Οι Ελληνες εφοπλιστες κυριαρχησαν με επενδυσεις 15 δισ. δολαρια Παγκοσμιοι πρωταθλητες στην αγορα πλοιων

Την τέχνη του επενδύειν στη ναυτιλία θυμήθηκαν ξανά οι Eλληνες φοπλιστές.Μετά από μια περίοδο αποχής από τις αγορές πλοίων εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης, ηχηρά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού οδήγησαν την κούρσα επενδύσεων το 2010 με συμφωνίες άνω των 15 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες επένδυσαν 8,6 δισ. για την αγορά 271 πλοίων, τα μισά εκ των οποίων περίπου είναι φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου. Με την επίδοσή τους αυτή, βρίσκονται μακράν πρώτοι μεταξύ όλων των πλοιοκτητών,

αντιπροσωπεύοντας το 17% των αγορών, με τους Κινέζους να ακολουθούν με 12%. Επίσης από τα 1,5 δισ. που ξοδεύτηκαν το 2009 για τη ναυπήγηση 26 πλοίων, το «κοντέρ» για νέες παραγγελίες εκτοξεύτηκε το 2010 στα 247 πλοία αξίας 6,6 δισ.


Κώστας Φωστηρόπουλος
Tάραξε τα νερά με συμφωνίες 880 εκ.

Η παραγγελία 840 εκ. δολ. της οικογένειας Φωστηρόπουλου σηματοδότησε την επιστροφή των Ελλήνων στις ναυπηγικές γιάρδες.

Ο Κώστας Φωστηροπούλος μαζί με τους γιους του Μιχάλη, Αλέξανδρο και Γιάννη, ελέγχουν τις εταιρείες «Almi Tankers» και «Fairsky», οι οποίες τάραξαν τα νερά της ναυπηγικής βιομηχανίας, υπογράφοντας συμφωνία με τα κορεάτικα ναυπηγεία Daewoo, για τη ναυπήγηση δέκα τάνκερ τύπου suezmax, αξίας 640 εκ. δολαρίων. Στον στόλο θα προστεθούν δύο VLCC δεξαμενόπλοιων, αξίας 200 εκ. δολ, τα οποία θα παραδοθούν το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2013.

Βαγγέλης Μαρινάκης
Με δύο εταιρείες στη Wall street.

Eνας από τους πλέον δραστήριους φέτος «εισηγμένους» εφοπλιστές είναι ο ισχυρός άνδρας του Ολυμπιακού, Βαγγέλης Μαρινάκης, που εισήγαγε και δεύτερη εταιρεία στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η νεόκοπη Crude Carriers εισήχθη στο NYSE αντλώντας 277,8 εκ. δολάρια και διαθέτει 6 δεξαμενόπλοια. Ο έτερος βραχίονας του ναυτιλιακού ομίλου η Capital Product Partners, πραγματοποίησε δύο δημόσιες εγγραφές στο Nasdaq αντλώντας συνολικά 107,4 εκ. δολάρια, με τα οποία αποκτήθηκαν τρία πλοία.

Σήμερα οι εταιρείες του διαχειρίζονται έναν στόλο 44 πλοίων, που περιλαμβάνει 30 δεξαμενόπλοια, 12 φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου και 2 κοντέινερ. Ο Ελληνας εφοπλιστής θέλοντας να εκμεταλλευθεί την πτώση στις αξίες των κοντέινερ, απέκτησε προ μηνών δύο υπό ναυπήγηση πλοία (feeder) χωρητικότητας 1.700 teu, έναντι 24 εκ. δολαρίων το καθένα.

Θεόδωρος Βενιάμης
«Χτίζει» τέσσερα νέα φορτηγά.

O πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών διεύρυνε το πρόγραμμα ναυπήγησης της Golden Union με την προσθήκη τεσσάρων νέων φορτηγών πλοίων, τα οποία χτίζονται στα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu και Cosco.

