Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού μπήκαν από χθες οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε χθες, με ανακοίνωσή της, ότι υπάλληλοι της Επιτροπής ξεκίνησαν αιφνιδιαστικά ελέγχους στις εγκαταστάσεις ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τακτικών θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων σε διάφορα κράτη-μέλη.
Η Επιτροπή «έχει λόγους να πιστεύει» ότι οι εν λόγω εταιρείες ενδέχεται να έχουν παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού που απαγορεύουν τις συμπράξεις ή την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά (άρθρα 101 και 102, αντίστοιχα, της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ενωσης).
Με τις εθνικές αρχές
Οι υπάλληλοι της Επιτροπής συνοδεύονταν από τους ομολόγους τους από τις αρμόδιες εθνικές αρχές ανταγωνισμού.
Οι αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις είναι το πρώτο βήμα σε ύποπτες μη ανταγωνιστικές πρακτικές. Το γεγονός ότι η Επιτροπή διενεργεί τέτοιες επιθεωρήσεις δεν σημαίνει ότι οι εταιρείες είναι ένοχες, ούτε προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής.
Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι η Επιτροπή σέβεται το δικαίωμα των εταιρειών να διατυπώσουν τις δικές τους απόψεις. Επίσης στην ανακοίνωση προστίθεται ότι δεν υπάρχει νομική προθεσμία για την ολοκλήρωση της έρευνας για τις μη ανταγωνιστικές συμπεριφορές. Η διάρκειά τους εξαρτάται από έναν αριθμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της περιπλοκότητας κάθε περίπτωσης, της διάθεσης συνεργασίας των εμπλεκομένων επιχειρήσεων με την Επιτροπή, της άσκησης των δικαιωμάτων των εμπλεκομένων εταιρειών κ.λπ.
Σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία οι έρευνες έγιναν σε μεγάλες εταιρείες διαχείρισης γραμμών εμπορευματοκιβωτίων, όπως είναι οι AP Moller-Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd και Hamburg Sued. Με δηλώσεις τους ανώτατα στελέχη των εταιρειών Maersk, CMA CGM και Hamburg Sued επιβεβαίωσαν την έρευνα.
Πλήρης συνεργασία
Ειδικότερα η AP Moller-Maersk, η οποία είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι η πρακτική της ήταν σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Ε.Ε. για τον ανταγωνισμό και ότι θα συνεργαστεί πλήρως με την Επιτροπή στην έρευνα. «Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι σήμερα (σ.σ. χθες) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διενήργησε αιφνιδιαστικό έλεγχο στα γραφεία μας», δήλωσε ο Christian Kledal, επικεφαλής του νομικού τμήματος AP Moller-Maersk.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Σκοπός της Επιτροπής είναι να διαπιστώσει εάν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για οποιαδήποτε παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου περί ανταγωνισμού από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είπε ο Kledal, και πρόσθεσε σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ ότι η Επιτροπή ενδιαφέρεται για την τυχόν ύπαρξη συντονισμού στις τιμές ή και στη μεταφορική ικανότητα από και προς τις χώρες της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
Επίσης σύμφωνα με το Tradewinds o νομικός εκπρόσωπος της AP Moller-Maersk δήλωσε ότι «εδώ και αρκετά χρόνια έχουμε εφαρμόσει πρόγραμμα κατευθυντήριων γραμμών έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό ότι οι εργαζόμενοί μας έχουν γνώση της νομοθεσίας και πώς να την εφαρμόσουν».
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ασχοληθεί και στον παρελθόν με το ναυτιλιακό τομέα και ειδικότερα τον κλάδο των Νηογνωμόνων (σχετική έρευνα το 2008) και των P&I Clubs (2010).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε χθες, με ανακοίνωσή της, ότι υπάλληλοι της Επιτροπής ξεκίνησαν αιφνιδιαστικά ελέγχους στις εγκαταστάσεις ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τακτικών θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων σε διάφορα κράτη-μέλη.
Η Επιτροπή «έχει λόγους να πιστεύει» ότι οι εν λόγω εταιρείες ενδέχεται να έχουν παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού που απαγορεύουν τις συμπράξεις ή την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά (άρθρα 101 και 102, αντίστοιχα, της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ενωσης).
Με τις εθνικές αρχές
Οι υπάλληλοι της Επιτροπής συνοδεύονταν από τους ομολόγους τους από τις αρμόδιες εθνικές αρχές ανταγωνισμού.
Οι αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις είναι το πρώτο βήμα σε ύποπτες μη ανταγωνιστικές πρακτικές. Το γεγονός ότι η Επιτροπή διενεργεί τέτοιες επιθεωρήσεις δεν σημαίνει ότι οι εταιρείες είναι ένοχες, ούτε προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής.
Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι η Επιτροπή σέβεται το δικαίωμα των εταιρειών να διατυπώσουν τις δικές τους απόψεις. Επίσης στην ανακοίνωση προστίθεται ότι δεν υπάρχει νομική προθεσμία για την ολοκλήρωση της έρευνας για τις μη ανταγωνιστικές συμπεριφορές. Η διάρκειά τους εξαρτάται από έναν αριθμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της περιπλοκότητας κάθε περίπτωσης, της διάθεσης συνεργασίας των εμπλεκομένων επιχειρήσεων με την Επιτροπή, της άσκησης των δικαιωμάτων των εμπλεκομένων εταιρειών κ.λπ.
Σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία οι έρευνες έγιναν σε μεγάλες εταιρείες διαχείρισης γραμμών εμπορευματοκιβωτίων, όπως είναι οι AP Moller-Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd και Hamburg Sued. Με δηλώσεις τους ανώτατα στελέχη των εταιρειών Maersk, CMA CGM και Hamburg Sued επιβεβαίωσαν την έρευνα.
Πλήρης συνεργασία
Ειδικότερα η AP Moller-Maersk, η οποία είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι η πρακτική της ήταν σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Ε.Ε. για τον ανταγωνισμό και ότι θα συνεργαστεί πλήρως με την Επιτροπή στην έρευνα. «Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι σήμερα (σ.σ. χθες) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διενήργησε αιφνιδιαστικό έλεγχο στα γραφεία μας», δήλωσε ο Christian Kledal, επικεφαλής του νομικού τμήματος AP Moller-Maersk.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Σκοπός της Επιτροπής είναι να διαπιστώσει εάν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για οποιαδήποτε παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου περί ανταγωνισμού από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είπε ο Kledal, και πρόσθεσε σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ ότι η Επιτροπή ενδιαφέρεται για την τυχόν ύπαρξη συντονισμού στις τιμές ή και στη μεταφορική ικανότητα από και προς τις χώρες της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
Επίσης σύμφωνα με το Tradewinds o νομικός εκπρόσωπος της AP Moller-Maersk δήλωσε ότι «εδώ και αρκετά χρόνια έχουμε εφαρμόσει πρόγραμμα κατευθυντήριων γραμμών έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό ότι οι εργαζόμενοί μας έχουν γνώση της νομοθεσίας και πώς να την εφαρμόσουν».
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ασχοληθεί και στον παρελθόν με το ναυτιλιακό τομέα και ειδικότερα τον κλάδο των Νηογνωμόνων (σχετική έρευνα το 2008) και των P&I Clubs (2010).
ΑΠΟ-marinews.gr