Ο απολογισμός της ΕΕΝ για τα πεπεραγμένα στην επιβατηγό ναυτιλία

"Αγαπητοί Συνάδελφοι, - Ένα ακόμη έτος για την προβληματική πλέον επιβίωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας έφθασε στο τέλος του ενώ ήδη τα περισσότερα μέλη μας κινδυνεύουν να βρεθούν ένα βήμα προ της πτωχεύσεως. Ο συνεχής αγώνας μας για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων του κλάδου μας απέναντι σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του δημοσίου, και κυρίως των αρμοδίων Υπουργείων α) Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, β) Προστασίας του Πολίτη και γ) Υπουργείου Οικονομικών, συνεχίστηκε αδιάκοπα. Η εθνική οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τον εκτεταμένο κρατικό παρεμβατισμό και την πλήρη αδιαφορία του κράτους προς τα προβλήματα που βιώνει η ακτοπλοϊκή οικογένεια, είχε σοβαρό αντίκτυπο στην ακτοπλοΐα, η οποία κατέληξε στο να εγγράψει φέτος συνολικά 310 περίπου εκατομμύρια ευρώ ζημίες. Ο κίνδυνος να καταστραφεί οικονομικά η ακτοπλοϊκή οικογένεια είναι πλέον ορατός. 
Η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου ουδεμία προσπάθεια έκανε για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δημόσιας υπηρεσίας ούτε για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Απευθυνθήκαμε στο αρμόδιο Υπουργείο και η μεν πρώην Υπουργός (κα Κατσέλη) μας δήλωσε ευθύς μετά την ανάληψη των καθηκόντων της (10/2009) ότι θα ασχολείτο με τα ακτοπλοϊκά θέματα τον Οκτώβρη του 2010, πλην όμως ήρθε η αντικατάστασή της και ουδεμία εργασία εγένετο για την επίλυση των σοβαρών θεμάτων της ακτοπλοΐας. Δυστυχώς η ακτοπλοΐα για το Ελληνικό Δημόσιο είναι ο αποδιοπομπαίος τράγος της ναυτιλίας μας.

«Με τεκμηριωμένο λόγο, πρακτικά και αδιάσειστα επιχειρήματα υποστηρίξαμε τις θέσεις μας στο πρώην Υ.Ε.Ν., στο Σ.Α.Σ., στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στους Δημοσιογράφους του ναυτιλιακού ρεπορτάζ αλλά και κυρίως στους νησιώτες συμπολίτες μας. Θέσαμε τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας προκειμένου η ακτοπλοϊκή μας οικογένεια να ξεφύγει από το τέλμα της χρονοβόρας κρατικής γραφειοκρατίας, που αποτελεί τη συνεχή τροχοπέδη ανάπτυξης του κλάδου μας. Αναμένουμε τα αποτελέσματα των ενεργειών μας να φέρουν καρπούς, ώστε οι ταξιδιώτες, οι νησιώτες και οι επιχειρηματίες των νησιών να επωφεληθούν μέσω της ανάπτυξης της ακτοπλοΐας μας. Χωρίς προοπτική ανάπτυξης της ακτοπλοΐας, το νησιωτικό σύμπλεγμα είναι καταδικασμένο σε αργό θάνατο». Αυτά λέγαμε κατά την παρουσίαση του απολογισμού του 2009. Εφέτος (2010) δυστυχώς δεν έγινε από πλευράς Δημοσίου/κράτους ουδέν, σημειώθηκε δηλαδή πλήρης απραξία.
Δεν ζητάμε κάτι διαφορετικό, είμαστε αναγκασμένοι να διαλεγόμαστε με το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας λόγω της εξάρτισής μας από αυτό συνεπεία του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου, που καταδικάζει την ακτοπλοΐα να ικετεύει την προώθηση νόμων, διαταγμάτων και αποφάσεων καθώς και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, όμως η προώθησή τους χρονίζει και τελικά όταν επέρχεται είναι κατόπιν εορτής.
Πιστεύουμε ότι πράξαμε ευσυνείδητα το καθήκον μας και στο ακέραιο και ταράξαμε τα λιμνάζοντα ύδατα των προβλημάτων της Ελληνικής Ακτοπλοΐας έναντι όλων. Ο επιβάτης, ο τουρίστας, ο νησιώτης, η κοινή γνώμη για άλλη μία φορά έγιναν κοινωνοί των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ακτοπλοϊκή μας οικογένεια, έμαθαν τι ακριβώς πληρώνουν για τις υπέρ τρίτων κρατήσεις, οι οποίες καθιστούν πλασματικά ακριβό το ακτοπλοϊκό εισιτήριο και γνώρισαν με λεπτομέρεια τα προβλήματα των πλοιοκτητριών εταιρειών, της επιβατηγού ελληνικής ναυτιλίας.

Ο κρατικός Ελληνικός παρεμβατισμός στη λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δυστυχώς εξακολουθεί να κρατάει χωρίς καμία αλλαγή τη δική του τακτική και πολιτική, μη επιθυμώντας να αλλάξει τίποτα στην άδικη νοοτροπία του δημοσιοϋπαλληλικού εφησυχασμού. Ζητήσαμε συνεχώς τη δυνατότητα ως πλοιοκτησία να δραστηριοποιούμαστε σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον για το καλό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας αλλά και των νησιωτών, των τουριστών, των επιχειρηματιών, δηλαδή ζητήσαμε και ζητάμε απελευθέρωση σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα, ώστε και το τελικό προϊόν, το ακτοπλοϊκό εισιτήριο να γίνει πιο οικονομικό και προσιτό στους επιβάτες μας.
Τολμήσαμε να διεκδικήσουμε ισότητα με τα λοιπά μέσα μαζικής μεταφοράς, που επιδοτούνται πλουσιοπάροχα από το Ελληνικό Δημόσιο. Αντισταθήκαμε με πείσμα στις απειλές των κ. Υπουργών, δεν υποκύψαμε, μείναμε σταθεροί στις θέσεις μας και επικοινωνήσαμε τα προβλήματά μας στο ταξιδιωτικό κοινό.
Απευθυνόμενοι προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ζητήσαμε να αφουγκραστούν την αγωνία των επιχειρηματιών και να ακούσουν τις κραυγές για επιβίωση των μελών μας για να μην βρεθούμε όλοι προ δυσάρεστων εκπλήξεων, όπως έγινε με την Ελληνική κρουαζιέρα, η οποία καταδικάστηκε οριστικά σε θάνατο με το ν.3872/2010, που ψηφίστηκε, αφού προηγουμένως ολόκληρη η Ελλάδα έμαθε ότι «δήθεν» θα έρθουν πολλά δις ευρώ, βάσει ψευδών και αμφιλεγόμενων μελετών και προϋπολογισμών δήθεν πλουσίας εισαγωγής συναλλάγματος. Το μόνο που κατορθώσανε ήταν να ευεργετήσουν τους μη κοινοτικούς πλοιοκτήτες εις βάρος των συναδέλφων Ευρωπαίων πλοιοκτητών.

