Αυξήθηκαν κατά 300% οι επιδοτήσεις για άγονες


Της - Αγγελικής Καλλή - για την- Ημερησία 
H μεγάλη αύξηση των κρατικών επιδοτήσεων για την εξυπηρέτηση των θαλάσσιων ενδομεταφορών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβληματίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, τις αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πρωταθλήτρια στις αυξήσεις των επιδοτήσεων εμφανίζεται, με βάση τα στοιχεία τα οποία έχει συγκεντρώσει η Κομισιον, η Ελλάδα ανάμεσα στους

25 εταίρους της. Συγκεκριμένα, οι αρμόδιες διευθύνσεις παρατηρούν ότι μέσα σε λίγα χρόνια οι επιδοτήσεις για την κάλυψη των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) στη χώρα μας έχουν αυξηθεί κατά 300%. Η Κομισιόν προβληματίζεται τόσο στην περίπτωση της Ελλάδας όσο και στην περίπτωση άλλων χωρών με σημαντικό έργο στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, αν αυτή η μεγάλη αύξηση των επιδοτήσεων ουσιαστικά δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του ελεύθερου ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα. Προβληματίζεται ακόμα κατά πόσο όλες αυτές οι επιδοτήσεις εκεί που έχουν φτάσει παραβιάζουν το πνεύμα του κοινοτικού κανονισμού για την άρση του καμποτάζ και μήπως καταλήξουν σε στρεβλώσεις.

Ελάχιστα πλοία
Στην περίπτωση της Ελλάδας έχει παρατηρηθεί επιπλέον ότι αυξάνονται τα ποσά των επιδοτήσεων όχι μόνο διότι αναπροσαρμόζονται τα μισθώματα των πλοίων αλλά και γιατί μεγαλώνει συνεχώς ο αριθμός των ακτοπλοϊκών γραμμών που επιδοτούνται από το κράτος. Διαπιστώνεται, παράλληλα, ότι παρά την άρση του καμποτάζ στην ελληνική ακτοπλοΐα, επί δέκα χρόνια, ελάχιστα ξένα πλοία έχουν δρομολογηθεί στις γραμμές της.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, το 2010 η δαπάνη για τα μισθώματα τα οποία καταβλήθηκαν ώστε να καλυφθούν οι άγονες γραμμές ανήλθε περίπου στα 80 εκατ. ευρώ. Για το 2011 ο προϋπολογισμός του υπουργείου προβλέπει δαπάνη 91 εκατ. ευρώ. Στις πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας προβλέπεται η ετήσια αναπροσαρμογή των μισθωμάτων με βάση τις τιμές των καυσίμων και των πληθωρισμό. Για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο οι αυξήσεις κινήθηκαν σε επίπεδα από 2,5% έως 6,3%.

Επιτροπή
Το ύψος των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές έχει τεθεί ως θέμα στο ΥΘΥΝΑΛ και από το υπουργείο Οικονομικών. Πρόσφατα συστάθηκε ειδική επιτροπή στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων προκειμένου να καταλήξει σε προτάσεις για τη μείωση του κόστος των άγονων γραμμών. Μέχρι τώρα η επιτροπή έχει πραγματοποιήσει τέσσερις συνεδριάσεις και από αρχή έχει διαπιστώσει ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει κοστολόγηση του έργου σε κάθε άγονη γραμμή.


ΑΠΟ- http://www.marinews.gr/

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.