To “σταμάτα-ξεκίνα” της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου το τελευταίο δεκαπενθήμερο έχει εντείνει την σύγχυση ως προς την κατεύθυνση που θα πάρουν τα πράγματα, διεύρυνε την διάσταση απόψεων αγοραστών και πωλητών και γενίκευσε την στάση αναμονής με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των συναλλαγών και την πλήρη απουσία του μοντέρνου τονάζ. Παρ’ όλα αυτά, το περιστατικό της μη διαψευσθείσας πώλησης του ‘SAFFRON’ 50,341 DWT (2004 Kawasaki) στην εντυπωσιακά χαμηλή τιμή $22,8 εκ. την περασμένη εβδομάδα, φαίνεται ότι ασκεί πιέσεις στις τιμές, άν και προς το παρόν φαίνεται να επηρέασε περισσότερο τις..... ιδέες των αγοραστών στις διαπραγματεύσεις.
✏ Δείγμα των ανωτέρω είναι η πώληση του Handysize ‘CLIPPER LANCASTER’ 28,249 DWT (1996
Kanasashi) στο Βιετνάμ προς $14 εκ. Στην ίδια τιμή είχε πουληθεί τον Ιανουάριο το μικρότερο συνομήλικο
‘SEVEN OCEAN’ 23,948 DWT (1996 Kanda) , ενώ τον Δεκέμβριο, το συνομήλικο 28άρι ‘PHOENIX
ISLAND’ (Kanda) είχε πουληθεί 18% ψηλότερα προς $16,5 εκ. Κατά τα άλλα, το Chip Carrier ‘SOUL OF
LUCK’ 46,826 DWT (1991 Shin Kurushima) πουλήθηκε προς $ 11 εκ. με όλα due. Στα μεγαλύτερα μεγέθη, το
‘FAVIOLA’ 62,343 DWT (1982 Namura) βρήκε αγοραστή προς $ 6,5 εκ. και η Teekay συνέχισε τις πωλήσεις
Capers με το ‘IRON YANDI” 169,963 DWT (1996 Daewoo) προς $ 24 εκ. , χωρίς μεγαλύτερη πτώση από τα
πρόσφατα last done.
✏ Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι τιμές ήταν περιπτωσιακά εμφανέστερα πτωτικές. Η πώληση των
Aframax ‘PACIFIC IVY’ και ‘PACIFIC POPPY’ 104,280 DWT (1&2 2011 Sumitomo) προς $ 48,5 εκ. το
καθένα με επωφελούμενο αγοραστή την Polembros, αντιπροσωπεύει κάμψη έστω και ως Crude Carriers, καθώς
το κατά 3 χρόνια παλαιότερο Coated ‘PACIFIC SPIRIT’ 113,010 DWT (2008 New Times) είχε πουληθεί τον
Ιανουάριο προς $55 εκ. Αντιθέτως, το un-coated Panamax ‘FIDELITY’ 2005 Onomichi) στάθηκε στο ύψος του
σε σχέση με παραπλήσιες πρόσφατες πωλήσεις με τιμή πώλησης $ 35 εκ. Κάμψη ανιχνεύεται και στο SLS
Polyar Resale 47,000 DWT (5/2011) σε άγνωστους προς $ 34 εκ. Προ διμήνου είχαν πουληθεί 2Χ44,000 DWT
(2010 SLS) προς $42 εκ. το καθένα. Σε αρκετά σταθερά επίπεδα πουλήθηκε το Product ‘TAUNUS’38,140 DWT
(2004 STX) σε Ιταλούς προς $ 25 εκ.
✏ Στα Containerships η μία από τις δύο συναλλαγές εντάσσεται στα πλαίσια της Ελληνικής επέλασης στον
τομέα. Άγνωστα Ελληνικά συμφέροντα αγόρασαν τα feeders ‘ROTHORN’ και ‘WEISSHORN’ 14,643 DWT
(1996 Germany) προς $ 9 εκ. το καθένα με subjects. Το ‘MARE IBERICUM’ 22,494 DWT (1994 Poland)
πουλήθηκε σε Αμερικανικά συμφέροντα προς $ 9,5 εκ.
ΑΠΟ-marinews.gr Ανάλυση-G.Moundreas
✏ Δείγμα των ανωτέρω είναι η πώληση του Handysize ‘CLIPPER LANCASTER’ 28,249 DWT (1996
Kanasashi) στο Βιετνάμ προς $14 εκ. Στην ίδια τιμή είχε πουληθεί τον Ιανουάριο το μικρότερο συνομήλικο
‘SEVEN OCEAN’ 23,948 DWT (1996 Kanda) , ενώ τον Δεκέμβριο, το συνομήλικο 28άρι ‘PHOENIX
ISLAND’ (Kanda) είχε πουληθεί 18% ψηλότερα προς $16,5 εκ. Κατά τα άλλα, το Chip Carrier ‘SOUL OF
LUCK’ 46,826 DWT (1991 Shin Kurushima) πουλήθηκε προς $ 11 εκ. με όλα due. Στα μεγαλύτερα μεγέθη, το
‘FAVIOLA’ 62,343 DWT (1982 Namura) βρήκε αγοραστή προς $ 6,5 εκ. και η Teekay συνέχισε τις πωλήσεις
Capers με το ‘IRON YANDI” 169,963 DWT (1996 Daewoo) προς $ 24 εκ. , χωρίς μεγαλύτερη πτώση από τα
πρόσφατα last done.
✏ Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι τιμές ήταν περιπτωσιακά εμφανέστερα πτωτικές. Η πώληση των
Aframax ‘PACIFIC IVY’ και ‘PACIFIC POPPY’ 104,280 DWT (1&2 2011 Sumitomo) προς $ 48,5 εκ. το
καθένα με επωφελούμενο αγοραστή την Polembros, αντιπροσωπεύει κάμψη έστω και ως Crude Carriers, καθώς
το κατά 3 χρόνια παλαιότερο Coated ‘PACIFIC SPIRIT’ 113,010 DWT (2008 New Times) είχε πουληθεί τον
Ιανουάριο προς $55 εκ. Αντιθέτως, το un-coated Panamax ‘FIDELITY’ 2005 Onomichi) στάθηκε στο ύψος του
σε σχέση με παραπλήσιες πρόσφατες πωλήσεις με τιμή πώλησης $ 35 εκ. Κάμψη ανιχνεύεται και στο SLS
Polyar Resale 47,000 DWT (5/2011) σε άγνωστους προς $ 34 εκ. Προ διμήνου είχαν πουληθεί 2Χ44,000 DWT
(2010 SLS) προς $42 εκ. το καθένα. Σε αρκετά σταθερά επίπεδα πουλήθηκε το Product ‘TAUNUS’38,140 DWT
(2004 STX) σε Ιταλούς προς $ 25 εκ.
✏ Στα Containerships η μία από τις δύο συναλλαγές εντάσσεται στα πλαίσια της Ελληνικής επέλασης στον
τομέα. Άγνωστα Ελληνικά συμφέροντα αγόρασαν τα feeders ‘ROTHORN’ και ‘WEISSHORN’ 14,643 DWT
(1996 Germany) προς $ 9 εκ. το καθένα με subjects. Το ‘MARE IBERICUM’ 22,494 DWT (1994 Poland)
πουλήθηκε σε Αμερικανικά συμφέροντα προς $ 9,5 εκ.
ΑΠΟ-marinews.gr Ανάλυση-G.Moundreas