Τέσσερις ερωτήσεις για έναν κακό manager

Του John Baldoni
Πολύ συχνά όταν ένας νεοπροσληφθείς ή άρτι προαχθείς υπάλληλος δεν έχει την αναμενόμενη απόδοση, διατηρεί παρ’ όλ’ αυτά τη νέα του θέση, επειδή η απομάκρυνσή του θα είχε αρνητική επίπτωση στο προφίλ του στελέχους που προσέλαβε τον υποφήφιο ή αποφάσισε για την προαγωγή του. Φοβούμενο για τη φήμη του, το αφεντικό χρονοτριβεί αντί να ενεργήσει άμεσα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. 

Αυτός είναι ένας κοντόφθαλμος τρόπος σκέψης, γιατί τα αφεντικά που προωθούν ανίκανα στελέχη έχουν ήδη δημιουργήσει μία αρνήτικη εικόνα για τον εαυτό τους. Οι άνθρωποι παρατηρούν την κακή απόδοση και πολύ σύντομα συνδεόυν την ανεπάρκεια αυτή με το πρόσωπο που ήταν υπεύθυνο για την πρόσληψη. Ο μόνος τρόπος για το αφεντικό να αποκαταστήσει τη φήμη του είναι να απομακρύνει το νέο πρόσωπο, και μάλιστα να το κάνει το ταχύτερο δυνατό.

Αν συμβεί αυτό, θέστε στον εαυτό σας τέσσερα ερωτήματα, ειδικά αν είστε αυτός που έκανε την πρόσληψη ή την προαγωγή.

1. Τι έχει συμβεί από τότε που το νέο στέλεχος ανέλαβε τη θέση; Σκεφτείτε την απόδοση του τμήματος. Επιτυγχάνει του στόχους του με τρόπους που συμβάλλουν στην αποστολή της επιχείρησης αλλά και συνάδουν με τις αξίες της; Για παράδειγμα, εάν το νέο αφεντικό "πιάνει τα νούμερα" αλλά για να το κάνει αυτό οδηγεί τους ανθρώπους γύρω του στην τρέλα, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αντίστοιχα, αν το τμήμα του υστερεί σε απόδοση, αλλά οι εργαζόμενοι φαίνονται να είναι ευτυχείς, θα προκύψει σίγουρα πρόβλημα.

2. Τι είδους βοήθεια έχετε παράσχει στο νέο στέλεχος; Τα διευθυντικά στελέχη τελικά κάποτε θα κληθούν να πνιγούν ή να κολυμπήσουν, αλλά δεν μπορείτε να περιμένετε να επιπλεύσουν χωρίς καμία βοήθεια. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα ανώτερα κλιμάκια, τα οποία χρειάζονται από την εταιρεία να διευκολύνει τη μετάβασή τους στο νέο πόστο. Η προπόνηση των στελεχών μπορεί να είναι χρήσιμη, αλλά εξίσου ωφέλιμο μπορεί να είναι και ένα συντονισμένο πρόγραμμα μετάβασης που παρέχει στα πρόσφατα προαχθέντα στελέχη πρόσβαση σε συναδέλφους και μέντορες που μπορούν να διδάξουν στο άτομο αυτό τους τρόπους και τις μεθόδους. Εσείς, ως αφεντικό πρέπει να βοηθήσετε το νέο διευθυντή να προσαρμοστεί.

3. Τι θα συμβεί εάν απομακρύνετε το νέο στέλεχος; Συχνά, όταν μια εταιρεία απολύει έναν μη αποτελεσματικό διευθυντή, οι εργαζόμενοι θα ρωτήσουν το αφεντικό:«Γιατί άργησες τόσο πολύ να το κάνεις;»Αναρωτηθείτε αν οι εργαζόμενοί σας θα σας έλεγαν το ίδιο για τον τωρινό διευθυντή τους. Μιλήστε μέσα από άμεσες αναφορές καθώς και στους ομολόγους σας. Ζητήστε να μάθετε τις απόψεις τους,ώστε να σας βοηθήσουν να πάρετε την τελική σας απόφαση.

4. Τι θα κάνετε για να διορθώσετε την κατάσταση; Αν οι απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα δείχνουν προς την κατεύθυνση της απομάκρυνσης του ανεπαρκούς διευθυντή, πρέπει να βάλετε στην άκρη τον εγωϊσμό σας. Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας. Κάνατε λάθος επιλογή και τώρα θα πρέπει να δράσετε. Η απουσία δράσης αντανακλά την απουσία διοικητικών ικανοτήτων.

Επισήμανση: Ποτέ μην ξεκινήσετε μία διαδικασία μετάθεσης ή απόλυσης χωρίς να συμβουλευτείτε το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Αν δεν το κάνετε, το γεγονός αυτό μπορεί να παρατείνει την αγωνία που συνοδεύει την κακή απόδοση, καθώς και την πιθανότητα μηνύσεων.

Η απουσία ικανότητας πρόβλεψης είναι ο λόγος για την προώθηση εργαζομένων σε θέσεις για τις οποίες δεν έχουν τα κατάλληλα προσόντα. Πολύ συχνά οι εταιρείες προωθούν τους εργαζομένους με βάση τις προηγούμενες επιτυχίες τους και όχι την προσδοκία για μελλοντική απόδοση. Γιατί; Επειδή το μόνο που ξέρουμε είναι να κάνουμε εκτιμήσεις και αξιολογήσεις χωρίς κόπο. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον, έτσι στηριζόμαστε σε προηγούμενους δείκτες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό όταν προάγουμε άτομα σε διοικητικές θέσης για πρώτη φορά. Μπορεί να έχουν υπηρετήσει ως καταπληκτικοί μηχανικοί, λογιστές ή πωλητές, αλλά η διοίκηση είναι διαφορετική υπόθεση. Χωρίς σωστή ανάπτυξη και κατάρτιση, οι διευθυντές θα αποτύχουν.

Ποτέ μην αφήνετε τον εγωισμό σας να σας αποτρέψει από το να διορθώσετε μία απόφαση που πήρατε και ήταν εσφαλμένη.

O John Baldoni είναι σύμβουλος ανάπτυξης διοίκησης, προπονητής στελεχών, ομιλητής και συγγραφέας. Το 2009, οι Top Leadership Gurus συμπεριέλαβαν τον Johnστους κορυφαίους 25 ειδικούς στη διοίκηση στον κόσμο. Το πιο πρόσφατο βιβλίο έχει τον τίτλο Lead Your Boss: The Subtle Art of Managing Up (Amacom, 2009). Ο John είναι επίσης ο συγγραφέας της στήλης «Ηγεσία στην Εργασία» για την έκδοση HarvardBusinessPublishing. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του μέσω της σελίδας του www.johnbaldoni.com.


ΑΠΟ - http://www.capital.gr/

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.