Πρώτοι οι Ελληνες εφοπλιστές, με αγορές πλοίων 1,9 δισ. δολαρίων

Στην κορυφή των επιχειρηματικών κινήσεων στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων βρέθηκαν εκ νέου οι Ελληνες εφοπλιστές, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του 2011 επένδυσαν 1,9 δισ. δολάρια για την αγορά 67 πλοίων όλων των τύπων, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.


Συνολικά κατά το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους επενδύθηκαν 8,4 δισ. δολάρια για την αγορά 451 πλοίων, εκ των οποίων το 1,9 δισ. δολάρια δαπανήθηκε από Ελληνες εφοπλιστές, το 1,1 δισ. δολ. από Δανούς εφοπλιστές και 793 εκατ. δολ. από Κινέζους οι οποίοι αγόρασαν συνολικά 57 πλοία.

Οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν 29 πλοία ξηρού χύδην φορτίου έναντι 740 εκατ. δολ., 19 δεξαμενόπλοια έναντι 665,3 εκατ. δολ. και 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 484,2 εκατ. δολ. Οι Κινέζοι απέκτησαν 47 πλοία χύδην ξηρού φορτίου, τέσσερα δεξαμενόπλοια, τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τρία πλοία ψυγεία.

Nα σημειωθεί ότι το 2010 η ελληνόκτητη ναυτιλία βρέθηκε στην πρώτη θέση διεθνώς με 3.185 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt), συνολικής χωρητικότητας 202,19 εκατομμυρίων τόνων dwt, αντιπροσωπεύοντας το 14,33% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt. Το ελληνικό νηολόγιο, το 2010, αριθμούσε 2.096 πλοία (άνω των 100 gt), που ισοδυναμούν με χωρητικότητα 43.086.974 τόνων gt. Kατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους η ελληνική σημαία βρέθηκε στην πέμπτη θέση της διεθνούς κατάταξης και στην πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε χωρητικότητα dwt.

Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει το 22,54% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων σε χωρητικότητα dwt και το 16,80% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε dwt (εξαιρούνται τα υπό ναυπήγηση πλοία).

Ναυπηγικό πρόγραμμα

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), προκύπτει ότι στα τέλη Δεκεμβρίου του 2010 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 490 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 49,15 εκατομμυρίων τόνων dwt. Από αυτά, 128 είναι δεξαμενόπλοια και αντιπροσωπεύουν το 20,05% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας σε dwt, 96 είναι δεξαμενόπλοια αργού/προϊόντων πετρελαίου, ή το 22,64% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, 25 chemical/product tankers, που αντιστοιχούν στο 13% του παγκόσμιου dwt, 7 product tankers, ήτοι 7,5% του παγκόσμιου dwt, και 296 φορτηγά χύδην φορτίου αντιπροσωπεύοντας το 12,10% της παραγγελθείσας χωρητικότητας στην κατηγορία αυτή.

Από τις ναυπηγικές παραγγελίες προκύπτει ότι βελτιώθηκε περαιτέρω και το ηλικιακό προφίλ του ελληνόκτητου στόλου. Ειδικότερα, το 2010 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου υπό ελληνική σημαία μειώθηκε στα 10,7 έτη (το 30% του στόλου είναι ηλικίας μικρότερης των 10 ετών) συγκρινόμενος με το 2000 που ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 17 έτη, όταν ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,9 έτη.







Του Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή
Αναδημοσίευση







ΑΠΟ-marinews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.