Επιλέξαμε να συνεχίσουμε την ανάλυση της περασμένης ανασκόπησης περί Κίνας, αφού παρά την αναμενόμενη μικρή επιβράδυνση της οικονομίας της και με σημειοδοτημένη πια την αναιμική πορεία των ανεπτυγμένων χωρών και εφέτος, θα παραμείνει η κύρια μηχανή πρόωσης της παγκόσμιας οικονομίας και σύμβολο της στήριξης του παγκοσμίου εμπορίου, των μεταφορών και της ναυλαγοράς σχεδόν αποκλειστικά από τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Προσθέτουμε λοιπόν τα εξής επιχειρήματα για την διατήρηση αυτού του ρόλου της Κίνας, σε αντίθεση με τις συχνές δηλώσεις ανησυχίας αναλυτών για ανώμαλη προσγείωση:
(α) Το εκπληκτικό άλμα 51% των εισαγωγών Ιανουαρίου σε σχέση με τον περυσινό μήνα, έστω και εάν μείωσε το μηνιαίο εμπορικό πλεόνασμα, είναι καθαρό δείγμα αυξανόμενης οικονομικής ισχύος, γιατί ναι μεν οφείλεται κατά ένα μέρος στις υψηλότερες τιμές α΄ υλών και πετρελαίου, αλλά κατά μέγα μέρος σε αύξηση εισαγωγών και κατανάλωσης πολυτελών αγαθών λόγω αύξησης των εισοδημάτων.
Άλλωστε δεν τους λείπουν ούτε οι εξαγωγές που σημείωσαν πάλι άλμα 31% (έναντι πρόβλεψης 18%), ούτε τους λείπουν τα συναλλαγματικά αποθέματα που κοντεύουν να φθάσουν το αστρονομικό ύψος των $3 τρις και κυριολεκτικά δεν.....χρειάζονται άλλα.
(β) Η αύξηση των τιμών των ακινήτων κατά 6,8% τον Ιανουάριο από πέρυσι, συνέβη παρά τα μέτρα περιορισμού των δανείων σε κατασκευαστές και αγοραστές, τα μέτρα μείωσης της τραπεζικής ρευστότητας και παρά την αύξηση επιτοκίων, αλλά οφείλεται στην ισχυρή ζήτηση λόγω αύξησης των πραγματικών εισοδημάτων.
(γ) Για να είμαστε ρεαλιστές, μέρος της εξήγησης των παραπάνω καθώς και της αύξησης πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 16%, βρίσκεται και στην αδήλωτη οικονομία, (έτσι λένε τώρα το γνωστό...διεθνές και όχι μόνο Ελληνικό...hobby), την οποία αναλυτές υπολογίζουν σε 25% της επίσημης, δηλαδή περίπου...$1.5 τρις.
(δ) Εάν η Κινεζική οικονομία διατρέχει τον κίνδυνο φούσκας σύμφωνα με τους...ανησυχούντες, τότε φαίνεται ότι οι επενδυτές διαλέγουν...επικίνδυνες χώρες για να επενδύσουν, αφού οι νέες άμεσες ξένες επενδύσεις έφθασαν το 2010 στην Κίνα στο νέο ρεκόρ των $106 δις και κινήθηκαν τον Ιανουάριο 2011 με αμείωτο ανοδικό ρυθμό 23,4%, λες και αρχίζει τώρα η ανάπτυξη της χώρας.
Αξιοσημείωτο για την αναμενόμενη από καιρό στροφή της Κινεζικής ανάπτυξης προς την ανεξάντλητη εγχώρια κατανάλωση και την ανοδική εγχώρια αγοραστική δύναμη, ως γραμμή άμυνας στην τάση μείωσης των εξαγωγών λόγω κρίσης των ανεπτυγμένων, είναι το γεγονός ότι 60% των παραπάνω νέων ξένων επενδύσεων δεν είναι εξαγωγικού προσανατολισμού.
