Μικτά ήταν τα μηνύματα από τις συναλλαγές του επταημέρου, ενώ είναι αισθητή η χαλάρωση των τιμών και στα ανθεκτικά Handysize.
✏ Η συναλλαγή πάντως του επταημέρου ήταν η πώληση του Caper ‘CAPE AGAMEMNON’ 179,221 DWT (7/2010 Sungdong) από την Golden Union σε άλλους Έλληνες προς $ 98,5 εκ. Το ύψος της τιμής που είναι 70% περίπου επάνω από τα charter-free επίπεδα της σημερινής αγοράς, οφείλεται στην ύπαρξη 10 ετούς Time Charter στην COSCO προς $ 50,455 / ημέρα για τα πρώτα 5 χρόνια και $31,455 / ημέρα για την υπόλοιπη περίοδο.
✏ Η μεταπώληση ενός Tsuneishi Kamsarmax 82,600 DWT (2011) σε Έλληνες προς $ 42,5 εκ. ήταν σε
αναλογία με αδελφό last done Μαρτίου ναυπήγησης 2010. Αναλογία υπάρχει επίσης στην πώληση του
‘GEOSAND’ 74,432 DWT (2005 Hudong) στην Globus προς 31,4 εκ. με 2 χρόνια TC προς $ 18,000 / ημέρα,
σε σύγκριση με την πρόσφατη πώληση του Ιαπωνικής ναυπήγησης ‘RONDEAU’ 77,033 DWT (2003 Namura)
προς $ 33 εκ. με 2 χρόνια TC προς $21,000 / ημέρα.
✏ Στον τομέα των Supras, μετά την σταθεροποίηση τιμών που διαπιστώθηκε στην περασμένη ανασκόπηση,
σκλήρυνση τιμής αντιπροσωπεύει η πώληση του ‘SHANGHAI VENTURE’ 53,565 DWT (2007 Chengxi)
προς $ 26 εκ. Προ 15 ημερών είχαν πουληθεί τα αδελφά ‘BULK NAVIGATOR’ και ‘BULK VOYAGER’
53,000 DWT (2005/2006 Chengxi) προς $ 22,5 το καθένα en bloc.
✏ Στον τομέα των Handysize, ελαφρά χαλαρή ήταν η τιμή των $ 24 εκ που πουλήθηκε το ‘ORIENT
BULKER’ 32,776 DWT ( 2005 Kanda) . H συμπίεση όμως των τιμών και σε αυτή την σταθερότερη κατηγορία
φαίνεται εντονότερα στην πώληση του ‘ZENITH EXPLORER’ 28,050 DWT (2008 Imabari) προς $ 25,25 εκ.
σε σύγκριση με την προ 6 εβδομάδων πώληση του κατά 1 μόνο χρόνο νεότερου αδελφού ‘PANARROW’
28,442 DWT (2009 Imabari) προς $ 28 εκ.
✏ Η σχετικά καλή αντοχή της τιμής των VLCC’s ‘BLUE PEARL’ και ‘BLUE TOPAZ’ 321,050 DWT
(2010 Daewoo) προς $ 100 εκ. το καθένα, θυμίζει ότι στις αρχές του έτους είχε πουληθεί το παλαιότερο
‘GRAND SEA’ 310,444 DWT (2008 Mitsui) στην ίδια τιμή $ 100 εκ. αλλά με 3 χρόνια TC προς $ 25,800/
ημέρα. Και δεύτερο μοντέρνο Aframax της Korea Line σε μια εβδομάδα πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην ίδια
τιμή $44,5 εκ. Ήταν το ‘BLUE JASPER’ 105,605 DWT (2008 Namura) . Οι πωλήσεις συνομήλικων τον
περασμένο Ιανουάριο είχαν κλείσει στα $55 εκ. Σε αναμενόμενα επίπεδα πουλήθηκε το Crude/Product ‘EAGLE
HOPE’ 73,965 DWT (2008 Onomichi ) προς $ 38 εκ. παρά τον πλειστηριασμό. Τέλος, σε μια ευρύτερη
συναλλαγή, η Hellespont μεταπώλησε τα Chemproducts ‘HELLESPONT CAPTAIN’ και ‘HELLESPONT
CHAMPION’ 17,000 DWT (4&6/2011 ) στην Ardmore προς $20 εκ. το καθένα, με ναύλωση από τους
αγοραστές 2 άλλων πλοίων της Hellespont.
✏ Οι δύο κύριες συναλλαγές Containership έγιναν για μια ακόμα εβδομάδα από Ελληνικά συμφέροντα.
Αγοράσθηκε το ‘MAUTE’ 80,200 DWT 6,589 TEU (2010 China) προς $ 79,3 εκ. με 5 χρόνια TC προς
$ 38,000/ημέρα, και το ‘MSC SIENA’ 58,261 DWT 4,542 TEU (2006 Poland) σε αυξημένη τιμή $ 59 εκ. με
31 μήνες TC προς $28,000/ημέρα. Στο τέλος Ιανουαρίου είχαν πουληθεί τα μεγαλύτερα και νεότερα ‘CMA
CGM KINGFISHER’ και ‘CMA CGM MARLIN’ 65,949 DWT (2007 Hyundai) προς $52,5 το καθένα με
TCB 3 χρόνια προς $ 23,000/ ημέρα.