Στην υποκριτική και παρελκυστική τακτική της Ελληνικής πολιτείας περί δήθεν προστασίας του επιβατικού κοινού, αντιτάξαμε ότι κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τον τουρίστα, τον απλό νησιώτη, τον επιβάτη και τον νησιώτη επιχειρηματία. Αντίθετα η κάθε εταιρεία έχει βασικό στόχο να μένει ευχαριστημένος ο επιβάτης της, ώστε να την προτιμήσει απέναντι μιας ανταγωνίστριας πλοιοκτήτριας εταιρείας μέσω των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού και της αρχής της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των δραστηριοποιούμενων στην ίδια ακτοπλοϊκή αγορά.
Η φωνή μας ηχούσε συνεχώς στην κοινή γνώμη μέσω των ΜΜΕ, ώστε οι θέσεις μας άρχισαν να προβληματίζουν την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, με το αυτονόητο αίτημά μας να εφαρμοστεί η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και να εκσυγχρονιστούν οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες λειτουργώντας σε ένα ελεύθερο επιχειρηματικά στίβο, μακράν από τους οποιουσδήποτε περιορισμούς του κρατικού παρεμβατισμού. Αυτό επιτέλους το πλαίσιο συζητήσεων που θέσαμε επικοινωνήθηκε.

Ζητήσαμε εκ νέου να εφαρμοστεί η συνταγματική αρχή της ισότητας και να ισχύουν
ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις για την Ακτοπλοΐα με τα ισχύοντα στα λοιπά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με την κατάργηση της ποινικοποίησης της εργασίας των Πλοιάρχων και των αξιωματικών Ε.Ν. που υπηρετούν στα πλοία μας, αλλά και των εκπροσώπων της πλοιοκτησίας γεγονός πρωτοφανές που δεν ισχύει σε κανένα άλλο εργασιακό κλάδο.

Από την ανάληψη της κυβερνήσεως τον Οκτώβριο 2009 και εν μέσω αλλαγών Υπουργών, Γενικών Γραμματέων, προέκυψε η έκδοση πολλαπλών Π.Δ., αρμοδιοτήτων των ανωτέρω και το γενικότερο αλαλούμ της μη διοικήσεως. Εξ΄ όλων αυτών, το μόνο που αποκομίσαμε ήταν ότι η διοίκηση ούτε θέλει, ούτε μπορεί, ούτε προτίθεται να ασχοληθεί με τα προβλήματα της ακτοπλοΐας λόγω της νοσηράς και καταστροφικής νοοτροπίας ότι αποτελούν προβλήματα των πλοιοκτητών. Η πραγματικότητα όμως έγκειται στο ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι και αποτελούν τις θαλάσσιες λεωφόρους, που έπρεπε και όφειλε να στηρίξει το Κράτος, ενώ αυτό επί σειρά ετών ουδέν πράττει για να συνεχίσει η νησιωτικότητα της Ελλάδος και η εδαφική συνοχή ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος.

Πλέον συγκεκριμένα κατά θέμα πράξαμε τα ακόλουθα:


1. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΓΝΩΜΗ

Σχετικά με τη μομφή που απέστειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την ελληνική κυβέρνηση υπό τη μορφή Αιτιολογημένης Γνώμης για την παραβίαση κοινοτικού δικαίου στα θέματα ακτοπλοΐας, το τελικό πόρισμα της Ε.Ε. εξακολουθεί για 8ο έτος να είναι ακόμη σε εκκρεμότητα. Κατά τις επισκέψεις του εξουσιοδοτημένου Δικηγόρου κ. Ανδρέα Καλογερόπουλου στις Βρυξέλλες, η ΕΕΝ έλαβε επίσημη διαβεβαίωση ότι θα επανεξετασθεί ο φάκελος μας. Προ του κινδύνου να καταδικασθεί η Ελλάδα, εμείς πιστεύουμε ότι οι Υπηρεσίες και η αρμόδια Διεύθυνση Θαλασσίων Μεταφορών της Ε.Ε. θα επιχειρήσουν μια νόθα μερική αλλαγή στον ν. 2932/2001 για τα μάτια του κόσμου.
Εκκρεμότητες υπάρχουν αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με ρυθμούς χελώνας, κοροϊδευόμενη από το Ελληνικό Δημόσιο απλά ταξιδεύει σε αντιμονή.
Σε προφορική διαβεβαίωσή μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπήρξε απολύτως σύμφωνη με τις θέσεις της ΕΕΝ και εξετάζει τα ζητήματα που τις θέσαμε θετικά.

2. ΕΝΔΙΑΙΤΗΣΗ

Με δεδομένη ήδη την ανάγκη για άμεση τροποποίηση του δυσλειτουργικού πρακτικά και απαρχαιωμένου ΠΔ 101/95 «περί ενδιαίτησης», το οποίο αφενός μεν δημιουργεί δυσβάστακτο οικονομικό κόστος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αφετέρου εμποδίζει την είσοδο Ευρωπαίων πλοιοκτητών στο χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, δημιουργώντας εμπόδια στον ελεύθερο ανταγωνισμό, ο Δικηγόρος κ. Ανδρέας Καλογερόπουλος είχε επαναληπτικές συναντήσεις στις Βρυξέλλες με τον Διευθυντή και Τμηματάρχη της Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ.κ. Καραμήτσο και Θεολογίτη αντίστοιχα, καθώς και τους χειριστές του θέματος της Αιτιολογημένης Γνώμης, στο πλαίσιο του οποίου εντάσσεται και το ζήτημα της Ενδιαίτησης.
Οι ανωτέρω παράγοντες για άλλη μία φορά αρνήθηκαν να παραδεχτούν ότι εμπαίζονται από το Ελληνικό Κράτος, το οποίο έχει κάνει κανόνα την χρονοκαθυστέρηση και σε αυτό το θέμα.


3. ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ

Το θέμα αυτό καταφέραμε να το αναγάγουμε σε θέμα του συνόλου της Ελληνικής κοινωνίας και όχι μόνο δικό μας. Μέσω συνεντεύξεων και δελτίων Τύπου για τις χρεώσεις του εισιτηρίου του επιβάτη, έγινε μια συστηματική προσέγγιση και καταφέραμε να συστρατευθούν μαζί μας και άλλοι φορείς, πχ ΙΝΚΑ, οι οποίοι πλέον και οι ίδιοι διεκδικούν την κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων, με προσφυγή στην δικαιοσύνη. Επίσης έγιναν καταγγελίες όταν οι κρατήσεις αυτές αυξήθηκαν υπέρμετρα και καταχρηστικά και πραγματοποιήθηκαν ακόμα και δικαστικές ενέργειες όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των αχθοφορικών δικαιωμάτων. Παρά τις προσπάθειες αυτές όμως μέχρι σήμερα δεν έχουμε άλλη επιτυχία πέραν της πολύ μεγάλης επικοινωνιακής προβολής και δημοσιοποίησης του θέματος.
Οι συναντήσεις μας με αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες του πρώην ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν.Α και η συνεργασία μας με φορείς εκπροσώπησης καταναλωτών οδήγησε στην αναγγελία της Υπουργού κας Κατσέλη, ότι άμεσα θα καταργηθούν κάποιες από τις μη ανταποδοτικές υπέρ τρίτων κρατήσεων. Συμπερασματικά και το θέμα αυτό ήταν αναγγελία εντυπωσιασμού και όχι πρόθεση επίλυσης του προβλήματος.

4. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ – ΤΕΛΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ SLOPS ΚΑΙ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Με συνεχείς καταγγελίες και παραστάσεις μας τόσο στους Οργανισμούς Λιμένων, τα Λιμενικά Ταμεία όσο και στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΘΥΝΑΛ κατορθώσαμε να μηδενίσουμε τις προτεινόμενες αυξήσεις τελών λιμενικών υπηρεσιών, διαχείρισης απορριμμάτων και slops για όλο το 2010. Ζητήσαμε την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού καθεστώτος, το οποίο εφαρμόζεται σε κάθε σύγχρονο Ευρωπαϊκό λιμένα και συνίσταται στην ύπαρξη πλέον του ενός παρόχου ανά λιμένα για την εκτέλεση της ίδιας υπηρεσίας, και τη διαμόρφωση περιβάλλοντος ανταγωνισμού. Οι πιέσεις μας αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να μας δοθεί η διαβεβαίωση ότι στο νέο διαγωνισμό για την αποκομιδή στερεών καταλοίπων στο χώρο του ΟΛΠ ΑΕ θα διορθωθεί η διάταξη ώστε να υπάρξουν περισσότεροι του ενός πάροχοι υπηρεσιών. Επίσης απαιτήσαμε την τοποθέτηση press containers ανά συμβατικό πλοίο για την συμπίεση των συλλεγόμενων απορριμμάτων και την ταχύτερη και οικονομικότερη για τους χρήστες περισυλλογή τους. Ακόμη, ζητήσαμε την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από τους Οργανισμούς σε σχέση με το καθεστώς περισυλλογής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων και την ανάλογη τιμολόγησή τους. Αν και οι πιέσεις έφεραν την λειτουργία πιλοτικού προγράμματος παραλαβής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων στην πράξη τελικά ο ΟΛΠ ΑΕ για ένα ακόμη έτος ουδέν έπραξε για την κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα περισυλλογή των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων, επαναπαυόμενος στην είσπραξη υψηλού ποσοστού εκ του τιμολογίου διαχειρίσεως των απορριμμάτων βάσει γενικής ενιαίας περισυλλογής, χωρίς να λειτουργεί το διεθνώς εφαρμοζόμενο σύστημα διαχωρισμού των απορριμμάτων των πλοίων σε ανακυκλώσιμα και μη.


5. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Η κοινή και δυναμική υπερασπιστική γραμμή όλων των πλοιοκτητριών εταιρειών ακτοπλοΐας σε σχέση με τις απαγγελθείσες ανυπόστατες κατηγορίες και η δημοσιοποίηση των θέσεών μας για το θέμα προβλημάτισε την Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία ενεργοποίησε εκ νέου την εξέταση της υπόθεσης υπό την νέα της σύνθεση, χωρίς να εκδώσει μέχρις στιγμή απόφαση για το θέμα. Ήδη η πρώτη εισήγηση τέθηκε στο Αρχείο μετά την επιτυχή παράσταση ενώπιον της Ολομέλειας της ΕΠ.ΑΝΤ των εταιριών μελών μας και της Ένωσης μας. Η όλη διαδικασία της υπερασπιστικής γραμμής που ακολούθησε η Ένωσή μας καθώς και τα μέλη της, και ο συντονίστηκε από τη νομική σύμβουλο της Ένωσής μας κα Σπυριδάκη, στο πλαίσιο διαρκούς επικοινωνίας με όλους τους παρασταθέντες νομικούς συμβούλους των εγκαλούμενων εταιριών. Το υπόμνημα το οποίο κατέθεσε η Ένωσή μας συντάχθηκε από τον καθηγητή κ. Δ. Τζουγανάτο και νομική σύμβουλο της Ένωσής μας οι οποίοι και παραστάθηκαν κατά την εκδίκαση της υπόθεσης στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η νέα εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού τέθηκε ενώπιον της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού και εκδικάστηκε στο πλαίσιο μιας πολύμηνης διαδικασίας η οποία περιλάμβανε υπομνήματα των εταιριών και της Ένωσής μας, και εξέταση ως μαρτύρων, των εκπροσώπων των εταιριών και του Προέδρου και του Γενικού Διευθυντή της Ένωσής μας. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία και αναμένεται θετική έκβαση.

6. ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Το Προεδρείο της ΕΕΝ, με επανειλημμένες ενέργειές του τόσο ενώπιον της πολιτικής ηγεσίας του πρώην ΥΠΟΙΑΝΑ και νυν ΥΘΥΝΑΛ όσο και ενώπιον των αρμοδίων οργάνων όπως το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), εξέφρασε τις θέσεις της Ένωσης επί του θεσμικού πλαισίου των δρομολογήσεων δημόσιας υπηρεσίας και των κριτηρίων ανάθεσης, ενέργειες που είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξουν τροποποιήσεις στις προκηρύξεις συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας. Με αλλεπάλληλες επιστολές, δελτία Τύπου και συνεντεύξεις γνωρίσαμε στις τοπικές κοινωνίες και την κοινή γνώμη το σύστημα ανάθεσης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, καθώς και τις διάφορες σκοπιμότητες που εξυπηρετούνται εις βάρος των νησιωτών, των επιβατών και των επιχειρηματιών των νησιών.
Με συνεχείς παραστάσεις μας και υποβολή αναφορών και εγγράφων καταγγείλαμε την υπέρμετρη καθυστέρηση πληρωμής των πλοιοκτητριών εταιρειών και τον κίνδυνο να μείνει η Ελληνική θαλάσσια επικράτεια χωρίς συγκοινωνία στις άγονες κυρίως γραμμές λόγω της ανυπαρξίας προσωπικού στις Υ.Δ.Ε. για έλεγχο των παραστατικών εγγράφων και της υπέρμετρης γραφειοκρατίας που ζητήσαμε να αλλάξει, αφού θεωρήσαμε ουτοπία να προσπαθήσουμε την κατάργησή της.

7. ΑΧΘΟΦΟΡΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Σε σχέση με το ζήτημα των αχθοφορικών δικαιωμάτων, η Ένωσή μας ανέλαβε πιο ενεργό ρόλο στην πορεία προς την κατάργησή τους και την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την είσπραξη και καταβολή αυτών, (την ΚΥΑ ΥΕΝ και Εργασίας & Κοινωνικών Ασφαλίσεων αριθ. 10234/25-1-2000), με ενέργειες προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά και προς την πολιτική ηγεσία του πρώην ΥΕΝ ΑΝΠ, ΥΠΟΙΑΝΑ, ΥΠΡΟΠΟ, ΥΘΥΝΑΛ ή όπως θέλει να ονομάζει κάθε κυβέρνηση το ΥΕΝ.
Δεν παραλείψαμε να τονίζουμε σε κάθε συνάντησή μας ότι οι μη υπάρχοντες αχθοφόροι μισθοδοτούνται από τα σχετικά τέλη που καταβάλουν οι επιβάτες ή για την «διαφυγούσα» εργασία, μέτρο αναχρονιστικό και μεθόδευση που δεν συναντάται σήμερα πουθενά, ούτε σε χώρες του τρίτου κόσμου, και το οποίο έχει νομοθετηθεί από την τότε Ελληνική κυβέρνηση, το έτος 1965. (Κυβέρνηση αποστατών). Για το θέμα αυτό από κοινού με το ΙΝΚΑ και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ξεκινήσαμε δικαστικές ενέργειες για την κατάργησή τους.

8. ΧΑΡΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Οι συνεχείς και ουσιαστικές παρεμβάσεις μας, για το θέμα έφεραν την ψήφιση της Ευρωπαϊκής χάρτας δικαιωμάτων επιβατών, η οποία περιέχει μόνο τις ελάχιστες αναγκαίες αποζημιώσεις για το θέμα ικανοποίησης των επιβατών, νομοθέτημα, το οποίο είναι κοντά στα οριζόμενα από την ΙΑΤΑ για την χάρτα επιβατών των αερομεταφορών και πολύ μακριά από ότι είχε εσπευσμένα ψηφισθεί το έτος 2008 για τους επιβάτες των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Το θέμα της τροποποίησης της Χάρτας και της εναρμόνισης με τις αρχές του ανταγωνισμού είναι πάγιο αίτημα της Ένωσής μας

9. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΥΠΟΥ - Μ.Μ.Ε.

Και το 2010 συνεχίσαμε τη δυναμική ενημέρωση των ΜΜΕ και αυτό οφείλεται στο ότι συνεχίσθηκε η οργανωμένη και συντονισμένη προσπάθεια προβολής και κινητοποίησης της κοινής γνώμης για τα θέματα της ακτοπλοΐας. Η επικοινωνιακή εικόνα της ΕΕΝ άλλαξε προς την κοινή γνώμη, η οποία αντελήφθη βοηθούντων και των δημοσιογράφων, οι οποίοι κατενόησαν το δίκαιο των προτάσεών μας καθώς και ότι οι ακτοπλόοι αντιμετωπίζουν προβλήματα επιχειρηματικής επιβίωσης των εταιρειών τους ενώ παράλληλα η Ελληνική ακτοπλοΐα συνολικά οδεύει προς πτώχευση.
Με τη διοργάνωση συνεντεύξεων τύπου, τη συνεχή αποστολή και δημοσίευση σε εποχές κρίσεων δελτίων τύπου και την ενδελεχή ενημέρωση των ναυτιλιακών φορέων, καταφέραμε να επικοινωνήσουμε τα μηνύματα και τις θέσεις της Ενώσεώς μας στο ταξιδιωτικό και στο ευρύτερο κοινό αλλά και στην πολιτική ηγεσία, η οποία αν και έδειξε πρόθεση κινητοποίησής της βλέποντας τον αντίκτυπο των ενεργειών μας προς την κοινή γνώμη μόνο επιφανειακά και επικοινωνιακά χειρίζεται τα εκάστοτε ανακύπτοντα προβλήματα χωρίς τελικά να πράττει ΤΙΠΟΤΑ, πλην του να μεταθέτει για πολύ αργότερα ότι πρέπει και οφείλει να πράξει άμεσα.
Συνεχίσθηκε η συστηματική και εποικοδομητική προσέγγιση των ΜΜΕ, μέσω της οποίας καταφέραμε να αναδείξουμε τόσο προς την κοινή γνώμη τα προβλήματα του κλάδου τολμώντας συχνά και τη σύγκρουση με τους οποιοσδήποτε ιδιώτες ή τραπεζίτες, όσο και προς τις υπηρεσίες του πρώην ΥΕΝ προκειμένου μαχητικά να καταστήσουμε σαφείς το δίκαιο των στόχων και των τοποθετήσεών μας.

