Η εφοπλιστική κοινότητα έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση, σχετικά με την πορεία της ελληνικής «σημαίας» και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η αρνητική εξέλιξη στην ελληνικότητα του στόλου των ποντοπόρων πλοίων
Της Αγγελικής Κάλλη
Η κρίση στην ακτοπλοΐα και ο εκνευρισμός που έχουν προκαλέσει στη ναυτιλιακή κοινότητα οι συνεχείς αλλαγές στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, φαίνεται να «καταδικάζουν» σε στασιμότητα το ελληνικό νηολόγιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα τελευταία στοιχεία για την πορεία του προκύπτει ότι από την αρχή του χρόνου έως και τα τέλη Οκτωβρίου υπό την ελληνική σημαία παρέμεναν 1.960 πλοία 41.456.602 κοχ. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα 94 πλοία -4 εκατ. κοχ περίπου- ύψωσαν την ελληνική σημαία, όμως την ίδια στιγμή 95 πλοία -2 εκατ. κοχ περίπου- αποχώρησαν από τις τάξεις της.
Υπό αυτές τις συνθήκες το ελληνικό νηολόγιο δεν φαίνεται έως τα τέλη του χρόνου να έχει καμία προοπτική ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι μέσα στο 2010 ο ελληνικός εφοπλισμός προχώρησε σε αθρόες αγορές πλοίων αξίας 6 δισ. δολαρίων, όπως εκτιμούν μεσίτες στον Πειραιά.Εμπορικά
Ειδικά όσον αφορά τα εμπορικά και ποντοπόρα πλοία (άρθρο 13) από τον Ιανουάριο του 2010 έως και τα τέλη Οκτωβρίου, στο ελληνικό νηολόγιο εγγράφησαν 60 πλοία 4 εκατ. κοχ και την ίδια στιγμή διαγράφηκαν 48 πλοία 2 εκατ. κοχ. Aρα το καθαρό κέρδος για την ελληνική σημαία μέσα σε ένα σχεδόν χρόνο ήταν μόλις 12 πλοία.
Όμως η μεγαλύτερη απόκλιση μεταξύ εγγραφών και διαγραφών εμφανίζεται στα ακτοπλοϊκά πλοία (παγίων διατάξεων). Εκεί από τις αρχές του χρόνου καταγράφηκαν 34 εγγραφές πλοίων και ταυτόχρονα 47 διαγραφές, δηλαδή καθαρές απώλειες για το ελληνικό νηολόγιο 13 πλοίων.
Η αύξηση των διαγραφών στα πλοία των παγίων διατάξεων συνδυάζεται από όσους παρακολουθούν από κοντά την πορεία του ελληνικού νηολογίου με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα που οδηγεί πολλά ακτοπλοϊκά σε έξοδο από την τοπική αγορά, η οποία αδυνατεί πλέον να τα συντηρήσει.
Διεγράφησαν
Στο σύνολο των 95 πλοίων που διαγράφηκαν από το ελληνικό νηολόγιο, 7 άλλαξαν σημαία και 87 πωλήθηκαν σε ξένες εταιρείες από τους πλοιοκτήτες τους (από αυτά 5 πωλήθηκαν σε διαλυτήρια).
Η εφοπλιστική κοινότητα έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση, σχετικά με την πορεία της ελληνικής σημαίας και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η αρνητική εξέλιξη στην ελληνικότητα του στόλου των ποντοπόρων πλοίων. Αυτό επισημάνθηκε άλλωστε και από τους Ελληνες εφοπλιστές του Λονδίνου στον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη, όταν το Νοέμβριο είχε επισκεφθεί το Σίτι.
Απο το - http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=85405148