Πολλά τα Pίχτερ και στη ναυλαγορά



Aνατροπές: Ο καταστροφικός 

σεισμός στην Ιαπωνία έφερε

 τα πάνω - κάτω στη ναυτιλία

Ο σεισμός της Ιαπωνίας ήρθε σε μία στιγμή που η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, καθώς και η αγορά δεξαμενοπλοίων είχαν πάρει μία ανοδική τροχιά.
Σημαντικές επιπτώσεις θα επιφέρει στη ναυτιλία ο μεγάλος σεισμός και κυρίως το τσουνάμι που ακολούθησε στην Ιαπωνία. Όλα τα λιμάνια της χώρας έκλεισαν, ενώ ένας άγνωστος, προς το παρόν, αριθμός χαλυβουργείων και διυλιστηρίων πετρελαίου σταμάτησαν τη λειτουργία τους.


Ο σεισμός της Ιαπωνίας ήρθε σε μία στιγμή που η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, καθώς και η αγορά δεξαμενοπλοίων είχαν πάρει μία ανοδική τροχιά.
Η τραγική φυσική καταστροφή στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, δημιουργεί ωστόσο νέα δεδομένα για την πορεία των ναύλων, τόσο στο ξηρό φορτίο, όσο και στο υγρό. Μετά από την κακοκαιρία που έπληξε την Αυστραλία όλο τον Ιανουάριο, ένας ακόμη εξωτερικός παράγοντας επηρεάζει το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η ναυτιλία αναφέρουν διεθνείς αναλυτές.
Σύμφωνα με την Commodore Research πέντε μεγάλα Γιαπωνέζικα χαλυβουργεία έχουν υποστεί ζημιές και έχουν κλείσει. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος κατά 20 εκατ. τόνους το επόμενο εξάμηνο, καθώς τα χαλυβουργεία δεν θα εργάζονται.
Επίσης πτώση της ζήτησης αναμένεται και στο πετρέλαιο, καθώς η βιομηχανική δραστηριότητα θα μειωθεί μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές αλλά και λόγω των διυλιστηρίων που έκλεισαν.
Οι επιπτώσεις στη ναυτιλία θα αποτυπωθούν καλύτερα το επόμενο διάστημα. Ολα αυτά συνέβησαν την ώρα που ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς εμφάνιζε ανοδικές τάσεις την προηγούμενη εβδομάδα, με τον δείκτη των capes να σημειώνει μεγάλη άνοδο, καθώς μέσα σε μία εβδομάδα διπλασιάσθηκαν σχεδόν τα ναύλα για πλοία του τύπου αυτού, όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη Παρασκευή τα Capes κέρδιζαν πάνω από 11.000 δολάρια σημειώνοντας μία αύξηση κατά 5.334 δολαρίων την ημέρα (93%) σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν.
Τα ναύλα των capes είναι πιθανό να πιεσθούν το επόμενο διάστημα, αφού θα μειωθεί το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος. Αντιθέτως, τα ναύλα σε πλοία μικρότερου μεγέθους όπως είναι τα panamaxes πιθανόν να αυξηθούν, καθώς τα συγκεκριμένα πλοία αξιοποιούνται περισσότερο για τη μεταφορά άνθρακα, εκτιμά στο Tradewinds ο αναλυτής Jeffrey Landsberg της Commodore Research.
Ένας άλλος αναλυτής, ο Michael Webber, της Wells Fargo Securities, στο ίδιο μήκος κύματος αναφέρει ότι το τσουνάμι κατέστρεψε το μεγαλύτερο μέρος των αποθεμάτων άνθρακα των θερμοηλεκτρικών ομάδων ηλεκτροπαραγωγής.
Η Ιαπωνία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα στον κόσμο μετά την Κίνα, εισάγοντας κατά μέσο όρο πάνω από 15 εκατομμύρια τόνους άνθρακα. Η καταστροφή των αποθεμάτων σε συνδυασμό με το κλείσιμο πυρηνικών μονάδων θα οδηγήσουν σε αύξηση των εισαγωγών άνθρακα εξέλιξη θετική για τα πλοία τύπου Panamax, πρόσθεσε ο αναλυτής.
Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια εκτιμά ότι θα υπάρξει ενδεχομένως αύξηση της ζήτησης για προϊόντα αργού. Τα τονομίλια θα αυξηθούν για τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια (product tanker) γεγονός θετικό για ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν τέτοια πλοία όπως είναι η Capital product Tankers τόνισε ο Michael Webber, σύμφωνα με το Tradewinds.
Αντιθέτως, λόγω του κλεισίματος διυλιστηρίων τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού θα πιεσθούν, αφού η ζήτηση σε αργό από την Ιαπωνία θα μειωθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία εβδομάδα ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς (BDI) σημείωσε άνοδο κατά 16,04% από τις 1.346 μονάδες την Παρασκευή 4/3 στις 1.562 μονάδες την Παρασκευή 11/3.
Επίσης, σημαντική άνοδο σημείωσε ο δείκτης των capes (BCI). Από τις 1.427 μονάδες που έκλεισε την Παρασκευή 4 Μαρτίου έφθασε την προηγούμενη Παρασκευή στις 1.891 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 32,5%.
Ωστόσο, παρά τα αργά αλλά σχετικά σταθερά κέρδη του δείκτη της ναυλαγοράς από τα χαμηλά διετίας, οι επίδοξοι αγοραστές πλοίων δεν... πείθονται εύκολα από ενδείξεις, αλλά περιμένουν αποδείξεις για ψηλότερα και σταθερότερα επίπεδα που να δικαιολογούν τις τιμές που ζητούν οι πωλητές, ώστε να γίνουν συναλλαγές, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas συμπληρώνοντας ότι στο μεταξύ οι πωλητές θα είναι ακόμη πιο απαιτητικοί και εξ αυτού του λόγου εξακολουθούν να είναι πιο ελκυστικές οι παραγγελίες ναυπηγήσεων.
Αποχή Ελλήνων και Κινέζων
Κινέζοι και Έλληνες οι συνήθεις... ύποπτοι στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι φαίνεται να απείχαν από αγορές την προηγούμενη εβδομάδα, περιμένοντας πτώση των τιμών. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny κατέγραψε μόλις πέντε αγορές πλοίων από ελληνικά συμφέροντα. Οι τρεις αφορούν πλοία ξηρού φορτίου, και οι δυο containerships.
Συνολικά 29 πλοία άλλαξαν χέρια την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ σε ό,τι αφορά τις νέες κατασκευές καταγράφηκαν 33 παραγγελίες εκ των οποίων 14 αφορούν σε πλοία ξηρού φορτίου, τις παραγγελίες σε δεξαμενόπλοια, έξι σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έξι σε πλοία ro-ro και δύο σε πλοία ειδικού τύπου.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr


ΑΠΟ-naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.