Τη μεγαλύτερη πτώση παραγωγής μεταξύ όλων των κλάδων της ελληνικής βιομηχανίας, κυρίως λόγω της παύσης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων και της κατασκευής τροχαίου εξοπλισμού, εκ μέρους μεγάλων επιχειρήσεων, παρουσίασε το 2010 η βιομηχανία εξοπλισμού μεταφορών πέραν των μηχανοκίνητων οχημάτων, η παραγωγή της οποίας είχε μειωθεί το 2009 κατά 16,5% και το 2008 κατά 2,4%, ενώ είχε αυξηθεί κατά 14,8% το 2007.
Οι αρνητικές τάσεις που επικράτησαν στην παραγωγή τoυ κλάδου αντανακλούν, κυρίως, τη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Επί συνόλου οκτώ κατηγοριών προϊόντων του κλάδου, όπως αυτές προσδιορίζονται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, όλες ανεξαιρέτως εμφανίζουν πτώση του όγκου παραγωγής την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2010, σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2009.
Η συνολική παραγωγή της βιομηχανίας εξοπλισμού μεταφορών πέραν των μηχανοκίνητων οχημάτων στη χώρα μας το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2010 ήταν μειωμένη, σε σύγκριση με το ίδιο ενδεκάμηνο του 2009, κατά 57%, σε επίπεδα τα οποία είναι κατώτερα από τα αντίστοιχα του έτους 2005 κατά 65,3%. Την ίδια περίοδο του 2009 είχε καταγραφεί μείωση της τάξεως του 18%, σε σχέση με το 2008.
Η καθοδική πορεία της παραγωγής του κλάδου κατά το 2010 εκδηλώθηκε με σφοδρή ένταση μετά το πρώτο τετράμηνο, δεδομένου ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα η παραγωγή ήταν μειωμένη κατά 19,5%. Ειδικότερα τον Νοέμβριο η πτώση ανήλθε σε 34,7%.
Σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που αφορούν την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2010, στο διάστημα αυτό μειώθηκε η παραγωγή πολεμικών πλοίων κατά 16,15%, βυθοκόρων, πλοίων-φάρων, πλωτών γερανών και άλλων σκαφών όπως τα λιμενικά και υποβρύχια, κατά 13,8%, πλωτών κατασκευών, συμπεριλαμβανομένων των εξεδρών ιχθυοκαλλιέργειας, πλωτών δεξαμενών, στεγανών κιβωτίων, προσδετήρων πλοίων, σημαντήρων και πλωτών υφαλοδεικτών, κατά 18,6%, σκαφών αναψυχής και αθλητισμού κατά 25,3% και ποδηλάτων και άλλων δίτροχων χωρίς κινητήρα κατά 18,3%.
Η πτώση της συνολικής παραγωγής του κλάδου κατά 57% οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν μηδενική η παραγωγή πλοίων και παρόμοιων σκαφών για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και η παραγωγή τροχαίου υλικού, όπως είναι τα βαγόνια και σκευοφόροι και των υπηρεσιών μετατροπής και ανακατασκευής πλοίων και πλωτών εξεδρών και κατασκευών.
Η συνολική παραγωγή του κλάδου αντιστοιχούσε κατά την ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με έρευνα που είχε διεξαχθεί το 2005, σε μόλις 1,6% της συνολικής παραγωγής της ελληνικής μεταποιητικής βιομηχανίας. Στο μεσοδιάστημα η παραγωγή του συρρικνώθηκε κατά περίπου 65%.
Χαρακτηριστικό των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι το γεγονός ότι από το δεύτερο τρίμηνο του 2008 ως το δεύτερο τρίμηνο του 2010 ο αριθμός των εργαζομένων σ' αυτόν, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μειώθηκε από 12.600 σε10.410, δηλαδή κατά 17,4%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Απο - http://www.marinews.gr
Οι αρνητικές τάσεις που επικράτησαν στην παραγωγή τoυ κλάδου αντανακλούν, κυρίως, τη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Επί συνόλου οκτώ κατηγοριών προϊόντων του κλάδου, όπως αυτές προσδιορίζονται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, όλες ανεξαιρέτως εμφανίζουν πτώση του όγκου παραγωγής την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2010, σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2009.
Η συνολική παραγωγή της βιομηχανίας εξοπλισμού μεταφορών πέραν των μηχανοκίνητων οχημάτων στη χώρα μας το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2010 ήταν μειωμένη, σε σύγκριση με το ίδιο ενδεκάμηνο του 2009, κατά 57%, σε επίπεδα τα οποία είναι κατώτερα από τα αντίστοιχα του έτους 2005 κατά 65,3%. Την ίδια περίοδο του 2009 είχε καταγραφεί μείωση της τάξεως του 18%, σε σχέση με το 2008.
Η καθοδική πορεία της παραγωγής του κλάδου κατά το 2010 εκδηλώθηκε με σφοδρή ένταση μετά το πρώτο τετράμηνο, δεδομένου ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα η παραγωγή ήταν μειωμένη κατά 19,5%. Ειδικότερα τον Νοέμβριο η πτώση ανήλθε σε 34,7%.
Σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που αφορούν την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2010, στο διάστημα αυτό μειώθηκε η παραγωγή πολεμικών πλοίων κατά 16,15%, βυθοκόρων, πλοίων-φάρων, πλωτών γερανών και άλλων σκαφών όπως τα λιμενικά και υποβρύχια, κατά 13,8%, πλωτών κατασκευών, συμπεριλαμβανομένων των εξεδρών ιχθυοκαλλιέργειας, πλωτών δεξαμενών, στεγανών κιβωτίων, προσδετήρων πλοίων, σημαντήρων και πλωτών υφαλοδεικτών, κατά 18,6%, σκαφών αναψυχής και αθλητισμού κατά 25,3% και ποδηλάτων και άλλων δίτροχων χωρίς κινητήρα κατά 18,3%.
Η πτώση της συνολικής παραγωγής του κλάδου κατά 57% οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν μηδενική η παραγωγή πλοίων και παρόμοιων σκαφών για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς και η παραγωγή τροχαίου υλικού, όπως είναι τα βαγόνια και σκευοφόροι και των υπηρεσιών μετατροπής και ανακατασκευής πλοίων και πλωτών εξεδρών και κατασκευών.
Η συνολική παραγωγή του κλάδου αντιστοιχούσε κατά την ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με έρευνα που είχε διεξαχθεί το 2005, σε μόλις 1,6% της συνολικής παραγωγής της ελληνικής μεταποιητικής βιομηχανίας. Στο μεσοδιάστημα η παραγωγή του συρρικνώθηκε κατά περίπου 65%.
Χαρακτηριστικό των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι το γεγονός ότι από το δεύτερο τρίμηνο του 2008 ως το δεύτερο τρίμηνο του 2010 ο αριθμός των εργαζομένων σ' αυτόν, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μειώθηκε από 12.600 σε10.410, δηλαδή κατά 17,4%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Απο - http://www.marinews.gr