Ανάλυση
G.Moundreas SA
ΑΠΟ-marinews.gr
✏ Η συναλλαγή πάντως του επταημέρου ήταν η πώληση του Caper ‘CAPE AGAMEMNON’ 179,221 DWT (7/2010 Sungdong) από την Golden Union σε άλλους Έλληνες προς $ 98,5 εκ. Το ύψος της τιμής που είναι 70% περίπου επάνω από τα charter-free επίπεδα της σημερινής αγοράς, οφείλεται στην ύπαρξη 10 ετούς Time Charter στην COSCO προς $ 50,455 / ημέρα για τα πρώτα 5 χρόνια και $31,455 / ημέρα για την υπόλοιπη περίοδο.
✏ Η μεταπώληση ενός Tsuneishi Kamsarmax 82,600 DWT (2011) σε Έλληνες προς $ 42,5 εκ. ήταν σε
αναλογία με αδελφό last done Μαρτίου ναυπήγησης 2010. Αναλογία υπάρχει επίσης στην πώληση του
‘GEOSAND’ 74,432 DWT (2005 Hudong) στην Globus προς 31,4 εκ. με 2 χρόνια TC προς $ 18,000 / ημέρα,
σε σύγκριση με την πρόσφατη πώληση του Ιαπωνικής ναυπήγησης ‘RONDEAU’ 77,033 DWT (2003 Namura)
προς $ 33 εκ. με 2 χρόνια TC προς $21,000 / ημέρα.
✏ Στον τομέα των Supras, μετά την σταθεροποίηση τιμών που διαπιστώθηκε στην περασμένη ανασκόπηση,
σκλήρυνση τιμής αντιπροσωπεύει η πώληση του ‘SHANGHAI VENTURE’ 53,565 DWT (2007 Chengxi)
προς $ 26 εκ. Προ 15 ημερών είχαν πουληθεί τα αδελφά ‘BULK NAVIGATOR’ και ‘BULK VOYAGER’
53,000 DWT (2005/2006 Chengxi) προς $ 22,5 το καθένα en bloc.
✏ Στον τομέα των Handysize, ελαφρά χαλαρή ήταν η τιμή των $ 24 εκ που πουλήθηκε το ‘ORIENT
BULKER’ 32,776 DWT ( 2005 Kanda) . H συμπίεση όμως των τιμών και σε αυτή την σταθερότερη κατηγορία
φαίνεται εντονότερα στην πώληση του ‘ZENITH EXPLORER’ 28,050 DWT (2008 Imabari) προς $ 25,25 εκ.
σε σύγκριση με την προ 6 εβδομάδων πώληση του κατά 1 μόνο χρόνο νεότερου αδελφού ‘PANARROW’
28,442 DWT (2009 Imabari) προς $ 28 εκ.
✏ Η σχετικά καλή αντοχή της τιμής των VLCC’s ‘BLUE PEARL’ και ‘BLUE TOPAZ’ 321,050 DWT
(2010 Daewoo) προς $ 100 εκ. το καθένα, θυμίζει ότι στις αρχές του έτους είχε πουληθεί το παλαιότερο
‘GRAND SEA’ 310,444 DWT (2008 Mitsui) στην ίδια τιμή $ 100 εκ. αλλά με 3 χρόνια TC προς $ 25,800/
ημέρα. Και δεύτερο μοντέρνο Aframax της Korea Line σε μια εβδομάδα πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην ίδια
τιμή $44,5 εκ. Ήταν το ‘BLUE JASPER’ 105,605 DWT (2008 Namura) . Οι πωλήσεις συνομήλικων τον
περασμένο Ιανουάριο είχαν κλείσει στα $55 εκ. Σε αναμενόμενα επίπεδα πουλήθηκε το Crude/Product ‘EAGLE
HOPE’ 73,965 DWT (2008 Onomichi ) προς $ 38 εκ. παρά τον πλειστηριασμό. Τέλος, σε μια ευρύτερη
συναλλαγή, η Hellespont μεταπώλησε τα Chemproducts ‘HELLESPONT CAPTAIN’ και ‘HELLESPONT
CHAMPION’ 17,000 DWT (4&6/2011 ) στην Ardmore προς $20 εκ. το καθένα, με ναύλωση από τους
αγοραστές 2 άλλων πλοίων της Hellespont.
✏ Οι δύο κύριες συναλλαγές Containership έγιναν για μια ακόμα εβδομάδα από Ελληνικά συμφέροντα.
Αγοράσθηκε το ‘MAUTE’ 80,200 DWT 6,589 TEU (2010 China) προς $ 79,3 εκ. με 5 χρόνια TC προς
$ 38,000/ημέρα, και το ‘MSC SIENA’ 58,261 DWT 4,542 TEU (2006 Poland) σε αυξημένη τιμή $ 59 εκ. με
31 μήνες TC προς $28,000/ημέρα. Στο τέλος Ιανουαρίου είχαν πουληθεί τα μεγαλύτερα και νεότερα ‘CMA
CGM KINGFISHER’ και ‘CMA CGM MARLIN’ 65,949 DWT (2007 Hyundai) προς $52,5 το καθένα με
TCB 3 χρόνια προς $ 23,000/ ημέρα.
Ανάλυση
G.Moundreas SA
ΑΠΟ-marinews.gr