Η Golden Union ειδικεύεται στο ξηρό φορτίο, με στόλο 16 φορτηγών bulk carriers και γιγαντώθηκε την περασμένη δεκαετία λόγω της μεγάλης ζήτησης τσιμέντου σε Μέση Ανατολή και Βόρειο Αφρική σε συνδυασμό με τη διαρκή ανάγκη μεταφοράς αυτοκινήτων.

Γιώργος Προκοπίου
Στην πρώτη δεκάδα των «tonne millionaires».

Η εταιρεία Dynacom Tankers Mana?gement του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, κλείνοντας τη χρονιά που πέρασε συμφωνίες για τη ναυπήγηση 11 πλοίων, συνολικής αξίας άνω των 600 εκ. δολαρίων. Η Dynacom συμφώνησε με κινεζικά και κορεάτικα ναυπηγεία για την κατασκευή 6 δεξαμενόπλοιων και 2 φορτηγών, ενώ η θυγατρική της Sea Traders υπέγραψε συμφωνία με την Cosco για τρία φορτηγά. Με τη χωρητικότητα του εν ενεργεία στόλου της Dynacom να ανέρχεται σε 5 εκατ. τόνους, το όνομα του Γ. Προκοπίου φιγουράρει στην πρώτη δεκάδα των ισχυρότερων «tonne millionaires».

Lloyd’s List
Δώδεκα παρουσίες στο κλαμπ των 100.

Δώδεκα Ελληνες εφοπλιστές περιλαμβάνονται στη λίστα της Lloyd’s List με τους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας. Πρώτος από τους Ελληνες πλοιοκτήτες και 6ος ανάμεσα στους εκατό πιο ισχυρούς είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης. Στην λίστα έχει συμπεριληφθεί οι Ευθύμιος Μητρόπουλος, γενικός γραμματέας του International Maritime Organi?zation, Γιώργος Οικονόμου, Πέτρος Γεωργιόπουλος, Αγγελική Φράγκου, Θανάσης Μαρτίνος, Βίκτωρας Ρέστης, Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, Θεόδωρος Βενιάμης, Κώστας Κωνσταντακόπουλος, Παναγιώτης Τσάκος και Βαγγέλης Μαρινάκης.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Ολική επαναφορά και στην εξόρυξη.

Παρασύρθηκε στη «δίνη» της ναυτιλιακής κρίσης περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο εφοπλιστή σε ολόκληρο τον πλανήτη, αλλά το 2010 επέστρεψε δριμύτερος. Ο λόγος για τον «Mr Dryships», τον Γιώργο Οικονόμου, που έχει ταράξει τα νερά της ναυτιλίας κλείνοντας συμφωνίες ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Ελληνας εφοπλιστής ανέβασε πρόσφατα τον πήχη των επενδύσεων στον τομέα των θαλάσσιων εξορύξεων πετρελαίου στο αστρονομικό ποσό των 5,6 δισ. δολαρίων, δίνοντας τα χέρια για μια νέα σύμφωνα με μια από τις κορεάτικες γιάρδες που κατασκευάζουν πλωτά γεωτρύπανα εξόρυξης πετρελαίου.

Η Dryships συγκέντρωσε τα βλέμματα της παγκόσμιας ναυτιλίας υπογράφοντας οψιόν για την κατασκευή τεσσάρων drillships, επιπλέον αυτών που ήδη ναυπηγούνται στα ναυπηγεία της Samsung. Το ύψος της επένδυσης αυτής ανέρχεται σε 2,4 δισ. με το κόστος κατασκευής ανά πλοίο να κινείται στα επίπεδα των 600 εκ. δολαρίων.

