Ακτοπλοία: Ο προγραμματισμός για το 2011

Ο προγραμματισμός της ΕΕΝ για το 2011 όπως ανακοινώθηκε στη διάρκεια της Γ.Σ. 
"Το έτος 2011 που ήδη διανύουμε σηματοδοτεί τις προσπάθειες μίας καινούργιας περιόδου αγωνίας και αγώνων της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, κατά την οποία μόνο με σύμπνοια, συνοχή και κοινούς αγώνες η ακτοπλοϊκή οικογένεια θα αποδοθεί με δυναμισμό και αγωνιστικότητα σε μία προσπάθεια λειτουργίας της καθ΄ όσον θα αναζητήσει νέες ευκαιρίες βιωσιμότητας, ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης και προόδου σε ένα δυσοίωνο οικονομικό τοπίο δράσεως. 


Φιλοδοξούμε να ισχυροποιηθούμε περισσότερο ώστε να γίνουμε ως Ένωση αντιπροσωπευτικότερη στον ευρύ κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας και η φωνή μας να γίνει σεβαστή και να ακουστεί σε όλο το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα όπου δραστηριοποιούνται τα μέλη μας.

Το προηγούμενο έτος έγιναν αρκετά βήματα που έφεραν την ελληνική ακτοπλοΐα σε μία καινούργια πραγματικότητα πολύ πιο κοντά στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το Διοικητικό Συμβούλιο κατάφερε σπουδαίες νίκες σε πολιτικό, νομικό και επιχειρηματικό επίπεδο. Υπάρχουν όμως ακόμα πολλές εκκρεμότητες και πολλά θέματα που πρέπει να ολοκληρωθούν, ενώ ταυτόχρονα οι προκλήσεις δεν παύουν ποτέ από πλευράς κυρίως Πολιτείας.


