Αλλαγές στο νόμο για την άρση του ελληνικού καμποτάζ στην κρουαζιέρα είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει η επίσκεψη της ελληνικής υπουργικής αντιπροσωπίας από σήμερα στο Μαϊάμι στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας. Εκεί θα βρίσκονται ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης, ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος και ο υφυπουργός Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης μαζί με εκπροσώπους ελληνικών λιμανιών.
Θα έχουν συναντήσεις με τους επικεφαλής των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στο διεθνή χώρο προκειμένου να τους πείσουν ώστε το 2012 να χρησιμοποιήσουν ελληνικά λιμάνια ως home port για την περιοχή της Μεσογείου.
Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο το οποίο ισχύει από πέρυσι το φθινόπωρο, δεν έχει μέχρι τώρα προσελκύσει ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο στην ελληνική αγορά.
Τα ερωτήματα
Η υποχρέωση σύναψης σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο, το θολό τοπίο το οποίο υπάρχει γύρω από την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών, την ασφαλιστική επιδότηση των θέσεων εργασίας τους και τη σύνδεσή τους με τα τέλη επιβίβασης, το σύστημα είσπραξης των τελών αποτελούν σημαντικά ερωτήματα για τις ξένες εταιρείες που είναι ενημερωμένες για το νόμο από τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα.
Ειδικά για τις αμερικανικές εταιρείες, ένας βασικός φόβος είναι κατά πόσο τηρούνται στα ελληνικά λιμάνια οι διεθνείς προδιαγραφές ασφάλειας για τα πλοία και τους επιβάτες. Μέχρι στιγμής τα ελληνικά λιμάνια δεν έχουν εφαρμόσει τον κώδικα ασφάλειας ISPS καθώς απαιτεί επενδύσεις της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Οι σχετικοί διαγωνισμοί «σέρνονταν» από την εποχή της Νέας Δημοκρατίας, από το 2009 έχει «παγώσει» κάθε διαδικασία, ενώ το καλοκαίρι επίκεινται έλεγχοι από την Κομισιόν.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ημερησία
Θα έχουν συναντήσεις με τους επικεφαλής των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στο διεθνή χώρο προκειμένου να τους πείσουν ώστε το 2012 να χρησιμοποιήσουν ελληνικά λιμάνια ως home port για την περιοχή της Μεσογείου.
Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο το οποίο ισχύει από πέρυσι το φθινόπωρο, δεν έχει μέχρι τώρα προσελκύσει ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο στην ελληνική αγορά.
Τα ερωτήματα
Η υποχρέωση σύναψης σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο, το θολό τοπίο το οποίο υπάρχει γύρω από την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών, την ασφαλιστική επιδότηση των θέσεων εργασίας τους και τη σύνδεσή τους με τα τέλη επιβίβασης, το σύστημα είσπραξης των τελών αποτελούν σημαντικά ερωτήματα για τις ξένες εταιρείες που είναι ενημερωμένες για το νόμο από τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα.
Ειδικά για τις αμερικανικές εταιρείες, ένας βασικός φόβος είναι κατά πόσο τηρούνται στα ελληνικά λιμάνια οι διεθνείς προδιαγραφές ασφάλειας για τα πλοία και τους επιβάτες. Μέχρι στιγμής τα ελληνικά λιμάνια δεν έχουν εφαρμόσει τον κώδικα ασφάλειας ISPS καθώς απαιτεί επενδύσεις της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Οι σχετικοί διαγωνισμοί «σέρνονταν» από την εποχή της Νέας Δημοκρατίας, από το 2009 έχει «παγώσει» κάθε διαδικασία, ενώ το καλοκαίρι επίκεινται έλεγχοι από την Κομισιόν.
ΑΠΟ-marinews.gr ΜΕ ΠΗΓΗ: Ημερησία