Σε δυσβάσταχτο βάρος για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις αναδεικνύεται το αυξημένο κόστος των καυσίμων για τα πλοία μετά τις αλλεπάλληλες ανόδους των τιμών το τελευταίο έτος.
Ήδη μετά από τα πρώτα στοιχεία που δίνουν μεγάλες εταιρείες όπως η Euronav συμφερόντων Π. Γ. Λιβανού για το πρώτο τρίμηνο οι αναλυτές υποβαθμίσουν τις εκτιμήσεις τους για τα αποτελέσματα των εισηγμένων.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι απροσδόκητη το εύρος όπως των επιπτώσεων παραμένει αβέβαιο και οι επόμενες εβδομάδες θα είναι καθοριστικές για την εξακρίβωση τους.
Παράλληλα θα είναι σημαντικό να διαπιστωθεί και το ενδεχόμενο όφελος για τις εταιρίες που ασχολούνται με το bunkering, τον ανεφοδιασμό δηλαδή με καύσιμα των ποντοπόρων πλοίων, όπως η Aegean συμφερόντων Μελισσανίδη, καθώς οι αυξημένες τιμές έχουν περιορίσει τα περιθώρια κέρδους τους μιας και οι πλοιοκτήτες αναζητούν την καλύτερη δυνατή λύση.
Παράλληλα με τις υψηλές τιμές οι νέοι κανονισμοί που έρχονται για καθαρότερη ναυτιλία με λιγότερες εκπομπές ρύπων στρέφει την ναυπηγική βιομηχανία σε εναλλακτικά καύσιμα με το φυσικό αέριο να κερδίζει με διαφορά. Τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιούν αέριο ως καύσιμο έχουν πέσει στο νερό εδώ και πολύ καιρό αλλά τώρα τα σχέδια τελειοποιούνται και μεγάλες παραγγελίες εκτιμάται ότι μπορεί να προβλέψουν τέτοιες λύσεις.
Γ. Γ. Λ
ΑΠΟ-newscode.gr