(ε) Ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις, το 4,9% του Ιανουαρίου παρέμεινε χαμηλότερο από το 5,1% του γ΄ τριμήνου 2010.
Ο προχθεσινός νέος περιορισμός της τραπεζικής ρευστότητας, καθώς και η ανατίμηση του νομίσματος με ετήσιο ρυθμό 6,5% και με τεράστια περιθώρια αν χρειασθεί περισσότερη ανατίμηση, είναι αρκετά όπλα για να εξασφαλισθούν οι ισορροπίες.
(στ) Τα μεμονωμένα μηνιαία στοιχεία Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου όπως ο μειωμένος βιομηχανικός δείκτης PMI Φεβρουαρίου της HSBC, δεν ήταν ποτέ αντιπροσωπευτικά των επιδόσεων της Κινεζικής οικονομίας λόγω των αργιών του Νέου Έτους, αλλά λαμβάνονται υπ’ όψη συνολικά ως δίμηνο για συμπεράσματα.
(ζ) Τα παραπάνω, μαζί με την αύξηση των εισαγωγών πετρελαίου που ύψωσαν τους ναύλους των VLCC’s στις $42,000 από $17,000 τις τελευταίες ημέρες, είναι καθοριστικά στοιχεία συνέχειας της ταχύτατης Κινεζικής ανάπτυξης.
Άλλωστε, είχαμε και δεύτερη εφέτος μετά του Bloomberg αναβάθμιση της πρόβλεψης 8,7% του ΟΟΣΑ για ανάπτυξη, με πρόβλεψη του ΔΝΤ για 9,6%, επάνω και από την δική του πρόβλεψη Δεκεμβρίου 9,2%.
Για να κλείσουμε το puzzle του οικονομικού περιβάλλοντος της ναυτιλίας και από πλευράς ανεπτυγμένων, σημειώνουμε ότι οι τιμές των ακινήτων στις ΗΠΑ που ήταν η πηγή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης προ τριετίας, ακόμα...πέφτουν, και ο δείκτης εμπιστοσύνης του τομέα κατασκευών μετρήθηκε στο 16 έναντι ελάχιστου...50 για να είναι θετικός.
Εν τω μεταξύ οι πολιτειακές κυβερνήσεις έφθασαν στο σημείο να απολύουν....αστυνομικούς και πυροσβέστες λόγω περικοπών προϋπολογισμού.
Στη Βρετανία, μετά την παιδεία, οι περικοπές ξέπεσαν στα κονδύλια και των....παιδο-καρδιοχειρουργικών κέντρων, το δε Ιαπωνικό δημόσιο χρέος και η κυβερνητική απραξία προκάλεσαν νέα υποβάθμιση από την Moody’s.
Αυτά και μόνο είναι αρκετά αντιπροσωπευτικά για γίνει αντιληπτό ότι η οικονομία των ανεπτυγμένων βρίσκεται σε τέτοιο βαθμό ακινησίας, ώστε παρά τα λεγόμενα για εντυπώσεις, λίγα μπορεί να περιμένει κανείς από αυτές, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά ίσως και μεσοπρόθεσμα, για ρυθμούς ανάπτυξης ικανούς να δώσουν ώθηση στις μεταφορές.
To “σταμάτα-ξεκίνα” της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου το τελευταίο δεκαπενθήμερο έχει εντείνει την σύγχυση ως προς την κατεύθυνση που θα πάρουν τα πράγματα, διεύρυνε την διάσταση απόψεων αγοραστών και πωλητών και γενίκευσε την στάση αναμονής με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των συναλλαγών και την πλήρη απουσία του μοντέρνου τονάζ.
