Θεαματική, παρά τις αντιξοότητες λόγω οικονομικής κρίσης και όχι μόνο είναι η αύξηση κερδών που παρουσίασε ο ΟΛΘ ΑΕ το 2010.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7,98% στα 49.617.466 ευρώ από 45.948.872 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά και βελτίωση της καθαρής κερδοφορίας κατά 37,16% στα 6.144.359 ευρώ από 4.479.652 ευρώ «έκλεισε» το 2010 για την Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Στην ουσία η κερδοφορία ήταν το 2010 πολύ μεγαλύτερη, αφού στις εισπράξεις του 2009 περιλήφθηκε το σύνολο των 5 εκατ. ευρώ από την εγγυητική επιστολή της Hutchinson, που κατέπεσε επειδή η εταιρία που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ αποχώρησε από το διαγωνισμό του 2008 για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, παρά το ότι είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης.
Η αύξηση του τζίρου της εταιρίας οφείλεται κυρίως στην αύξηση της διακίνησης συμβατικών φορτίων (25,75 ξηρό φορτίο, 22,97% γενικό φορτίο) που είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 26,20%.
Αντίθετα οι πωλήσεις στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισαν το 2010 μείωση κατά 2,60% παρά την αύξηση στη διακίνηση TEUs κατά 1,15%.
Η αύξηση της διακίνησης των containers οδήγησε μεν σε αύξηση των εσόδων της φορτοεκφόρτωσης με γερανογέφυρες κατά 1,57% , τα έσοδα όμως από λοιπές παροχές του Σ.ΕΜΠΟ και συγκεκριμένα υπηρεσίες σε ψυγεία containers και αποθήκευση containers μειώθηκαν αντίστοιχα κατά 35,50%, και 14,75%, κάτι που είχε αρνητικές συνέπειες στο τζίρο της εταιρίας κατά 844.202 ευρώ.
Από την άλλη η ΟΛΘ ΑΕ μείωσε το 2010 τα έξοδά της κατά 10,10%. Από το σύνολο της μείωσης το 14,46% οφείλεται στον περιορισμό αμοιβών και εξόδων του προσωπικού της εταιρίας, λόγω της εφαρμογής των Νόμων 3833 & 3845/2010.
Επίσης, ο φόρος εισοδήματος -παρά τη μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά μία μονάδα από το 2009- είναι αυξημένος σημαντικά λόγω της αύξησης των κερδών, αλλά και της έκτακτη εισφοράς επί των κερδών της χρήσης του 2010 (ν.3845/2010), που ήταν 598.090 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα ιδιαίτερα σημαντική αύξηση εμφανίζουν τόσο τα μικτά κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ κατά 222% (11.557.575 ευρώ το 2010 έναντι 3.591.188 ευρώ το 2009) όσο και τα προ φόρων κέρδη κατά 42,97% (9.288.755 ευρώ το 2010 έναντι 6.496.842 ευρώ το 2009), ενώ λειτουργικά κέρδη κατέγραψαν και οι τρεις τομείς της εταιρίας, δηλαδή ο Σ.ΕΜΠΟ, το συμβατικό λιμάνι και η εκμετάλλευση χώρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ στο πλαίσιο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και ελκυστικότητας του λιμένα Θεσσαλονίκης μείωσε τα τιμολόγια τόσο για τη διακίνηση των in transit εμπορευματοκιβωτίων, όσο και για τα τέλη επιβίβασης ή διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7,98% στα 49.617.466 ευρώ από 45.948.872 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά και βελτίωση της καθαρής κερδοφορίας κατά 37,16% στα 6.144.359 ευρώ από 4.479.652 ευρώ «έκλεισε» το 2010 για την Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Στην ουσία η κερδοφορία ήταν το 2010 πολύ μεγαλύτερη, αφού στις εισπράξεις του 2009 περιλήφθηκε το σύνολο των 5 εκατ. ευρώ από την εγγυητική επιστολή της Hutchinson, που κατέπεσε επειδή η εταιρία που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ αποχώρησε από το διαγωνισμό του 2008 για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, παρά το ότι είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης.
Η αύξηση του τζίρου της εταιρίας οφείλεται κυρίως στην αύξηση της διακίνησης συμβατικών φορτίων (25,75 ξηρό φορτίο, 22,97% γενικό φορτίο) που είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 26,20%.
Αντίθετα οι πωλήσεις στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισαν το 2010 μείωση κατά 2,60% παρά την αύξηση στη διακίνηση TEUs κατά 1,15%.
Η αύξηση της διακίνησης των containers οδήγησε μεν σε αύξηση των εσόδων της φορτοεκφόρτωσης με γερανογέφυρες κατά 1,57% , τα έσοδα όμως από λοιπές παροχές του Σ.ΕΜΠΟ και συγκεκριμένα υπηρεσίες σε ψυγεία containers και αποθήκευση containers μειώθηκαν αντίστοιχα κατά 35,50%, και 14,75%, κάτι που είχε αρνητικές συνέπειες στο τζίρο της εταιρίας κατά 844.202 ευρώ.
Από την άλλη η ΟΛΘ ΑΕ μείωσε το 2010 τα έξοδά της κατά 10,10%. Από το σύνολο της μείωσης το 14,46% οφείλεται στον περιορισμό αμοιβών και εξόδων του προσωπικού της εταιρίας, λόγω της εφαρμογής των Νόμων 3833 & 3845/2010.
Επίσης, ο φόρος εισοδήματος -παρά τη μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά μία μονάδα από το 2009- είναι αυξημένος σημαντικά λόγω της αύξησης των κερδών, αλλά και της έκτακτη εισφοράς επί των κερδών της χρήσης του 2010 (ν.3845/2010), που ήταν 598.090 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα ιδιαίτερα σημαντική αύξηση εμφανίζουν τόσο τα μικτά κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ κατά 222% (11.557.575 ευρώ το 2010 έναντι 3.591.188 ευρώ το 2009) όσο και τα προ φόρων κέρδη κατά 42,97% (9.288.755 ευρώ το 2010 έναντι 6.496.842 ευρώ το 2009), ενώ λειτουργικά κέρδη κατέγραψαν και οι τρεις τομείς της εταιρίας, δηλαδή ο Σ.ΕΜΠΟ, το συμβατικό λιμάνι και η εκμετάλλευση χώρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ στο πλαίσιο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και ελκυστικότητας του λιμένα Θεσσαλονίκης μείωσε τα τιμολόγια τόσο για τη διακίνηση των in transit εμπορευματοκιβωτίων, όσο και για τα τέλη επιβίβασης ή διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας.
ΑΠΟ-theseanation.gr