Πολύ κοντά στο ενδεχόμενο να μην αποπλεύσει τις αμέσως επόμενες ημέρες πλοίο για την εκτέλεση προγραμματισμένων δρομολογίων άγονης γραμμής λόγω του ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα για να αποκτήσει καύσιμα, βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα.
Οι επόμενες δύο ημέρες είναι κρίσιμες για τη συγκεκριμένη εταιρεία η οποία αναζητεί λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Την ίδια στιγμή, προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα ρευστότητας, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εμφανίζονται διαθέσιμες να προχωρήσουν σε πωλήσεις περιουσιακών τους στοιχείων (πλοίων), ωστόσο η αγορά των επιβατηγών πλοίων στην παρούσα φάση είναι πολύ αδύνατη.
Νέα σενάρια
Ταυτόχρονα στο τραπέζι πέφτουν νέα σενάρια περικοπής δρομολογίων ακόμη και σε μεγάλες εμπορικές γραμμές, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το κόστος λειτουργίας των εταιρειών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στη "Ν" παράγων της ακτοπλοΐας, λόγω της οικονομικής κρίσης, της κρίσης των καυσίμων αλλά και της αδυναμίας του αρμόδιου Υπουργείου να εξετάσει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, αναμένεται το επόμενο διάστημα σημαντική πτώση του επιπέδου εξυπηρέτησης των νησιωτικών περιοχών.
Η αντικατάσταση του σύγχρονου επιβατηγού-οχηματαγωγού «Νήσος Μύκονος» από το «Ιεράπετρα» στη γραμμή Πειραιά - Ικαρίας - Σάμου, το οποίο είναι ηλικίας άνω των 30 ετών είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των κινήσεων που υποχρεούνται να κάνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος πετρελαίου του «Ιεράπετρα» είναι στο 50% αυτού του «Νήσος Μύκονος» το οποίο τον προηγούμενο μήνα «μπήκε μέσα» κατά 650.000 ευρώ, όπως ενημερώθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης.
Η έλλειψη ρευστότητας είναι το σημαντικότερο θέμα που αντιμετωπίζει την περίοδο αυτή ο ακτοπλοϊκός κλάδος, καθώς η χειμερινή περίοδος έχει μπει για τα καλά, οι επιβάτες έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ το κόστος καυσίμων εξακολουθεί να βρίσκεται στα ύψη.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
ΑΠΟ-marinews.gr