και αυτές μοιράζονται ως εξής: 9% για το 2011, 8% για την περίοδο 2012, 4% για το 2013 και 1% για το 2014.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα κοντέινερ σε χωρητικότητα θα αυξηθούν δραματικά κατά 97% μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, και αυτό σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας 35% μέσα στο 2011, 40% μέσα στο 2012, 17% για το 2013 και 4% στον προϋπολογισμό
το 2014. Εδώ ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε μια πολύ μεγάλη και δραματική αύξηση της μεταφορικής ικανότητας που θα προκαλέσουν μεγάλη ανησυχία καθώς έχουν σχεδιασθεί νέα πλοία που θα έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν 18.000TEU και φυσικά έχουμε και τα ήδη υπάρχοντα πλοία μεταφοράς 13,000TEU τα οποία στρέφουν την αγορά κοντέινερ προς οικονομίες κλίμακας και αυτό σίγουρα θα οδηγήσει τα μικρότερα και παλαιότερα πλοία σε περιορισμένο trading.
Ωστόσο το σοβαρό ζήτημα είναι αν η πιθανολογούμενη επέκταση και ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου θα δώσει ικανά φορτία στον κλάδο των κοντέινερ και αν αυτή η αύξηση θα συμβαδίσει με τη δυνητική υπερπροσφορά των πλοίων.

Οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες έχουν εκτιμηθεί ότι θα βελτιωθούν μέσα στο 2011, καθώς ο ανεπτυγμένος κόσμος θα συμβάλει περισσότερο από ότι το 2010 στον ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ και οι αριθμοί αυτοί σίγουρα θα θέλαμε να είναι
καλύτεροι από το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο ακόμη και εάν ο κόσμος ζήσει με «ουτοπική» άνοδο ενός 7% ή 8% και αυτό θα μας είναι και το πιο αισιόδοξο σενάριο ανάπτυξης, αυτό θα βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω από την ενδεχόμενη αύξηση της χωρητικής ικανότητας του κλάδου των κοντέινερ που θα χρειαστεί να τροφοδοτείται από όχι μόνο κενά containers… που επιστρέφονται πίσω στα depots, αλλά και από καλά και ικανά φορτία.
Απο το - http://www.marinews.gr/pub/category.asp?lang=gr&page=1&catid=6&contentid=14032
Ανάλυση: NCSC (N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.