Αυξήσεις από 2,5% έως 6,3% στα ετήσια μισθώματα των πλοίων που εξυπηρετούν άγονες γραμμές του Αιγαίου με πολυετείς συμβάσεις ενέκρινε η υφυπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Ελπίδα Τσουρή.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η αναπροσαρμογή των
μισθωμάτων των πλοίων που εξυπηρετούν άγονες γραμμές αποτελεί συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου έναντι των αναδόχων ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Έγινε δε με βάση τη ρήτρα καυσίμου και τον ετήσιο πληθωρισμό και αποτελεί όρο των συναφθεισών, κατά τα προηγούμενα έτη, πολυετών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η διάρκεια των οποίων κυμαίνεται από 2 έως 12 έτη.
Ειδικά με το ανώτατο ποσοστό αύξησης (6,3%) το υπουργείο διευκρινίζει πως αντιστοιχεί σε μισθώματα δρομολογιακών γραμμών, οι οποίες εξυπηρετούνται από ταχύπλοα σκάφη και καταμαράν, κυρίως σε γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.
Ωστόσο, παρά τις συγκεκριμένες αυξήσεις οι εταιρείες της ακτοπλοΐας αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, καθώς τα κόστη λειτουργίας τους έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου στα 94 δολάρια το βαρέλι.
Οι εφοπλιστικές επιχειρήσεις ζητούν άμεσες παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν τη διάσωσή τους οι οποίες συνοψίζονται στην μείωση της φορολόγησης και στην άρση εμποδίων που σχετίζονται με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και το υψηλό μισθολογικό κόστος.
Οι συγκεκριμένες θέσεις συνοψίζονται στα εξής:
- Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς πλην αυτών που καλύπτονται με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (Δρομολόγια Αγόνων Γραμμών).
- Κατάργηση υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
- Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.
- Αναβάθμιση και βελτίωση των λιμενικών μας υπηρεσιών και ευκολιών λιμένων σε ευρωπαϊκά πρότυπα.
- Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών 13% και οχημάτων 23% που ισχύουν σήμερα στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της ΕΕ 5% και 15% αντίστοιχα ή ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.
- Αντιμετώπιση προβλημάτων και εξεύρεση λύσεων σχετικά με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
- Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.
- Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ κατά τα πρότυπα των eλληνικών κρουαζιερόπλοιων.
- Κατάργηση του νόμου περί οργανικών συνθέσεων και εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό Ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.
- Ίση μεταχείριση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων τους βάσει προδιαγεγραμμένων κανόνων συμπεριφοράς. Ίσες ευκαιρίες, δικαιώματα και υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών με λοιπές εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς.
Aπο - http://www.dealnews.gr/nautilia/item/6898-Αυξήσεις-έως-6,3-στα-μισθώματα-των-πλοίων
Σύμφωνα με το υπουργείο, η αναπροσαρμογή των
μισθωμάτων των πλοίων που εξυπηρετούν άγονες γραμμές αποτελεί συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου έναντι των αναδόχων ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Έγινε δε με βάση τη ρήτρα καυσίμου και τον ετήσιο πληθωρισμό και αποτελεί όρο των συναφθεισών, κατά τα προηγούμενα έτη, πολυετών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η διάρκεια των οποίων κυμαίνεται από 2 έως 12 έτη.
Ειδικά με το ανώτατο ποσοστό αύξησης (6,3%) το υπουργείο διευκρινίζει πως αντιστοιχεί σε μισθώματα δρομολογιακών γραμμών, οι οποίες εξυπηρετούνται από ταχύπλοα σκάφη και καταμαράν, κυρίως σε γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.
Ωστόσο, παρά τις συγκεκριμένες αυξήσεις οι εταιρείες της ακτοπλοΐας αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, καθώς τα κόστη λειτουργίας τους έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου στα 94 δολάρια το βαρέλι.
Οι εφοπλιστικές επιχειρήσεις ζητούν άμεσες παρεμβάσεις που θα διασφαλίσουν τη διάσωσή τους οι οποίες συνοψίζονται στην μείωση της φορολόγησης και στην άρση εμποδίων που σχετίζονται με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και το υψηλό μισθολογικό κόστος.
Οι συγκεκριμένες θέσεις συνοψίζονται στα εξής:
- Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς πλην αυτών που καλύπτονται με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (Δρομολόγια Αγόνων Γραμμών).
- Κατάργηση υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
- Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.
- Αναβάθμιση και βελτίωση των λιμενικών μας υπηρεσιών και ευκολιών λιμένων σε ευρωπαϊκά πρότυπα.
- Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών 13% και οχημάτων 23% που ισχύουν σήμερα στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της ΕΕ 5% και 15% αντίστοιχα ή ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.
- Αντιμετώπιση προβλημάτων και εξεύρεση λύσεων σχετικά με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
- Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.
- Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ κατά τα πρότυπα των eλληνικών κρουαζιερόπλοιων.
- Κατάργηση του νόμου περί οργανικών συνθέσεων και εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό Ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.
- Ίση μεταχείριση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων τους βάσει προδιαγεγραμμένων κανόνων συμπεριφοράς. Ίσες ευκαιρίες, δικαιώματα και υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών με λοιπές εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς.
Aπο - http://www.dealnews.gr/nautilia/item/6898-Αυξήσεις-έως-6,3-στα-μισθώματα-των-πλοίων