Εκδόθηκαν (43) Δελτία Τύπου της ΕΕΑ, με τα οποία ενημερώθηκαν τα ΜΜΕ, οι νησιώτες, οι επιχειρηματίες, τα μέλη της επιβατηγού ναυτιλίας, το επιβατικό κοινό αλλά και η ευρύτερη κοινή γνώμη για θέματα και προβλήματα που αφορούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας, των επιβατηγών διεθνών πλόων, του κλάδου των πορθμείων, του yachting κλπ.

10. ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΡΧΕΣ

Συμμετείχαμε σε σειρά ημερίδων και συναντήσεων με φορείς της τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και άλλες αρχές, ομίλους και Ενώσεις.
Πλέον συγκεκριμένα εκτός από τις συναντήσεις με φορείς του ΥΠΟΙΑΝΑ-ΥΘΥΝΑΛ (ΣΑΣ, ΕΛΟΕΝ, Γενική Γραμματεία Λιμένων), ΟΛΠ, του ΝΕΕ και του ΣΕΤΕ, μετείχαμε σε συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, συνελεύσεις και συνεντεύξεις διαφόρων φορέων στο κέντρο και την επαρχία.

Σε όλες τις ανωτέρω παραστάσεις μας τονίσαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και μέσα από ένα εποικοδομητικό διάλογο κατορθώσαμε να πείσουμε τους συνομιλητές μας και τους εκπροσώπους των αρμοδίων Υπουργείων για το δίκαιο των αιτημάτων μας ή να τους μεταφέρουμε τουλάχιστον τους προβληματισμούς μας.
Σε όλες τις συναντήσεις μας αναφερθήκαμε για την αναγκαιότητα αλλαγής του εθνικού θεσμικού πλαισίου, που ποινικοποιεί την εργασία και κάθε απόφαση Πλοιάρχου, των αξιωματικών ΕΝ και των εκπροσώπων των πλοιοκτητών. Είχαμε σειρά συναντήσεων με δημάρχους, νομάρχες, βουλευτές για την αναγκαιότητα εφαρμογής στην Ελλάδα «μεταφορικού ισοδυνάμου» στην ακτοπλοΐα συμφωνούντες για το θέμα κατ΄ αρχάς επιφυλασσόμενοι όμως για τον τρόπο, το κοστολόγιο και την εξασφάλιση των πόρων πληρωμής των πλοιοκτητριών εταιρειών από το ανήμπορο και προβληματικό Υπουργείο Οικονομικών.

11. ΦΠΑ – ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ

Ζητήσαμε την μείωση του ΦΠΑ εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων ΙΧ από 9% και 19% αντίστοιχα ώστε να γίνει 5% και 15%, ενώ το ΦΠΑ φορτηγών αυτοκινήτων να μειωθεί στο 5% προς ικανοποίηση των αναγκών και την επιβίωση της οικονομίας των νησιών μας. Το Ελληνικό κράτος αντί αυτού αύξησε το ΦΠΑ των εισιτηρίων σε 11% (και από 1/1/2011 σε 13%) και 23% αντίστοιχα, επικαλούμενο δημοσιονομικά προβλήματα ρευστότητας και εντολές εκ μέρους της Τρόικας. Έτσι μη δυνάμενοι να αυξήσουμε περαιτέρω τους ναύλους και το αντίτιμο των εισιτηρίων αναγκάσθηκαν τα περισσότερα μέλη μας να απορροφήσουν τις αυξήσεις του ΦΠΑ, προσπαθώντας ούτω να προσελκύσουν επιβάτες, οι οποίοι όμως λόγω της γενικότερης εθνικής οικονομικής κρίσεως περιόρισαν τις διαπορθμεύσεις τους στις αναγκαίες μόνο μετακινήσεις.
Αντιθέτως για τις υπηρεσίες διαμονής σε ξενοδοχεία και παρόμοιους χώρους μειώθηκε το ΦΠΑ σε 6,5% από 1/1/2011 χωρίς το μέτρο αυτό να ισχύσει για τις διανυκτερεύσεις ή την χρήση κλινών (καμπινών) στα πλοία. Έτσι για άλλη μία φορά βιώσαμε την εφαρμογή των δύο μέτρων και δύο σταθμών εκ μέρους του κράτους προς εμάς.
Στην άδικη επίθεση που δέχθηκαν τα μέλη μας στο πλαίσιο δυο καταφανώς αντισυνταγματικών νόμων των ν.3808/2009 και ν. 3845/2010, για την έκτακτη εισφορά στις εταιρίες κατορθώσαμε και εξαιρέθηκαν από το πεδίο ο εφαρμογής του νόμου οι κοινοπραξίες ακτοπλοϊκών εταιριών σε επίπεδο φορολόγησής τους.

12. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Η ΕΕΝ εξέφρασε για άλλη μια φορά την πάγια θέση της σε σχέση με τη χορήγηση υποχρεωτικών εκπτώσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών, δηλώνοντας τη ρητή της αντίθεση με το περιεχόμενο των ΚΥΑ ΥΕΝ & ΑΙΓΑΙΟΥ 3324.1/15/03/3-4-2003 και 3324.1/20/03/15-5-2003, οι οποίες επιβάλλουν καθεστώς υποχρεωτικής χορήγησης εκπτώσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών χωρίς αντάλλαγμα για το πλοίο. Τις θέσεις μας αυτές τις μεταφέραμε και προς τους νέους Υπουργούς ΥΠΟΙΑΝΑ και ΥΘΥΝΑΛ αντίστοιχα κα Λ. Κατσέλη και κ. Ι. Διαμαντίδη στην αρχική εθιμοτυπική και ενημερωτική μας συνάντηση προς τον καθένα τους, και στο πλαίσιο συναντήσεών μας με την κα Ε. Τσουρή.

13. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΙΑΝΑ (νυν ΥΘΥΝΑΛ ή ΥΠΡΟΠΟ)

Και κατά το έτος 2010 οι σχέσεις μας ως Ένωση με την στρατιωτική ηγεσία αναβαθμίσθηκαν με σειρά συναντήσεών μας με το υπηρεσιακό στρατιωτικό προσωπικό με αποτέλεσμα οι εισηγήσεις της στρατιωτικής ηγεσίας προς την πολιτική να χαρακτηρισθούν ως ικανοποιητικές. Υπήρξαν συχνές συνομιλίες και επαφές της Διεύθυνσης της ΕΕΝ με εκπροσώπους του στρατιωτικού προσωπικού και πολιτικούς υπαλλήλους του πρώην Υ.Ε.Ν. με αποτέλεσμα πολλά θέματα να επιλύονται σε πρώιμο στάδιο και να υπάρχει θετική ανταπόκριση σε οποιοδήποτε κλαδικό μας αίτημα ή προβληματισμό ανεξαρτήτως υλοποιήσεως των εισηγήσεων τους από την πολιτική ηγεσία. Την αυτή αναβάθμιση δυστυχώς δεν μπορούμε να ισχυρισθούμε για τις σχέσεις μας με την πολιτική ηγεσία των συναρμοδίων Υπουργείου ΘΥΝΑΛ, ΠΡΟΠΟ η οποία έχει για πρώτη χρονιά (2010) τόσο πολύ κλειστές πόρτες, ώτα και μυαλά προς όλους τους φορείς της ναυτιλίας.

14. ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ

Οσάκις ζητήθηκε η συμπόρευση της Διευθύνσεως ή του Προεδρείου της Ενώσεώς μας στην παρουσίαση των προβλημάτων των μελών μας ενώπιον των αρμοδίων φορέων, τούτο έγινε άμεσα αποδεκτό. Μάλιστα με την αυτοπρόσωπη παρουσία μας επιλύθηκαν σε μεγάλο μέρος τους τα ανακύψαντα εκάστοτε προβλήματα μελών της Ενώσεώς μας ενώπιον φορέων όπως: Γ.Γ.Λ.Λ.Π., Ο.Λ.Π.ΑΕ, Οργανισμοί Λιμένων, Λιμενικά Ταμεία, Λιμενικές Αρχές, Διευθύνσεις ΥΠΟΙΑΝΑ-ΥΘΥΝΑΛ, ΚΕΕΠ, Νομαρχίες, Δήμους κλπ.

15. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ

Με φάξ και με emails συνεχώς ενημερώναμε τα μέλη μας για κάθε νέο νόμο, ΠΔ, ΚΥΑ, ΥΑ, εγκυκλίους και έγγραφα των αρχών, υπουργείων, οργανισμών, αυτοδιοικήσεων, ενώσεων και μεμονωμένων εταιρειών για οποιοδήποτε θέμα αφορούσε ή ήθελε απασχολήσει στο μέλλον κάποιο μέλος μας, κοινοποιώντας κάθε σχετικό έγγραφο ή αυτούσιο νομοθέτημα αλλά και μέσω των μηνιαίων ενημερωτικών λεπτομερειακών δελτίων μας.

16. ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΗ ΚΡΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια του 2010 με την ανασφάλεια, η οποία επεκράτησε στην αγορά καυσίμων και λιπαντικών και με δεδομένο ήδη από το προηγούμενο έτος του προβλήματος των τιμών των αποθειωμένων καυσίμων, η ΕΕΝ έθεσε εκ νέου το ζήτημα του μονοπωλίου της εταιρείας «Ελληνικά Πετρέλαια», στην εγχώρια αγορά των αποθειωμένων καυσίμων προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου πλην όμως αυτοί κώφευσαν. Τονίσαμε ότι η μονοπωλιακή πρακτική που ακολουθείται στο σύστημα τιμολόγησης των καυσίμων θα οδηγήσει σε αυξήσεις των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, καθώς οι τιμές αυτές έχουν οδηγηθεί σε σημείο ώστε να αποτελούν ουσιαστικά το μονοπωλιακό Χρηματιστήριο της αγοράς των αποθειωμένων καυσίμων. Επίσης η ακολουθούμενη πρακτική στην μεταφορά και προμήθεια καυσίμων των πλοίων, λόγω εναρμονισμένης πρακτικής στα τιμολόγια μεταφοράς και παράδοσης πετρελαιοειδών, εκμηδενίζει τη δυνατότητα των πλοιοκτητριών εταιρειών να συμπιέσουν το κόστος λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα οι πλόες να γίνονται ασύμφοροι κατά τους χειμερινούς μήνες, ενώ δεν είναι εφικτή η περαιτέρω μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Σε συζητήσεις με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του πρώην Υ.Ε.Ν. δεν παραλείψαμε να τοποθετηθούμε για το συγκεκριμένο πρόβλημα. Δυστυχώς η πλευρά του πρώην Υ.Ε.Ν. δεν ενστερνίσθηκε τους προβληματισμούς μας. Οι τιμές των καυσίμων και λιπαντικών είχαν ως αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτριες εταιρείες να αναθεωρήσουν τα δρομολόγιά τους και να ζητήσουν την μείωσή τους, τους χειμερινούς μήνες. Ενδεικτικά σας γνωρίζουμε ότι η διεθνής τιμή πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2009 ανά βαρέλι ήταν 43€ και τον Φεβρουάριο του 2011, 112€. Πολλές πλοιοκτήτριες εταιρείες απορρόφησαν τις οποιεσδήποτε αυξήσεις των τιμών καυσίμων και λιπαντικών, μη διανοούμενες να αυξήσουν τις τιμές των ναύλων, προσπαθώντας έτσι να κρατήσουν τους δείκτες κινήσεως επιβατών και οχημάτων της επιβατηγού κινήσεως σταθερούς.

17. ΣΣΕ

Η υπογραφή της ΣΣΕ του έτους 2010 δεν συντελέσθη παρά τις επανειλημμένες πολλαπλές διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους της ΠΝΟ, σε μία χρονιά συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων συγκεκριμένων σωματείων και της ΠΝΟ για θέματα που κατά κύριο λόγο δεν αφορούσαν την ακτοπλοΐα.
Παρά τις τρομερές πιέσεις που δέχτηκε το Προεδρείο της Ενώσεώς μας για την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 2% και δεδομένης της υποχωρητικότητας των λοιπών Ενώσεων, προ του κινδύνου πτωχεύσεως του συνόλου των ακτοπλοϊκών πλοιοκτητριών εταιρειών αρνηθήκαμε την υπογραφή ΣΣΕ για το έτος 2010 με τέτοιο ποσοστό αυξήσεως, καθ΄ ήν στιγμή ολόκληρη η Ελλάδα βίωσε μειώσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων.

18. ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Με παρεμβάσεις μας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΙΑΝΑ και ΥΘΥΝΑΛ θέσαμε τις ειλικρινείς και εποικοδομητικές προτάσεις μας για το μεγάλο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης των σπουδαστών ΑΕΝ, των αξιωματικών ΕΝ αλλά και της μετεκπαίδευσής τους στα ΚΕΣΕΝ, πλην όμως συναντήσαμε απροθυμία συζήτησης του θέματος και αναβολή λήψεως αποφάσεως, γεγονός που εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο διαχείρισης των προβλημάτων της εμπορικής ναυτιλίας γενικότερα και της ναυτικής εκπαίδευσης ειδικότερα. Σε επίπεδο συζητήσεων για τη ναυτική εκπαίδευση των μαθητών των ΕΠΑΛ, ναυτικής κατεύθυνσης συμμετείχαμε ενεργά και είμαστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί τους, προκειμένου να εκσυγχρονισθεί και να θεσμοθετηθεί σωστά τουλάχιστον ο θεσμός αυτός.

19. ΜΕΛΕΤΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Αναθέσαμε στο Ερευνητικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιά αποτελούμενο από αξιόλογους πανεπιστημιακούς λειτουργούς υπό τον καθηγητή κ. Ευάγγελο Σαμπράκο την εκπόνηση μελέτης για την «Διερεύνηση των προβλημάτων και της οικονομικής βιωσιμότητας της Ελληνικής Επιβατηγού Ναυτιλίας με σκοπό την επιβίωση και την ανάκαμψή της κάτω από τις σύγχρονες διεθνείς και εθνικές οικονομικές εξελίξεις».
Η μελέτη παρουσιάσθηκε σε συνέντευξη τύπου της Ενώσεώς μας και έτυχε καθολικής αποδοχής τόσο από τους εκπροσώπους των ΜΜΕ, όσο και από τους λοιπούς φορείς, ενώσεις, επιμελητήρια, οργανισμούς και υπουργεία προς του οποίους κοινοποιήθηκε. Απεδείχθη μέσω της μελέτης ότι οι τεκμηριωμένες προτάσεις μας των τελευταίων ετών ήταν ορθές και οι μόνες που μπορούν να βγάλουν την ακτοπλοΐα από το τέλμα.

20. ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Εξ΄ αρχής πιστεύαμε, και ο χρόνος μας δικαιώνει, ότι μόνο η συνολική αντιμετώπιση των προβλημάτων της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας θα μπορούσε να επιλύσει και το θέμα της άρσης του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια.
Η πρόχειρη και βεβιασμένη ψήφιση του ν. 3872/2010 και έκδοση της μετέπειτα ΚΥΑ αριθ. 117/2010/14-12-2010 όχι μόνο δεν βελτίωσαν την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων και την εισροή πολλών εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα, αντίθετα κάποια εταιρεία κρουαζιέρας εξέφρασε την επιθυμία να υποστείλει την Ελληνική σημαία ενώ άλλη προτίθεται να αποχωρήσει από τον Πειραιά, τον μακροχρόνιο τόπο εκτέλεσης των διοικητικών υπηρεσιών της πολυεθνικής αυτής εταιρείας.
Οι αγώνες μας, η παρουσίασή μας στη Βουλή των Ελλήνων των προτάσεών μας, οι συνεντεύξεις τύπου, τα άρθρα μας, ενώ προβλημάτισαν πολλούς βουλευτές της συμπολίτευσης, η κομματική πειθαρχία για άλλη μία φορά κατά την ψήφιση του νόμου 3872/10, έκανε το θαύμα της και η νοοτροπία του ποντικού θριάμβευσε (είδαν το τυρί και όχι την φάκα). Δυστυχώς όμως όπως πέθαναν (πτώχευσαν) την ελληνική κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία υπάρχει ορατός κίνδυνος να πτωχεύσουν και την ακτοπλοΐα.

21. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ

Συνεργασθήκαμε άψογα με διάφορες Ενώσεις, Συνδέσμους και Επιμελητήρια πληροφορούμενοι οτιδήποτε μας αφορούσε ή ήταν θέμα συγγενές προς τους στόχους και τις επιδιώξεις μας με αποτέλεσμα να μελετήσουμε κάθε φορά και να προετοιμάσουμε παρεμβάσεις μας για την καλύτερη ικανοποίηση των τεθέντων συνολικών αιτημάτων.

22. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Οσάκις ενημερωθήκαμε για προσφορές και παρουσίαση προϊόντων, ανταλλακτικά κλπ σας κοινοποιήσαμε τα σχετικά έγγραφα προκειμένου να λάβετε γνώστη αυτών προς μελέτη της αγοράς και τις δικές σας τυχόν περαιτέρω ενέργειες.
Επίσης σας καλέσαμε στα γραφεία μας και σας παρουσιάσαμε κάθε νέα τεχνολογική παρουσίαση μηχανολογικών και μη προϊόντων, συσκευών και ανταλλακτικών για την διαρκή ενημέρωσή σας.


23. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΚΑΤΑ ΤΟΜΕΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΗ ΜΑΣ

