Το υπουργείο εξετάζει κατάργηση ορισμένων τελών υπέρ τρίτων


Αίτημα των επιχειρήσεων ακτοπλοΐας για την τόνωση της επιβατικής κίνησης.

Στην κατάργηση ορισμένων τελών υπέρ τρίτων, όπως είναι τα αχθοφορικά και τα λεμβουχικά, προσανατολίζεται ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να εκδηλωθεί το επόμενο διάστημα και νομοθετικά και έρχεται σε συνέχεια προτάσεων για κατάργηση των υπέρ τρίτων εισφορών που επιβαρύνουν τις τιμές των εισιτηρίων από τους συλλογικούς φορείς που εκπροσωπούν την ακτοπλοΐα (Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας).

Επισημαίνεται ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο ΣΕΕΝ απεύθυνε επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ζητώντας τη μείωση ή κατάργηση ορισμένων υπέρ τρίτων και μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τους ναύλους της ακτοπλοΐας μέχρι και 30%.
Ενα τέτοιο μέτρο θα αντισταθμίσει τη μείωση της επιβατικής κίνησης και την αύξηση του κόστους των καυσίμων, εκτιμά ο ΣΕΕΝ. Παράλληλα τόσο ο ΣΕΕΝ όσο και η ΕΕΝ έχουν ζητήσει και τη μείωση του ΦΠΑ για τους ίδιους λόγους που μειώθηκε για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Μεταξύ των τελών υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο περιλαμβάνονται:
- Τα δικαιώματα των φορτοεκφορτωτών
- Το ασφάλιστρο υπέρ ΝΑΤ (επιβατών και οχημάτων) 6,5%, το οποίο δεν προορίζεται για την κάλυψη ατυχημάτων, αφού
διατίθεται για τις συντάξεις.
- Δικαιώματα του ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα για μεταφορά χειραποσκευών που δεν γίνεται.
- Τέλη Λιμενικών Ταμείων.
- Δικαιώματα αποσκευοφορέων.
- Αχθοφορικά δικαιώματα.
- Λεμβουχικά δικαιώματα.
- Αμοιβές ναυτικών πρακτόρων.
- Διαφυγούσα εργασία φορτοεκφορτωτών.
Υπογραμμίζεται ότι στην κατάργηση των αχθοφορικών και λεμβουχικών είχε αναφερθεί πρόσφατα και η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Κατσέλη, η οποία είχε ανακοινώσει νομοθετική πρωτοβουλία σε συνεργασία με τον ΥΘΥΝΑΛ, που όμως δεν εκδηλώθηκε ακόμη.
Σταγόνα στον ωκεανό
Πάντως ακτοπλοϊκοί παράγοντες σχολίαζαν χθες ότι η κατάργηση των αχθοφορικών και λεμβουχικών που είναι πάγια ποσά επί του εισιτηρίου από 0,50-0,95 ευρώ ανά εισιτήριο, πλέον ΦΠΑ 23%, είναι μεν ένα βήμα αλλά ουσιαστικά δεν αρκεί.
Είναι σταγόνα στον ωκεανό συμπλήρωναν και σημείωναν ότι υπάρχουν άλλες επιβαρύνσεις πολύ πιο σημαντικές τις οποίες πρέπει να δει η κυβέρνηση.
Η πτώση της επιβατικής κίνησης και η σημαντική αύξηση του κόστους καυσίμων καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του ακτοπλοϊκού κλάδου.
Αμετάβλητος ο ΦΠΑ
Από το ΥΘΥΝΑΛ σημειώνεται με έμφαση ότι δεν υπάρχει θέμα κατάργησης ή μείωσης του ΦΠΑ, ούτε το επίναυλου (3% επί της τιμής του εισιτηρίου), ούτε βέβαια της εισφοράς του 6,5% υπέρ ΚΑΕΟ, το οποίο υποτίθεται ότι αφορά στην ασφάλιση των επιβατών ενώ τελικά το ποσό αυτό με τροποποίηση της νομοθεσίας περνά στην ασφάλιση των ναυτικών, δηλαδή καλύπτει πολύ μικρό μέρος βέβαια (απειροελάχιστο) της τρύπας του ΝΑΤ.
ΑΠΟ-naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.