Αίτημα των επιχειρήσεων ακτοπλοΐας για την τόνωση της επιβατικής κίνησης.
Στην κατάργηση ορισμένων τελών υπέρ τρίτων, όπως είναι τα αχθοφορικά και τα λεμβουχικά, προσανατολίζεται ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να εκδηλωθεί το επόμενο διάστημα και νομοθετικά και έρχεται σε συνέχεια προτάσεων για κατάργηση των υπέρ τρίτων εισφορών που επιβαρύνουν τις τιμές των εισιτηρίων από τους συλλογικούς φορείς που εκπροσωπούν την ακτοπλοΐα (Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας).
Επισημαίνεται ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο ΣΕΕΝ απεύθυνε επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ζητώντας τη μείωση ή κατάργηση ορισμένων υπέρ τρίτων και μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τους ναύλους της ακτοπλοΐας μέχρι και 30%.
Ενα τέτοιο μέτρο θα αντισταθμίσει τη μείωση της επιβατικής κίνησης και την αύξηση του κόστους των καυσίμων, εκτιμά ο ΣΕΕΝ. Παράλληλα τόσο ο ΣΕΕΝ όσο και η ΕΕΝ έχουν ζητήσει και τη μείωση του ΦΠΑ για τους ίδιους λόγους που μειώθηκε για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Μεταξύ των τελών υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο περιλαμβάνονται:
- Τα δικαιώματα των φορτοεκφορτωτών
- Το ασφάλιστρο υπέρ ΝΑΤ (επιβατών και οχημάτων) 6,5%, το οποίο δεν προορίζεται για την κάλυψη ατυχημάτων, αφού
διατίθεται για τις συντάξεις.
- Τέλη Λιμενικών Ταμείων.
- Δικαιώματα αποσκευοφορέων.
- Αχθοφορικά δικαιώματα.
- Λεμβουχικά δικαιώματα.
- Αμοιβές ναυτικών πρακτόρων.
- Διαφυγούσα εργασία φορτοεκφορτωτών.
Υπογραμμίζεται ότι στην κατάργηση των αχθοφορικών και λεμβουχικών είχε αναφερθεί πρόσφατα και η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Κατσέλη, η οποία είχε ανακοινώσει νομοθετική πρωτοβουλία σε συνεργασία με τον ΥΘΥΝΑΛ, που όμως δεν εκδηλώθηκε ακόμη.
Σταγόνα στον ωκεανό
Πάντως ακτοπλοϊκοί παράγοντες σχολίαζαν χθες ότι η κατάργηση των αχθοφορικών και λεμβουχικών που είναι πάγια ποσά επί του εισιτηρίου από 0,50-0,95 ευρώ ανά εισιτήριο, πλέον ΦΠΑ 23%, είναι μεν ένα βήμα αλλά ουσιαστικά δεν αρκεί.
Είναι σταγόνα στον ωκεανό συμπλήρωναν και σημείωναν ότι υπάρχουν άλλες επιβαρύνσεις πολύ πιο σημαντικές τις οποίες πρέπει να δει η κυβέρνηση.
Η πτώση της επιβατικής κίνησης και η σημαντική αύξηση του κόστους καυσίμων καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του ακτοπλοϊκού κλάδου.
Αμετάβλητος ο ΦΠΑ
Από το ΥΘΥΝΑΛ σημειώνεται με έμφαση ότι δεν υπάρχει θέμα κατάργησης ή μείωσης του ΦΠΑ, ούτε το επίναυλου (3% επί της τιμής του εισιτηρίου), ούτε βέβαια της εισφοράς του 6,5% υπέρ ΚΑΕΟ, το οποίο υποτίθεται ότι αφορά στην ασφάλιση των επιβατών ενώ τελικά το ποσό αυτό με τροποποίηση της νομοθεσίας περνά στην ασφάλιση των ναυτικών, δηλαδή καλύπτει πολύ μικρό μέρος βέβαια (απειροελάχιστο) της τρύπας του ΝΑΤ.
ΑΠΟ-naftemporiki.gr