Α. Θεσμικά
Το έτος 2011 πρέπει να επικεντρωθούμε στην επίλυση του συνόλου των προβλημάτων – στόχων μας, μέσω της πλήρους απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας και της εναρμόνισής της με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.
Πλέον συγκεκριμένα αναφέρουμε τα εξής:
1. Κατάργηση των υπέρ Τρίτων κρατήσεων που δεν είναι ανταποδοτικές για τον επιβάτη, το πλοίο και τους νησιώτες.
2. Συνέχιση της προσπάθειας για οριστική κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων και αποκλειστική εφαρμογή της επιχειρηματικής εκπτωτικής πολιτικής ενός εκάστου μέλους μας.
3. Κατάργηση υποχρεωτικής δεκάμηνης για τα συμβατικά και επτάμισι μηνών λειτουργίας για τα ταχύπλοα ή χρονικού περιορισμού της δρομολογήσεώς τους.
4. Κατάργηση υποχρεωτικής δεκάμηνης στελέχωσης των πλοίων και κατάργηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων, με την υποχρεωτική εφαρμογή μόνο ενός Safe Manning όπως ισχύει σε ολόκληρη την Ευρώπη.
5. Καθιέρωση διαφάνειας και πλήρους αντιπροσωπευτικότητας στους όρους και τα κριτήρια που τίθενται στις προκηρύξεις μειοδοτικών διαγωνισμών για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών για σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επίσης διεκδίκηση της δυνατότητας να συμπεριληφθεί στις προκηρύξεις όρος, σύμφωνα με τον οποίο να προκαταβάλουν οι καθ΄ ύλην υπηρεσίες των αρμοδίων Υπουργείων μετά ένα μήνα, ποσοστό έως 50% του ποσού, που εκάστοτε δικαιούται η πλοιοκτησία από ήδη εκτελεσθέντα δρομολόγια, αλλά και την εξόφλησή τους εντός εξήντα (60) ημερών μετά από την κατάθεση όλων των προβλεπομένων εγγράφων. Σε περίπτωση δε μη εφικτότητας της προτάσεώς μας αυτής να συμψηφίζει το κράτος τα οφειλόμενα χρήματα προς τον πλοιοκτήτη με την χρηματική υποχρέωση εγκαίρου καταβολής ΦΠΑ, επιναύλου, ΚΑΕΟ.
6. Απελευθέρωση ναυλολογίου στις εναπομείνασες γραμμές χωρίς κριτήρια.
7. Περαιτέρω αναβάθμιση των σχέσεών μας με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των ΥΘΥΝΑΛ και ΥΠ.ΠΡΟ.ΠΟ.
8. Ενεργός συμμετοχή μας στην επιτροπή διαμόρφωσης νέου θεσμικού πλαισίου για την επιβατηγό ναυτιλία που ήδη λειτουργεί υπό την Υφυπουργό κα Ελπίδα Τσουρή.
9. Θεσμοθέτηση δικαιώματος τετράμηνης δρομολόγησης ε/γ πλοίου κατά τους θερινούς μήνες σε γραμμή, όπου άλλο πλοίο της αυτής διαχειρίστριας εταιρείας δραστηριοποιείται πέραν του 10μήνου ετησίως.
10. Ενεργός συμμετοχή μας στις εργασίες για τον καθορισμό τρόπου εφαρμογής του «μεταφορικού ισοδυνάμου» στην ακτοπλοΐα.
11. Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών και των φ/γ αυτοκινήτων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών (Νόμος 3899/2010) και μείωση του ΦΠΑ ΙΧ οχημάτων στο 15%.
12. Μείωση των τελών διαχείρισης περισυλλογής στερεών απορριμμάτων από τα επιβατηγά πλοία, εφαρμόζοντας παράλληλα το σύστημα παράδοσης ανακυκλώσιμων αποβλήτων σε όλους τους λιμένες της χώρας.
13. Μείωση των τελών υδροδότησης πλοίων και πληρωμή τιμολογίων στους Οργανισμούς Λιμένων σύμφωνα με το αντίτιμο των παραληφθεισών ποσοτήτων ποσίμου ύδατος και όχι βάση μίνιμουμ πλαφόν.
14. Εφαρμογή νέου τρόπου λειτουργίας του συστήματος ΗΣΚΘΕΕΑ μέσω της τροποποίησης και επικαιροποίησης του υπάρχοντος νομικού πλαισίου και της υιοθέτησης νέου ΠΔ.
15. Ενεργή συνεχής νομική παρουσία μας στα αρμόδια Υπουργεία αλλά και στην ΕΕ για πρόληψη επιβολής νομοθετημάτων που τυχόν θα περιορίζουν την επιχειρηματικότητα και τον ελεύθερο ανταγωνισμό.
16. Δυναμική διεκδίκηση της υποχρέωσης δημιουργίας από τους Οργανισμούς Λιμένων passenger terminal σε κάθε υπό κατασκευή νέο επιβατηγό λιμένα ή με την ευκαιρία ανακατασκευής ή και συντήρησής του, σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
17. Ενεργή συμμετοχή μας στην λήψη αποφάσεων των συναρμοδίων Υπουργείων, Επιμελητηρίων, Ενώσεων, Επιτροπών και Οργανισμών για θέματα που μας αφορούν ως χρήστες.
18. Αναβάθμιση σχέσεών μας με ΝΕΕ, ΠΝΟ, ΣΕΤΕ, ΣΕΕΝ, HELMEPA, ΗΑΤΤΑ και ΠΑΣΕΝΤ και άλλες Ενώσεις συναφών επαγγελμάτων.
19. Εναρμόνιση και εφαρμογή ISPS Code στους λιμένες, πιστοποίηση των λιμένων κατά ISO 9001/2001 και ISPS Code και αίτηση εφαρμογής στους λιμένες ηλεκτρονικού on line συστήματος check in για επιβάτες και οχήματα σε χώρους εκτός πλοίου.
20. Περαιτέρω ενεργός συμμετοχή μας στα εκάστοτε προβλήματα των μελών μας.
21. Αναβάθμιση σχέσεων με εκπροσώπους ΜΜΕ με συνεντεύξεις και συναντήσεις εργασίας και κατ΄ ιδίαν επεξηγήσεις των δελτίων τύπου μας.
22. Ηλεκτροδότηση πλοίων μας από ξηρά σε όλους τους λιμένες της χώρας.
23. Προσπάθεια ένταξης όλων των εταιρειών πλοιοκτησίας δρομολογημένων πλοίων ως μελών της Ένωσής μας και περαιτέρω διεύρυνση μας προς όλους τους κλάδους της επιβατηγού ναυτιλίας.
24. Ανάδειξη και των δικών μας θεσμικών θέσεων και προβλημάτων κατά τις συζητήσεις μας με την ΠΝΟ για την υπογραφή ΣΣΕ 2011.
25. Προσπάθεια ένταξης του εργασιακού χώρου της ακτοπλοΐας στο νομοθέτημα εφαρμογής «εταιρικών συμβάσεων» στο χώρο δραστηριότητος της ακτοπλοΐας.
26. Παρακολούθηση, αναβάθμιση σχέσεων και πλήρης συνεργασία με το Κέντρο Ναυλώσεων του ΓΕΕΘΑ και του Υπουργείου Εξωτερικών για έκτακτα περιστατικά μεταφοράς αποκλεισμένων ατόμων.
27. Κατάργηση της ποινικοποίησης της δραστηριότητας των μελών μας και των συνεχών κλήσεων σε απολογία, της επιβολής προστίμων και της άσκησης διώξεων κατά της πλοιοκτησίας και των πλοιάρχων των Ε/Γ πλοίων μας.
28. Δυναμική μας παρέμβαση για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Ελλήνων ναυτικών πάσης τάξεως, αύξηση του επιδόματος ανεργίας ναυτικών και λειτουργία ταμείου περίθαλψης εγκαταλειφθέντων ναυτικών.
29. Προώθηση προτάσεώς μας για κατασκευή νέων Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ή και μετασκευής τους σε Ελληνικά ναυπηγεία με την ένταξη του σχετικού προγράμματος στο ΕΣΠΑ και προσπάθεια παράλληλης πριμοδότησης των εργοδοτικών εισφορών των εργατών μετάλλου από το κράτος για τις εργασίες αυτές.
30. Ένταξη της ακτοπλοΐας στην πριμοδότηση των εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών που απασχολούνται στα πλοία μας, κατά τα πρότυπα της κρουαζιέρας (νόμος 3409/2005) ή κατάργηση του μέτρου αυτού για τα Ελληνικά κρουαζιερόπλοια, για λόγους ισότητας και ισονομίας.
31. Ενεργή συμμετοχή μας στην απόφαση αναμόρφωσης του αναχρονιστικού ισχύοντος ΕΑΝ9 για απαγόρευση απόπλου ε/γ πλοίων λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.
32. Καθιέρωση δικαίου και αντιπροσωπευτικού σχεδίου για την τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 4 ΝΔ 99/73 περί ΚΝΕ, σύμφωνα με πραγματική ενασχόληση μιας εκάστης Ενώσεως στη μόρφωση των σπουδαστών ΑΕΝ.
33. Εφαρμογή άρθρου 7 ΣΣΕ μόνο όταν εφαρμόζεται το Π.Δ. 177 περί μειωμένης στελέχωσης πλοίων που εκτελούν γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (άγονες).
34. Ενεργή συμμετοχή μας στην προσπάθεια περιορισμού της ασυδοσίας που υφίσταται στο μονοπωλιακό σύστημα πώλησης αποθειομένων καυσίμων και λιπαντικών από τα ελληνικά κρατικά διυλιστήρια.