Παρ’ όλα αυτά, το περιστατικό της μη διαψευσθείσας πώλησης του ‘SAFFRON’ 50,341 DWT (2004 Kawasaki) στην εντυπωσιακά χαμηλή τιμή $22,8 εκ. την περασμένη εβδομάδα, φαίνεται ότι ασκεί πιέσεις στις τιμές, αν και προς το παρόν φαίνεται να επηρέασε περισσότερο τις...ιδέες των αγοραστών στις διαπραγματεύσεις.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Προσθέτουμε λοιπόν τα εξής επιχειρήματα για την διατήρηση αυτού του ρόλου της Κίνας, σε αντίθεση με τις συχνές δηλώσεις ανησυχίας αναλυτών για ανώμαλη προσγείωση:
(α) Το εκπληκτικό άλμα 51% των εισαγωγών Ιανουαρίου σε σχέση με τον περυσινό μήνα, έστω και εάν μείωσε το μηνιαίο εμπορικό πλεόνασμα, είναι καθαρό δείγμα αυξανόμενης οικονομικής ισχύος, γιατί ναι μεν οφείλεται κατά ένα μέρος στις υψηλότερες τιμές α΄ υλών και πετρελαίου, αλλά κατά μέγα μέρος σε αύξηση εισαγωγών και κατανάλωσης πολυτελών αγαθών λόγω αύξησης των εισοδημάτων.
Άλλωστε δεν τους λείπουν ούτε οι εξαγωγές που σημείωσαν πάλι άλμα 31% (έναντι πρόβλεψης 18%), ούτε τους λείπουν τα συναλλαγματικά αποθέματα που κοντεύουν να φθάσουν το αστρονομικό ύψος των $3 τρις και κυριολεκτικά δεν.....χρειάζονται άλλα.
(β) Η αύξηση των τιμών των ακινήτων κατά 6,8% τον Ιανουάριο από πέρυσι, συνέβη παρά τα μέτρα περιορισμού των δανείων σε κατασκευαστές και αγοραστές, τα μέτρα μείωσης της τραπεζικής ρευστότητας και παρά την αύξηση επιτοκίων, αλλά οφείλεται στην ισχυρή ζήτηση λόγω αύξησης των πραγματικών εισοδημάτων.
(γ) Για να είμαστε ρεαλιστές, μέρος της εξήγησης των παραπάνω καθώς και της αύξησης πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 16%, βρίσκεται και στην αδήλωτη οικονομία, (έτσι λένε τώρα το γνωστό...διεθνές και όχι μόνο Ελληνικό...hobby), την οποία αναλυτές υπολογίζουν σε 25% της επίσημης, δηλαδή περίπου...$1.5 τρις.
(δ) Εάν η Κινεζική οικονομία διατρέχει τον κίνδυνο φούσκας σύμφωνα με τους...ανησυχούντες, τότε φαίνεται ότι οι επενδυτές διαλέγουν...επικίνδυνες χώρες για να επενδύσουν, αφού οι νέες άμεσες ξένες επενδύσεις έφθασαν το 2010 στην Κίνα στο νέο ρεκόρ των $106 δις και κινήθηκαν τον Ιανουάριο 2011 με αμείωτο ανοδικό ρυθμό 23,4%, λες και αρχίζει τώρα η ανάπτυξη της χώρας.
Αξιοσημείωτο για την αναμενόμενη από καιρό στροφή της Κινεζικής ανάπτυξης προς την ανεξάντλητη εγχώρια κατανάλωση και την ανοδική εγχώρια αγοραστική δύναμη, ως γραμμή άμυνας στην τάση μείωσης των εξαγωγών λόγω κρίσης των ανεπτυγμένων, είναι το γεγονός ότι 60% των παραπάνω νέων ξένων επενδύσεων δεν είναι εξαγωγικού προσανατολισμού.
(ε) Ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις, το 4,9% του Ιανουαρίου παρέμεινε χαμηλότερο από το 5,1% του γ΄ τριμήνου 2010.