Με τις αντιπροεδρίες α) ακτοπλοΐας, β) κρουαζιέρας γ) διεθνών πλόων δ) πορθμείων ε) ημεροπλοίων στ) επιβατηγών τουριστικών σκαφών ζ) φορτηγών οχηματαγωγών προετοιμάσαμε έγγραφες προτάσεις και προσωπικές προτάσεις μας για την προώθηση και διεκδίκηση ορθών και δικαίων λύσεων και τις υποβάλλαμε αναλόγως προς τις αρμόδιες αρχές σε συνεργασία και ενημέρωση με άλλες ενώσεις, οργανώσεις, επιμελητήρια και σωματεία καταναλωτών.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Ως Προεδρείο είμαστε πεπεισμένοι ότι κάναμε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για τη βέλτιστη επίτευξη των στόχων της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, με κάθε νόμιμο και πρόσφορο τρόπο, αλλά ταυτόχρονα με σαφή επιμονή και προσήλωση στα επιχειρηματικά συμφέροντα των μελών μας, στο δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι την ακολουθούμενη επιχειρηματική και τιμολογιακή πολιτική τους και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού και ελεύθερης επιχειρηματικής δράσης, ακολουθώντας μόνο την εμπορική πολιτική, που η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ήθελε να εφαρμόσει κατά πλοίο, προορισμό και χρονικό διάστημα.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι διαχειριστήκαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα συμφέροντα των μελών μας για ένα επιπλέον έτος και προσπαθήσαμε τόσο μέσα από ισότιμο και εποικοδομητικό διάλογο, όσο και μέσα από σκληρούς αγώνες να προασπίσουμε τα δικαιώματα των μελών μας και της ίδιας της ΕΕΝ, που ως αποτέλεσμα είχαν να αυξηθεί το κύρος και η αναγνωρισιμότητα της ΕΕΝ και οι πάγιες θέσεις της Ενώσεώς μας να υιοθετηθούν από τις λοιπές Ενώσεις του χώρου. Τέλος κατορθώσαμε να γνωστοποιηθεί προς πάσα κατεύθυνση ο θεσμικός μας ρόλος, ως συλλογικού οργάνου προάσπισης των επαγγελματικών συμφερόντων των εταιρειών επιβατηγού πλοιοκτησίας αλλά και εν γένει των θαλασσίων ενδομεταφορών στον Ελλαδικό χώρο.

Επίσης μετείχαμε σε συζητήσεις και στηρίξαμε τις θέσεις άλλων Ενώσεων Πλοιοκτητών και Εφοπλιστών της ευρύτερης επιβατηγού ναυτιλίας τονίζοντας την αναγκαιότητα όπως όλοι μαζί ενωμένοι να επικοινωνήσουμε τα δίκαια αιτήματά μας και να προωθήσουμε τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας στοχεύοντας στην άμεση συμμόρφωση της Πολιτείας στους κανονισμούς και του νόμους όπως διεθνώς ισχύουν μέσα από νόμιμες διεργασίες. Κάποιοι συνάδελφοι, πρώην μέλη μας, δυστυχώς επιμένουν να κρατούν την δική τους αποδεκατισμένη Ένωση για προφανείς σκοπούς προασπίσεως και εκπροσώπησης τους ως και για προσωπική προβολή τους αφού είναι σε όλους γνωστό ότι εξ ιδίας πρωτοβουλίας είχαν τεθεί στην απομόνωση.

Σε επίπεδο καθημερινής πρακτικής οι ως άνω στόχοι, καθόρισαν το σύνολο των ενεργειών μας και τις αποφάσεις του Δ.Σ. Σε επίπεδο διοικητικού προσωπικού της ΕΕΝ, υπήρχε καθημερινή προσπάθεια εξασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας της Ένωσης προς επίτευξη όλων των ανωτέρω επιδιώξεων και στόχων, όπως αυτά καθορίζοντο από τις ομόφωνες αποφάσεις και οδηγίες του ΔΣ της Ενώσεώς μας.

Ύστερα από την αναλυτική περιγραφή όλων των ανωτέρω ενεργειών της ΕΕΝ κατά το προηγούμενο έτος 2010, ζητάμε την έγκριση του Απολογισμού και την απαλλαγή του Διοικητικού Συμβουλίου από κάθε ευθύνη, όπως το καταστατικό ορίζει, ευχόμενοι στα μέλη μας, όλοι μαζί το έτος 2011 να πορευθούμε επιτυχώς σε ένα έτος δημιουργίας για τις εταιρείες/μέλη μας. Καλούμεθα το έτος 2011 να αντιμετωπίσουμε το ίδιο δυναμικά, με συνέπεια και σωφροσύνη τα προβλήματα που απασχολούν την Ένωσή μας με γνώμονα όμως πάντοτε τα συμφέροντα των μελών μας και την ανάγκη βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Με πνεύμα ομόνοιας και συνεργασίας, θα προσπαθήσουμε να πείσουμε την Ελληνική πολιτική ηγεσία, πράγμα πολύ δύσκολο, ότι θα πρέπει εφεξής να καταργηθούν οι πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης και όλοι μαζί να αναδείξουμε και να επιλύσουμε ρεαλιστικά και πρακτικά τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας μας, αλλά και γενικότερα της επιβατηγού ναυτιλίας μας, που μαστίζεται από την διεθνή και εθνική οικονομική κρίση καθώς και από ένα ξεπερασμένο εθνικό θεσμικό πλαίσιο. Άλλως αυτό που σήμερα απολαμβάνει δωρεάν η ελληνική πολιτεία (μέσω των ελεύθερων δρομολογήσεων) που αποτελούν το 82% του συνόλου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, θα το επιδοτήσει με 1,5 δις ευρώ ετησίως, για να έχει ο ελληνικός νησιωτικός πληθυσμός τις αυτές θαλάσσιες συγκοινωνίες.



Θεωρούμε καθήκον μας να καλλιεργήσουμε περαιτέρω την διαμορφωθείσα θετικά το έτος 2010 εικόνα της κοινής γνώμης για τον κλάδο μας και πιστεύουμε ότι ήδη έχουν γίνει ικανά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Πρέπει βέβαια να ακολουθήσουμε μία δίκαια, ικανή, αγωνιστική και τεκμηριωμένη πορεία ενεργειών και χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων των μελών μας για να προχωρήσουμε και να επιτύχουμε τους στόχους μας και τις επιδιώξεις μας.

Κλείνοντας, θα θέλαμε ως Προεδρείο να ευχαριστήσουμε το Γενικό Διευθυντή και την Γραμματεία της Ενώσεως για την άψογη συνεργασία και τις άοκνες και συνεχείς προσπάθειές τους για την ευόδωση των σκοπών και στόχων που είχε θέσει το Δ.Σ της ΕΕΝ για το έτος 2010.




Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ Αδαμάντιος ΚΡΑΣΑΝΑΚΗΣ 







ΑΠΟ-Το Marinews.gr δημοσιεύει τον απολογισμό της ΕΕΑ, όπως τον ανέγνωσε ο πρόεδρός της Απόστολος Βεντούρης. 

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.