Β. Οικονομικά
Η ΕΕΝ στηρίζεται έως τώρα αποκλειστικά στις εισφορές των μελών της. Παρόλα αυτά υπάρχουν σοβαρές οικονομικές ελλείψεις ακόμη και σε λειτουργικό επίπεδο και θα πρέπει να εξευρεθούν τρόποι αύξησης των εσόδων και διεύρυνσης των πηγών χρηματοδότησης της. Μόνο έτσι θα μπορέσει να επιβιώσει και να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες προκλήσεις προκειμένου να συνεχίσει να υπερασπίζεται και να προωθεί τους καταστατικούς σκοπούς και στόχους της, επιπλέον εξασφαλίζοντας πόρους αλλά και μέσα από συνεργασία ακόμη και σύμπραξη ή και συνενώσεις με άλλες Ενώσεις πλοιοκτησίας και εμπορίου.

Το ΔΣ θα συνεχίσει να προγραμματίζει τις αναγκαίες και απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη τόσο των ανωτέρω όσο και όσων άλλων προβλημάτων – θεμάτων ήθελαν παρουσιασθούν κατά τη διάρκεια του έτους 2011, ενημερώνοντας σας έγκαιρα και άμεσα όπως έπραξε και κατά το έτος 2010".






ΑΠΟ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.