Ολιγοπωλιακή πολιτική στην ακτοπλοία ασκεί η κυβέρνηση

«Σκωτσέζικο ντουζ» κάνει η κυβέρνηση στους ακτοπλόους, αφού από τη μία τους δίνει ελπίδες ότι θα λάβει ριζικά μέτρα για να βγει ο κλάδος από το οικονομικό αδιέξοδο που έχει περιέλθει, και από την άλλη την τελευταία στιγμή κάνει πίσω και τους αφήνει στα… «κρύα του λουτρού».
Σε μια περίοδο που οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καταγράφουν σύμφωνα με όλα τα στοιχεία ζημιές ύψους 260 εκατ. ευρώ περίπου μόνο για το 2010, το ελληνικό κράτος δείχνει αναποφάσιστο να κάνει την επανάσταση του αυτονόητου και να καταργήσει όλα τα στραβά και ανάποδα που βαραίνουν την ακτοπλοία.
Ως υπουργός Οικονομίας και Ναυτιλίας που είχε την ακτοπλοία στο χαρτοφυλάκιό της, η Λούκα Κατσέλη είχε στα σκαριά ένα σχέδιο που θα μείωνε το κόστος του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου με την κατάργηση χρεώσεων που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν. Χρεώσεις όπως τα λεμβουχικά, αφού λεμβούχοι για τα ακτοπλοϊκά πλοία δεν υπάρχουν, τα αχθοφορικά για τον ίδιο λόγο, ενώ υπό εξέταση ήταν και τα λιμενικά τέλη ειδικά σε περιοχές που οι λιμενικές υποδομές, απλά δεν υπάρχουν.
Από την μία όμως ο ανασχηματισμός που έφερε νέο υπουργό στον νεοσυστατο ΥΘΥΝΑΛ τον Γιάννη Διαμαντίδη και από την άλλη η συνηθισμένη για τα ελληνικά πράγματα αναβλητικότητα, η οποία οδηγεί σε αδιέξοδα, έβαλε για μια ακόμα φορά φρένο στις επιδιώξεις των ακτοπλόων.


Η ελληνομάθεια

Τελευταίο κρούσμα η ελληνομάθεια. Κοινή θέση τόσο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με πρόεδρο τον κ. Απόστολο Βεντούρη όσο και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με πρόεδρο τον κ. Απόστολο Φόρο θέλουν να καταργηθούν όλες οι διατάξεις από το κανονιστικό πλαίσιο της ακτοπλοίας που αντιβαίνουν τον κοινοτικό κανονισμό για τις μεταφορές.
Ένα από αυτά τα σημεία είναι και η ελληνομάθεια. Η προϋπόθεση γνώσης της ελληνικής γλώσσας που θέτει το ελληνικό κράτος για όποιον ευρωπαίο ναυτικό επιθυμεί να εργαστεί σε ελληνικό πλοίο.
Μετά την τελευταία απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που έκρινε παράνομη μια άλλη απαίτηση που υπήρχε για τα υπό ελληνική σημαία πλοία, αυτή του έλληνα πλοιάρχου οι ακτοπλόοι αναθάρρησαν και έστειλαν μήνυμα στην κυβέρνηση ότι είναι μια ευκαιρία να καταργηθεί η προϋπόθεση της ελληνομάθειας τουλάχιστον για ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού των πλοίων.
Σε σχέδιο νόμου που κατάθεσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής για το Λιμενικό Σώμα περιλαμβάνεται τροποποίηση που αναφέρει ότι ναι μεν επιτρέπονται πλέον και η πρόσληψη κοινοτικών ναυτικών στην ακτοπλοία, αλλά θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση την γνώση της ελληνικής γλώσσας.



Επικίνδυνο προηγούμενο


Για την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας η επιμονή με την οποία επιβάλλεται κατοχή πιστοποιητικού γνώσης της ελληνικής γλώσσας μπορεί να δημιουργήσει επικίνδυνο προηγούμενο στην αγορά της Αδριατικής στο μέτρο που μπορεί να απαιτηθεί, από πλευράς Ιταλίας, τα ελληνικά πληρώματα να έχουν πιστοποιητικό γνώσης της ιταλικής γλώσσας. Το ίδιο, σύμφωνα με την ΕΕΝ, ισχύει και για άλλα κράτη μέλη όπου πιθανόν δραστηριοποιούνται ή θα δραστηριοποιηθούν ελληνικής σημαίας επιβατηγά πλοία (Μ. Βρετανία, Σκανδιναβία κλπ) που μπορούν και αυτά να επιβάλλουν παρόμοια υποχρέωση.
Η ΕΕΝ, δηλώνει ότι τόσο βάσει του Κοινοτικού όσο και του Διεθνούς δικαίου, δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη που να επιτρέπει σε ένα κράτος μέλος να υποχρεώνει ναυτικούς άλλων κρατών μελών που επιθυμούν να απασχοληθούν σε πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιό του να κατέχουν πιστοποιητικά εκμάθησης της γλώσσας τους. Τουναντίον, όπως εκτίθεται ανωτέρω, τόσο οι κοινοτικές όσο και οι διεθνείς διατάξεις υιοθετούν μία σειρά εναλλακτικών κριτηρίων όπου η απόλυτη γνώση της γλώσσας του εν λόγω κράτους μέλους δεν θεωρείται απαραίτητη.
Επίσης, η πάγια νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης δέχεται ότι η γλώσσα δεν μπορεί να αποτελεί εμπόδιο στην ελεύθερη διακίνηση των εργαζομένων στην εσωτερική αγορά και ότι απαγορεύεται να θεσπίζονται περιοριστικά εθνικά μέτρα όπως η προηγούμενη κατοχή πιστοποιητικού γνώσης της γλώσσας ως προϋπόθεση για να προσληφθεί ένας εργαζόμενος σε επιχείρηση άλλου Κράτους μέλους.

Προς εξαφάνιση

Η ΕΕΝ καλεί και πάλι την κυβέρνηση να προβεί σε ουσιαστικές και πράγματι σύμφωνες προς το κοινοτικό δίκαιο ρυθμίσεις και όχι στις σχεδιαζόμενες ατελείς ρυθμίσεις, όπως τουλάχιστον αυτές εμφανίζονται στον τύπο, οι οποίες το μόνο αποτέλεσμα που θα έχουν είναι να διατηρούν για ένα ορισμένο ακόμη χρόνο τα αδιέξοδα της ακτοπλοΐας. «Άλλως, οδηγούμεθα προς την εξαφάνιση της ελληνικής πλοιοκτησίας από την ελληνική ακτοπλοΐα ή προς τη δημιουργία μιας μονοπωλιακής ή ολιγοπωλιακής αγοράς ακτοπλοΐας προς όφελος ορισμένων εκλεκτών και σε βάρος των εκατομμυρίων επιβατών και εργαζομένων στην ακτοπλοΐα», αναφέρει η Ένωση.

ΠΗΓΗ: Παρασκευή + 13
Αναδημοσίευση

http://www.marinews.gr/pub/category.asp?lang=gr&page=1&catid=5&contentid=13954

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.