Οι ορίζοντες χρήσης αερίου ως καύσιμο για τα πλοία, οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και γενικότερα τα τεχνολογικά επιτεύγματα γύρω από το θέμα της μείωσης της δραστικής μείωσης των αέριων ρύπων, αποτέλεσαν τη ατζέντα των θεμάτων που απασχόλησε τα μέλη της τεχνικής Επιτροπής του Γερμανικού Νηογνώμονα που συνεδρίασε νωρίτερα σήμερα στην Αθήνα, σχετικά με την χρήση των αερίων ως καύσιμου για πλοία.
Ο Chief Operator Officer του Γερμανικού lloyd's, Torsten Schramm, αναφέρθηκε στις διεθνείς τάσεις για τη περιστολή των αέριων ρύπων εστιάζοντας στο θέμα της χρήσης αερίων για καύσιμα πλοίων και στις ευκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για τον ανεφοδιασμό αυτών των πλοίων με τέτοια καύσιμα.
Ο κ. απόστολος Παπανικολάου, από το NTUA και ο κ. Pierre Sames αναφέρθηκαν στις σύγχρονες τάσεις κατασκευής των δεξαμενόπλοιων μεγέθους aframax παρουσιάζοντας όλες τις νέες πρωτοποριακές σχεδιαστικές και κατασκευαστικές ιδέες που προτείνει ο Γερμανικός Νηογνώμονας στην γκάμα των πελατών του που δραστηριοποιούνται με πλοία αυτής της κατηγορίας.
Το τρίπτυχο το οποί ο προωθεί ο Νηογνώμονας είναι “Safer Greener Smarter”, δηλαδή τριών παραμέτρων που αυτή τη στιγμή καθορίζονται και από το νομικό πλαίσιο το οποίο γίνεται διαρκώς αυστηρότερο, η δε εφαρμογή του έχει οικονομικές επιπτώσεις στις κατασκευές τέτοιων πλοίων.
Ωστόσο, η γερμανική πρόταση παρά το γεγονός ότι πληρεί αυτές τις παραμέτρους, εμφανίζεται οικονομικά συμφέρουσα και συγκρίσιμη, με τις συνήθεις κατασκευές, παρά το γεγονός ότι είναι υπέρ πολλαπλάσια τεχνολογικά εξελιγμένη.
Στις συζητήσεις που επακολούθησαν σημειώθηκε ότι ο εν λόγω στόλος σταδιακά θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί γεγονός που προοιωνίζει μια ενδιαφέρουσα αγορά για νέες κατασκευές, όπου το ζητούμενο θα είναι η ταχύτητα με την λιγότερη κατανάλωση καυσίμων και τη μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα.
Από τις συζητήσεις δεν έλειψαν και εκείνες που αφορούσαν τη φιλικότητα των πλοίων στο περιβάλλον, τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών ακόμα και τις διαδικασίες της ίδιας ανακύκλωσης, όπου ως γνωστόν υφίστανται νέοι κανονισμοί που προσδιορίζονται από τον ΙΜΟ.
Τέλος ο Γραμματέας της Επιτροπής και Αrea Manager της Νότιας Ευρώπης κ. Αθανάσιος Ραιζόπουλος αναφέρθηκε στις εξελίξεις που αφορούν το ναυπηγικό χάλυβα και στις κατασκευές όπως αυτές αναδεικνύονται μέσα από τη νέα τεχνολογία η οποίες προσδίδουν μεγαλύτερες αντοχές στις νέες κατασκευές.
Ο Chief Operator Officer του Γερμανικού lloyd's, Torsten Schramm, αναφέρθηκε στις διεθνείς τάσεις για τη περιστολή των αέριων ρύπων εστιάζοντας στο θέμα της χρήσης αερίων για καύσιμα πλοίων και στις ευκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για τον ανεφοδιασμό αυτών των πλοίων με τέτοια καύσιμα.
Ο κ. απόστολος Παπανικολάου, από το NTUA και ο κ. Pierre Sames αναφέρθηκαν στις σύγχρονες τάσεις κατασκευής των δεξαμενόπλοιων μεγέθους aframax παρουσιάζοντας όλες τις νέες πρωτοποριακές σχεδιαστικές και κατασκευαστικές ιδέες που προτείνει ο Γερμανικός Νηογνώμονας στην γκάμα των πελατών του που δραστηριοποιούνται με πλοία αυτής της κατηγορίας.
Το τρίπτυχο το οποί ο προωθεί ο Νηογνώμονας είναι “Safer Greener Smarter”, δηλαδή τριών παραμέτρων που αυτή τη στιγμή καθορίζονται και από το νομικό πλαίσιο το οποίο γίνεται διαρκώς αυστηρότερο, η δε εφαρμογή του έχει οικονομικές επιπτώσεις στις κατασκευές τέτοιων πλοίων.
Ωστόσο, η γερμανική πρόταση παρά το γεγονός ότι πληρεί αυτές τις παραμέτρους, εμφανίζεται οικονομικά συμφέρουσα και συγκρίσιμη, με τις συνήθεις κατασκευές, παρά το γεγονός ότι είναι υπέρ πολλαπλάσια τεχνολογικά εξελιγμένη.
Στις συζητήσεις που επακολούθησαν σημειώθηκε ότι ο εν λόγω στόλος σταδιακά θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί γεγονός που προοιωνίζει μια ενδιαφέρουσα αγορά για νέες κατασκευές, όπου το ζητούμενο θα είναι η ταχύτητα με την λιγότερη κατανάλωση καυσίμων και τη μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα.
Από τις συζητήσεις δεν έλειψαν και εκείνες που αφορούσαν τη φιλικότητα των πλοίων στο περιβάλλον, τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών ακόμα και τις διαδικασίες της ίδιας ανακύκλωσης, όπου ως γνωστόν υφίστανται νέοι κανονισμοί που προσδιορίζονται από τον ΙΜΟ.
Τέλος ο Γραμματέας της Επιτροπής και Αrea Manager της Νότιας Ευρώπης κ. Αθανάσιος Ραιζόπουλος αναφέρθηκε στις εξελίξεις που αφορούν το ναυπηγικό χάλυβα και στις κατασκευές όπως αυτές αναδεικνύονται μέσα από τη νέα τεχνολογία η οποίες προσδίδουν μεγαλύτερες αντοχές στις νέες κατασκευές.
ΑΠΟ-theseanation.gr