Προτού καν κάτσει… η «σκόνη» από τη συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων drillships, ο Γιώργος Οικονόμου πρωταγωνίστησε σε μεγάλο «deal» αξίας 770 εκ. δολαρίων για τη ναυπήγηση 12 τάνκερ στη Νότια Κορέα. Μια κίνηση που σηματοδοτεί την είσοδο του εφοπλιστή και στον τομέα της μεταφοράς πετρελαίου.

Μπαράζ γαλανόλευκων deals με…
Αιχμή του δόρατος τα δεξαμενόπλοια.

Αρχικαπετάνιος με 76 πλοία.

Μετά από απραξία νέων επενδύσεων στη ναυτιλία ενός ολόκληρου χρόνου, επέστρεψε στις ναυπηγήσεις πλοίων ο όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση, που ανήκει στους μεγαλύτερους εφοπλιστές του κόσμου και στην πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων, με στόλο 76 πλοίων, χωρητικότητας άνω των 14 εκ. τόνων. Το πανίσχυρο ελληνικό ναυτιλιακό γκρουπ, που διαθέτει ένα στόλο φορτηγών ξηρού φορτίου υπό τη διαχείριση της Anangel Maritime, ένα στόλο δεξαμενόπλοιων ο οποίος ανήκει στη Maran Tankers Manage?ment και gas carriers υπό τον έλεγχο της Marangas, έκλεισε συμφωνίες αξίας 450 εκ. δολαρίων για τη ναυπήγηση τεσσάρων φορτηγών πλοίων και τριών δεξαμενόπλοιων.

Η ισχυρή κυρία της ναυτιλίας.

Η Αγγελική Φράγκου μέχρι πρόσφατα δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στις μεταφορές ξηρού φορτίου. Ομως πέρυσι ολοκληρώνοντας ηχηρά deals αξίας 1,12 δισ. δολαρίων, σηματοδότησε την είσοδό της στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, με έναν υπερσύγχρονο στόλο πλοίων. Τον Μάιο κατάφερε για πολλοστή φορά να συγκεντρώσει τα βλέμματα της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας, προχωρώντας σε συμφωνία εξαγοράς έναντι 458 εκ. δολαρίων ενός 13 δεξαμενόπλοιων που χτίζονται στη Νότια Κορέα, ενώ ακολούθησε η αγορά 7 μεγάλων VLCC τάνκερ αξίας 587 εκ. και δύο υπό ναυπήγηση product tankers, έναντι 83 εκ. δολ.

Η μεγάλη επιστροφή.

Στα ναυπηγεία επέστρεψε μετά από πολυετή απουσία και ο όμιλος Ρέστη, που μπήκε στη λίστα των νέων παραγγελιών με 8 πλοία. Η πρώτη συμφωνία έκλεισε με τα ναυπηγεία Hyundai της Κορέας για τη ναυπήγηση τριών φορτηγών kamsarmax, ενώ στο διάστημα που ακολούθησε προστέθηκαν παραγγελίες για τρία ακόμη φορτηγά πλοία, αλλά και δύο δεξαμενόπλοια για λογαριασμό της Golden Energy, του βραχίονα δεξαμενόπλοιων του ομίλου Ρέστη. Ο όμιλος διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 66 πλοία, συνολικής χωρητικότητας άνω των 5 εκατομμυρίων τόνων, ενώ το συνολικό πρόγραμμα ναυπήγησης περιλαμβάνει την κατασκευή 24 πλοίων.

Επενδύσεις 400 εκατ.

Στο προσκήνιο της ναυτιλίας επανήλθε τη χρονιά που πέρασε η εφοπλιστική οικογένεια Πολέμη εξαιτίας αρκετών «deals» με ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας για την κατασκευή 8 πλοίων, συνολικής αξίας 400 εκ. δολαρίων περίπου. Η Polembros παρήγγειλε δύο capes (μεγάλης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου) σε κινεζικά ναυπηγεία. Ακολούθησε παραγγελία για δύο φορτηγά kamsarmax στα κορεάτικα ναυπηγεία SPP με παράδοση έως τις αρχές του 2011 και την κατασκευή τεσσάρων μεγάλων φορτηγών μεταφοράς μεταλλεύματος VLOC στα ναυπηγεία Sungdong της Νότιας Κορέας.