Ο προχθεσινός νέος περιορισμός της τραπεζικής ρευστότητας, καθώς και η ανατίμηση του νομίσματος με ετήσιο ρυθμό 6,5% και με τεράστια περιθώρια αν χρειασθεί περισσότερη ανατίμηση, είναι αρκετά όπλα για να εξασφαλισθούν οι ισορροπίες.
(στ) Τα μεμονωμένα μηνιαία στοιχεία Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου όπως ο μειωμένος βιομηχανικός δείκτης PMI Φεβρουαρίου της HSBC, δεν ήταν ποτέ αντιπροσωπευτικά των επιδόσεων της Κινεζικής οικονομίας λόγω των αργιών του Νέου Έτους, αλλά λαμβάνονται υπ’ όψη συνολικά ως δίμηνο για συμπεράσματα.
(ζ) Τα παραπάνω, μαζί με την αύξηση των εισαγωγών πετρελαίου που ύψωσαν τους ναύλους των VLCC’s στις $42,000 από $17,000 τις τελευταίες ημέρες, είναι καθοριστικά στοιχεία συνέχειας της ταχύτατης Κινεζικής ανάπτυξης.
Άλλωστε, είχαμε και δεύτερη εφέτος μετά του Bloomberg αναβάθμιση της πρόβλεψης 8,7% του ΟΟΣΑ για ανάπτυξη, με πρόβλεψη του ΔΝΤ για 9,6%, επάνω και από την δική του πρόβλεψη Δεκεμβρίου 9,2%.
Για να κλείσουμε το puzzle του οικονομικού περιβάλλοντος της ναυτιλίας και από πλευράς ανεπτυγμένων, σημειώνουμε ότι οι τιμές των ακινήτων στις ΗΠΑ που ήταν η πηγή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης προ τριετίας, ακόμα...πέφτουν, και ο δείκτης εμπιστοσύνης του τομέα κατασκευών μετρήθηκε στο 16 έναντι ελάχιστου...50 για να είναι θετικός.
Εν τω μεταξύ οι πολιτειακές κυβερνήσεις έφθασαν στο σημείο να απολύουν....αστυνομικούς και πυροσβέστες λόγω περικοπών προϋπολογισμού.
Στη Βρετανία, μετά την παιδεία, οι περικοπές ξέπεσαν στα κονδύλια και των....παιδο-καρδιοχειρουργικών κέντρων, το δε Ιαπωνικό δημόσιο χρέος και η κυβερνητική απραξία προκάλεσαν νέα υποβάθμιση από την Moody’s.
Αυτά και μόνο είναι αρκετά αντιπροσωπευτικά για γίνει αντιληπτό ότι η οικονομία των ανεπτυγμένων βρίσκεται σε τέτοιο βαθμό ακινησίας, ώστε παρά τα λεγόμενα για εντυπώσεις, λίγα μπορεί να περιμένει κανείς από αυτές, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά ίσως και μεσοπρόθεσμα, για ρυθμούς ανάπτυξης ικανούς να δώσουν ώθηση στις μεταφορές.
To “σταμάτα-ξεκίνα” της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου το τελευταίο δεκαπενθήμερο έχει εντείνει την σύγχυση ως προς την κατεύθυνση που θα πάρουν τα πράγματα, διεύρυνε την διάσταση απόψεων αγοραστών και πωλητών και γενίκευσε την στάση αναμονής με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των συναλλαγών και την πλήρη απουσία του μοντέρνου τονάζ.
Παρ’ όλα αυτά, το περιστατικό της μη διαψευσθείσας πώλησης του ‘SAFFRON’ 50,341 DWT (2004 Kawasaki) στην εντυπωσιακά χαμηλή τιμή $22,8 εκ. την περασμένη εβδομάδα, φαίνεται ότι ασκεί πιέσεις στις τιμές, αν και προς το παρόν φαίνεται να επηρέασε περισσότερο τις...ιδέες των αγοραστών στις διαπραγματεύσεις.
ΑΠΟ-theseanation.gr