Δουλειές με Cosco.

Στον «χορό» των νέων επενδύσεων συμμετέχει και η Goldenport Shipmanagment του Πάρη Δράγνη, που έκλεισε συμφωνίες με κινεζικές και κορεάτικες γιάρδες για τη ναυπήγηση 3 φορτηγών και 2 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, αξίας πάνω από 200 εκ. δολάρια. Η εταιρεία συμφώνησε με το ναυπηγείο Jiangsu την αλλαγή παραγγελίας ενός κοντέινερ χωρητικότητας 2.500 teu σε φορτηγό χωρητικότητας 93.000 τόνων. Η Goldenport Holdings ελέγχει σήμερα ένα στόλο που αποτελείται από 21 πλοία, εκ των οποίων τα 11 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 14 φορτηγά πλοία χύδην ξηρού φορτίου, εκ των οποίων τα 4 παραμένουν υπό ναυπήγηση στη γιάρδα της Cosco.

Αναλυτές
Στην Κίνα θα γίνει το ταμείο…

Οι εφοπλιστές εκμεταλλευτηκαν τις μειωμένες έως 50% τιμές κατα-σκευής πλοίων σε σχέση με το 2008.

Δεκαδες γαλανόλευκα «deals» για αγορές και παραγγελίες νέων πλοίων καταγράφηκαν το 2010, με τους Eλληνες εφοπλιστές να παραμένουν κυρίαρχοι των επτά θαλασσών και τη χώρα μας να διατηρεί τον τίτλο της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο.

Είναι γεγονός ότι από τα τέλη του 2008, που ξέσπασε η κρίση στη ναυτιλία, οι επενδύσεις σημείωσαν κατακόρυφη βουτιά. Αυτό όμως οδήγησε τα ασιατικά ναυπηγεία στο να ρίξουν τις τιμές και να μειώσουν το κόστος κατασκευής προκειμένου να αποσπάσουν νέες παραγγελίες.

Τα νεότευκτα πλοία εμφανίστηκαν και πάλι ως ελκυστικές μορφές επενδύσεων υπό τις προοπτικές της ανερχόμενης ζήτησης από την Κίνα και της αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου. Βέβαια, όπως επισημαίνει σε έκθεσή του ο οίκος «Golden Destiny», παρά την επενδυτική ευφορία του 2010, το 2011 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τη ναυτιλία, μιας και η αγορά υποφέρει από πλεονάζουσα προσφορά χωρητικότητας. Η Κίνα με τη μαζική της οικονομία και κατανάλωση καθορίζει σε σημαντικό βαθμό το μέλλον της ναυτιλίας, ωστόσο παραμένει αμφίβολο αν η εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης από την Κίνα θα μπορέσει να απορροφήσει την υπερπροσφορά πλοίων και να τονώσει τη ναυλαγορά κατά τη διάρκεια του 2011.

Ηδη εξάλλου η οικονομία του ασιατικού γίγαντα έχει αρχίσει να εμφανίζει τα πρώτα σημάδια συγκράτησης. Ψηλά πάντως στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών βρίσκονται τα φορτηγά πλοία, στα οποία οι ναύλοι εξακολουθούν να διανύουν μια καλή περίοδο, ενώ έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον επανεμφάνισαν και τα κοντέινερ, που, έχοντας υποστεί τους μεγαλύτερους κλυδωνισμούς από την κρίση στη ναυτιλία, οι αξίες των πλοίων είχαν κατρακυλήσει σε απίστευτα χαμηλά επίπεδα.

Κ. ΝΑΝΟΣ / ΕΘΝΟΣ
Απο το - http://gdailynews.wordpress.com/2011/01/09/οι-

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.